| کد مطلب: ۱۰۸۳۲

از جامعه چه خبر؟

miadfar میعادفر

تسریع برخورد در پرونده کارکنان اورژانس

رئیس سازمان اورژانس کشور از دستگاه قضایی خواست، با جدیت با عاملان ایجاد ضرب‌وشتم پرسنل اورژانس و ایجاد مزاحمت تلفنی برای سامانه ۱۱۵، برخورد کنند. به گزارش ایسنا، جعفر میعادفر گفت: «اشغال‌شدن خطوط و ایجاد مزاحمت روحی برای پرسنل و اپراتورها نیز مسئله دیگری است که از مزاحمت‌ها ناشی می‌شود.» او چالش دیگر را ضرب‌وشتم عوامل اورژانس اعلام کرد و گفت: «‌در کنار اتفاق اخیر، هفته گذشته هم یکی از پرسنل ما در گیلان مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت، چراکه آمبولانس چنددقیقه دیرتر به محل رسیده بود. دلیل این تاخیر این بود که آمبولانس آن پایگاه در ماموریت دیگری بود و ما مجبور شدیم از نزدیک‌ترین پایگاه بعدی، اقدام به اعزام آمبولانس کنیم. در موارد دیگری هم بوده که پرسنل ما به‌دلایل مختلف مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته یا حتی به خودروی آنها خساراتی وارد شده که نتیجه آن حتی در چند مورد، متوجه فرد مصدوم یا بیمار هم شده است.»

moazami-goodarzi_davood داود معظمی گودرزی

هشدار فتا درباره اعتیاد اینترنتی کودکان

رئیس پلیس فتا پایتخت، راهکارهایی به والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد اینترنتی کودکان ارائه داد. داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت به مهر گفت: «در فضای مجازی هرگز به افراد غریبه و ناشناس اعتماد نکنید و هرگز اطلاعات شخصی و خصوصی نظیر آدرس، شماره تلفن یا سایر اطلاعات مانند عکس و فیلم‌های خانوادگی خود را ازطریق اینترنت برای کسی ارسال نکنید؛ چون در اینترنت هر کسی می‌تواند خود را شخص دیگری معرفی کند.» او درباره بازی‌های آنلاین و استفاده کودکان از آنها هم تاکید کرد: «اکانت‌های بازی‌های آنلاین را از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک، خریداری و از خرید آنها از کاربران شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.» براساس اعلام گودرزی، استفاده بیش از اندازه از اینترنت در زندگی فرزندان خلل ایجاد کرده و باعث بروز اختلالات جسمی و روحی، اختلال در خواب کودک، ضعف در آموزش و موارد دیگر خواهد شد. والدین باید برای حضور فرزندان خود در فضای مجازی، محدودیت ایجاد کرده و آنها را در این‌فضا تنها نگذارند.

yazdimehr یزدی مهر

احتمال سیلابی‌شدن رودخانه‌ها در استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، با اشاره به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش باران در پایتخت به‌ویژه ارتفاعات درخصوص احتمال سیلابی‌شدن رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: «مردم از فعالیت در حاشیه رودها خودداری کنند.» حامد یزدی‌مهر اعلام کرد: «طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده از بعدازظهر چهارشنبه ۲۲ آذرماه تا اواخر وقت پنجشنبه ۲۳ آذرماه، در سطح استان تهران به‌ویژه ارتفاعات شاهد بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد و در بعضی ساعات وقوع مه، بارش و کولاک خواهیم بود.» او ادامه داد: «برهمی‌ اساس از همه افرادی که در حاشیه رودخانه‌ها فعالیت دارند یا ساکن هستند، تقاضا می‌شود به هشدارها و توصیه‌‌ها توجه کرده و مراقبت‌های لازم را به‌عمل آورند تا هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی متوجه این عزیزان نشود.» 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی