| کد مطلب: ۲۴۱۱۳

نماینده حزب‌الله در مجلس لبنان:

محکومیت و صدور بیانیه درباره کشتار خبرنگاران کافی نیست

محکومیت و صدور بیانیه درباره کشتار خبرنگاران کافی نیست

نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان، به هدف قرار دادن محل اقامت خبرنگاران در حاصبیا واقع در جنوب لبنان توسط اسرائیل واکنش نشان داد.

گروه خبر: نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان، در واکنش به هدف قرار دادن محل اقامت خبرنگاران در حاصبیا واقع در جنوب لبنان توسط اسرائیل، اعلام کرد: آیا در برابر رویکرد جنایتکارانه عامدانه و طولانی‌مدت رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه صداهای رسانه‌های آزاد و اصحاب رسانه که جان خود را وقف افشای تجاوزات و جنایات صهیونیست‌ها در لبنان و فلسطین کرده‌اند، صرفاً صدور بیانیه‌ها و محکوم کردن کافی است؟

به گزارش تسنیم، ابراهیم الموسوی افزود: جنایت صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن اصحاب رسانه در حاصبیا، در چهارچوب تکمیل سلسله‌تجاوزات جنایتکارانه این رژیم علیه خبرنگاران و نهادهای رسانه‌ای است، تا آنها را از انجام ماموریت خود در افشای حقیقت جنایات جنگی و نسل‌کشی صهیونیست‌ها علیه کودکان و زنان غیرنظامی، موسسات بشردوستانه، بیمارستان‌ها، تیم‌های پزشکی و... باز دارد.

وی تاکید کرد: این اقدامات اسرائیل، مستلزم انجام اقدامی فوری برای جلوگیری از ادامه جنایات رژیم اشغالگر بوده و دادگاه‌های بین‌المللی مربوطه باید این موضوع را پیگیری کنند. شهادت تعدادی از اصحاب رسانه و کارکنان شبکه المنار و المیادین، به‌ویژه برادران عزیزمان «غسان نجار»، «محمدرضا» و «وسام قاسم» و زخمی شدن چند تن دیگر از اصحاب رسانه از شبکه‌های دیگر، در بمباران عامدانه صهیونیست‌ها، یک جنایت جنگی تمام‌عیار و تجاوز به همه منشورها و قوانین بین‌المللی و حقوق بشری برای حمایت از رسانه‌هاست.

این مسئول حزب الله تصریح کرد: ما از همه نهادهای مربوطه حقوق بشری و رسانه انتظار داریم پرونده‌های حقوقی تشکیل داده و سران جنایتکار اسرائیل را در دادگاه‌های مربوطه محاکمه کنند.

یونسکو، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، اتحادیه روزنامه‌نگاران عرب و سایر نهادهای رسانه‌ای و حقوق بشری اکنون کجا هستند؟ ما از همه این نهادها می‌خواهیم تا برای محافظت از ساختار رسانه‌ها و اعمال مجازات علیه مجرمان اقدام فوری انجام دهند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی