| کد مطلب: ۱۰۵۸۸

خبرسازان

89526

درمان رایگان و محرمانه HIV 

معاون مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: «در سطح کشور حدود ۱۴۰ مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری داریم. در این مراکز تمام خدمات مشاوره، تشخیص و درمان به‌شکل رایگان و با تاکید بر محرمانگی اطلاعات بیمار، به افراد مشکوک به بیماری یا بیماران ارائه می‌شود. آدرس مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در سایت وزارت بهداشت یا با جست‌وجو در اینترنت یافت می‌شود؛ به علاوه ساکنین هر شهر با تماس با تلفن ۱۱۸ هم امکان دستیابی به راه‌های ارتباطی با مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در شهر خود را خواهند داشت.» احمد سیدعلی‌نقی به ایسنا گفت: «پیش‌بینی ما این است که اکنون حدود ۴۶ هزار نفر مبتلای زنده به HIV در کشور داشته باشیم و این درحالی‌است که موارد ثبت‌شده فعلی که زنده‌اند، حدوداً ۲۴ هزار نفر هستند. ذکر این آمار نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از مبتلایان به HIV در کشور شناخته نشده‌اند.» او درباره علت تفاوت ۵۰ درصدی میان موارد تخمینی مبتلا به HIV و موارد شناسایی و ثبت‌شده،‌ توضیح داد: «مبتلایان به HIV هم افرادی هستند که مانند هر فرد عادی دیگری در جامعه زندگی می‌کنند و شاید خودشان از بیماری بی‌خبر هستند، برای آزمایش هم مراجعه نکرده‌اند و نمی‌دانند که به HIV مبتلا هستند.»

مهدی فروزش

هشدار درباره افزایش گازگرفتگی‌ها

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران همزمان با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز، نسبت به افزایش مرگ ناشی از گازگرفتگی با گاز CO هشدار داد. مهدی فروزش، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در منازل، اداره‌ها و اماکن تجاری، نسبت به افزایش مرگ ناشی از گازگرفتگی با گاز CO هشدار داد. او افزود: «استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک‌پزی برای گرمایش و نبود تهویه درست و مناسب محیط ازجمله مهمترین دلایل تولید و تجمع گاز CO در منازل و اماکن تجاری و اداری است. برای تأمین گرمای منزل یا محل کار خود به هر وسیله‌ای متوسل نشوید و شهروندان باید درخصوص اصول ایمنی، از کارشناسان این امر کمک بگیرند. »

mortazavi-solaat

برگزاری آزمون استخدامی معلولان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: «امسال باتوجه به پیگیری رئیس سازمان بهزیستی کشور، آزمون اختصاصی برای استخدام معلولان برگزار و ۴۳۰۰ نفر استخدام می‌شوند.» به گزارش ایلنا، صولت مرتضوی گفت: «براساس گزارش‌های سازمان بهزیستی، تاکنون هیچ متقاضی گیرنده خدمت، پشت نوبت نمانده است و در دو سال گذشته ۵۲۰ هزار معلول از خدمات سازمان بهزیستی استفاده کرده‌اند. پیگیر هستیم تا براساس پیگیری رئیس سازمان بهزیستی کشور برای اولین‌بار آزمون اختصاصی استخدام جامعه معلولان را برگزار کنیم و ۴۳۰۰ نفر براساس این آزمون پذیرش می‌شوند. همچنین افزایش اعتبارات صندوق فرصت شغلی از ۲۰ میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان از دیگر اقدامات بوده است.» او ادامه داد: «پیشرفت دانش سبب کاهش معلولیت‌های ژنتیکی شده است، البته بخشی از معلولیت‌ها هم به دلیل سوانح و حوادث و بلایای طبیعی است اما هر ساعت چند ده نفر به جامعه معلولان جهان به‌واسطه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی اضافه می‌شود.»

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی