| کد مطلب: ۱۱۰۹۳

از جامعه چه خبر؟

Logo انجمن صنفی روزنامه نگاران تهران

در برابر روزنامه‌نگاران خویشتن‌داری کنید

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران بدون داوری درباره محتوای پرونده هر یک از همکاران، خواستار خویشتن‌داری بیشتر دستگاه قضایی در برابر روزنامه‌نگاران شد. در متن این بیانیه آمده است: «در هفته‌های اخیر خبرهایی مبنی بر قطعی‌شدن حکم زندان برخی خبرنگاران منتشر شده است که ازآن‌جمله می‌توان به اجرای احکام «سعیده شفیعی» و «نسیم سلطان‌بیگی» اشاره کرد. همچنین انتشار خبر محکومیت «سارا معصومی»، خبرنگار حوزه بین‌الملل به ۲سال ممنوعیت از خبرنگاری و 6ماه حبس و احضار یا بازداشت خبرنگاران دیگری چون «هادی کسایی‌زاده» و شکایت از روزنامه «اعتماد»، باعث تأسف است. انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران بدون داوری درباره محتوای پرونده هر یک از همکاران، خواستار خویشتن‌داری بیشتر دستگاه قضایی در برابر روزنامه‌نگاران است. چنان‌که پیش از این در بیانیه‌های دیگر هم یادآوری کرده‌ایم، بروز فضایی که در آن خبرنگاران از عواقب فعالیت حرفه‌ای‌شان بیم داشته باشند، موجب می‌شود نتوانند به وظایف ذاتی‌شان در این حرفه بپردازند زیرا این ابهام وجود دارد که حدود برخورد با آنها شامل چه موارد روشن یا نانوشته‌ای است. از آنجا که رئیس محترم قوه‌قضائیه در سخنرانی‌های خود بارها به ضابطان قضایی رعایت موارد قانونی و رعایت حقوق شهروندی متهمان را متذکر شده‌است، از سایر ارکان قضایی و ضابطان انتظار می‌رود، خویشتن‌داری پیشه کرده و به هر بهانه‌ای خبرنگاران منتقد را فرانخوانند.»

dahmardei دهمردی

بیمارستان ‌های فقیر

رئیس بیمارستان شهید مطهری درباره مشکلات درمان بیماران سوخته در این بیمارستان گفت، برخی از همراهان بیماران، پول رفت‌وآمد به بیمارستان را ندارند. مصطفی ده‌مرده‌ای، درباره مشکلات بیماران سوخته در این بیمارستان به ایلنا گفت: «برخی از افراد که به بیمارستان ما مراجعه می‌کنند، مدارک هویتی ندارند؛ مانند مهاجران. این افراد که اغلب کارگر هم هستند، معمولاً برای درمان حدود یک تا دو ماه در بیمارستان بستری هستند، برای درمان این کارگران نیز بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود و کسی هم این هزینه را برعهده نمی‌گیرد.»  او در ادامه با اشاره به فرسوده بودن دستگاه‌ها و تجهیزات بیمارستان افزود: «ما دستگاه‌هایی را که از حدود ۱۰ سال پیش استفاده می‌کنیم را باید از رده خارج کنیم، اما هزینه و اعتبار مناسب برای خرید دستگاه‌های جدید را نداریم. درمان‌های به‌روز را نمی‌توانیم استفاده کنیم، چراکه بسیار گران است و بیمار هم از پسِ این هزینه‌ها بر نمی‌آید. »

امریه-محیط-زیست-قم سازمان حفاظت محیط زیست قم

حبس به‌دلیل آلودگی هوا

رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قم اعلام کرد: «مدیرعامل یک واحد صنعتی آلاینده، به یک‌سال حبس تعزیری محکوم و این شرکت نیز به‌مدت یک‌ماه پلمب خواهد شد، تا رفع منشأ آلودگی نیز فعالیتی نخواهد داشت.» علی احمدی ادامه داد: «واحدهای آلاینده صنعتی در تمام نقاط استان قم، به‌صورت شبانه‌روزی مورد رصد و پایش قرار گرفته و در صورت احراز هرگونه آلودگی، اخطاریه‌های لازم برای آن‌ها صادر می‌شود.» 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی