| کد مطلب: ۲۳۶۳۰

پهپاد انتحاری مقاومت به محل اقامت نخست‌وزیر اصابت کرد

جنگ به خانه نتانیاهو رسید

جنگ به خانه نتانیاهو رسید

گروه خبر: روز گذشته، یک پهپاد انتحاری به محوطه اقامتگاه نخست‌وزیر اسرائیل برخورد کرد. بر اساس اخبار منتشرشده از سوی رسانه‌های مستقر در منطقه و تصاویری که منتشر شد، ابتدا خبر حاکی از این بود که پهپاد به نزدیکی محل اقامت بنیامین نتانیاهو برخورد کرده است. اما زمان زیادی طول نکشید که رسانه‌های عربی به نقل از منابعی در اسرائیل اعلام کردند که این پهپاد انتحاری نه در نزدیکی محل اقامت نخست‌وزیر بلکه در این محل سقوط کرده است.

گروه خبر: روز گذشته، یک پهپاد انتحاری به محوطه اقامتگاه نخست‌وزیر اسرائیل برخورد کرد. بر اساس اخبار منتشرشده از سوی رسانه‌های مستقر در منطقه و تصاویری که منتشر شد، ابتدا خبر حاکی از این بود که پهپاد به نزدیکی محل اقامت بنیامین نتانیاهو برخورد کرده است. اما زمان زیادی طول نکشید که رسانه‌های عربی به نقل از منابعی در اسرائیل اعلام کردند که این پهپاد انتحاری نه در نزدیکی محل اقامت نخست‌وزیر بلکه در این محل سقوط کرده است. 

براساس گزارش رسانه‌های اسرائیل، این پهپاد با طی مسافتی حدود ۷۰ کیلومتر بدون اینکه سیستم‌های هشدار امنیتی فعال شوند، از تور سیستم‌های پدافندی عبور کرده و به یکی از اقامتگاه‌های بنیامین نتانیاهو در قیساریه (سزاریه یا قیصریه) در ۵۵ کیلومتری شمال تل‌آویو برخورد کرده است. قیساریه شهرکی بین تل‌آویو و حیفا در غرب اسرائیل و کنار دریای مدیترانه است.

رسانه‌ها و منابع اسرائیلی خبر دادند که این حمله از سوی حزب‌الله انجام شده اما مقاومت لبنان تا لحظه تنظیم این گزارش بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکرده است. دفتر نخست‌وزیر اسرائیل حدود یک ساعت پس از عملیات حزب‌الله، وقوع این حادثه را تائید و اعلام کرد که نتانیاهو و همسرش در اقامتگاه نبودند. بنیامین نتانیاهو ساعتی پس از این حادثه و در واکنش به آن گفت: «ما تا پایان ادامه خواهیم داد و هیچ چیزی ما را در این راه باز نخواهد داشت.»

روز گذشته همچنین تصویری از عبور یک پهپاد از کنار یک هلی‌کوپتر آپاچی ارتش اسرائیل به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که گفته می‌شود همین پهپادِ اصابت‌کرده به محل استقرار نتانیاهو در قیساریه بوده است. این پهپاد، دومین پرنده بدون سرنشین گروه‌های مقاومت است که طی چند روز گذشته، از پدافند اسرائیل عبور و به هدف اصابت می‌کند.

یکشنبه هفته گذشته نیز یک پهپاد حزب‌الله تا جنوب حیفا پرواز کرد و به سالن غذاخوری یک پایگاه آموزشی متعلق به تیپ گولانی کوبیده شد. تصاویر و اخبار محدودی که از این عملیات مقاومت حزب‌الله منتشر شده، حاکی از این است که ۱۱۰ نفر در این عملیات کشته و زخمی شدند. تیپ گولانی زیرمجموعه لشکر ۳۶ فرماندهی شمال اسرائیل، یکی از نیروهای درگیر با حزب‌الله در جنوب لبنان است.

منابع اسرائیلی، این عملیات پهپادی را مرگبارترین حمله حزب‌الله از آغاز جنگ دانستند. با عبور دومین پهپاد از سیستم‌های امنیتی اسرائیل، مقامات این رژیم یک نگرانی جدید پیدا کردند. بر اساس اعلام دستگاه‌های امنیتی اسرائیل، پس از اصابت این پهپاد به محل استقرار نخست‌وزیر در قیساریه، تدابیر حفاظتی مقامات این رژیم افزایش یافت. 

آژیر خطر در مناطق مختلف اسرائیل

پس از ترور سیدحسن نصرالله، دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان، افزایش درگیری زمینی در جنوب و کشتار غیرنظامیان در ضاحیه، مقاومت لبنان شدت و دقت عملیات‌هایش را بالاتر برده است. دیروز حزب‌الله چند پایگاه نظامی و تجمع سربازان اسرائیل را در منطقه الکریوت در شمال و ناشر در شهر حیفا، شهر صفد، شهرک‌های شلومی، اویویم، روش‌بینا، کریات شمونه، زرعیت، البصه، سایت نظامی المرج و المالکیه را هدف قرار داد.

بر اساس بیانیه شماره ۱۰ حزب‌الله که دیروز منتشر شد، مقاومت لبنان توانست یک تانک مرکاوا را منهدم کند و اعلام کرد سرنشینان آن کشته و زخمی شدند. تصاویری از برخورد راکت حزب‌الله به شهر ساحلی عکا نیز منتشر شده است. 

درگیری زمینی در جنوب لبنان

تجاوز زمینی اسرائیل به جنوب لبنان و درگیری با مقاومت با شدت ادامه دارد. به گزارش تسنیم، اتاق عملیات مقاومت لبنان با انتشار بیانیه‌ای، خسارات واردشده به ارتش اسرائیل را اعلام کرد: مجموع خسارات دشمن حدود 55 کشته و بیش از 500 زخمی از میان فرماندهان و سربازان ارتش دشمن اسرائیلی برآورد شده است.

طبق این بیانیه، همچنین، 20 تانک مرکاوا، 4 بولدوزر نظامی، یک خودروی زرهی و یک نفربر منهدم و دو پهپاد از نوع «هرمس 450» سرنگون شده‌اند. این آمار شامل خسارات دشمن در پایگاه‌ها و مواضع نظامی در مرز لبنان و فلسطین و در عمق سرزمین‌های اشغالی نیست.

در این بیانیه همچنین آمده است: براساس دستورهای فرماندهی مقاومت اسلامی، اتاق عملیات مقاومت اسلامی اعلام می‌کند که به مرحله‌ای جدید و تصاعدی در مواجهه با دشمن اسرائیلی وارد شده است. 

حمله به اردوگاه جبالیا

درگیری‌های نامتقارن در مناطق مختلف غزه ادامه دارد و تحلیلگران انتظار دارند که با شهادت یحیی‌السنوار در درگیری مستقیم با سربازان اسرائیلی، شدت درگیری در نوار غزه افزایش پیدا کند. بر اساس اخبار منابع فلسطینی، مقاومت در جبالیا واقع در شمال غزه دو تانک مرکاوای نیروی زمینی اسرائیل را هدف قرار داد. رژیم صهیونیستی دیروز با توپخانه و بمباران، به اردوگاه آوارگان جبالیا حمله کرد که حداقل ۳۳ کشته بر جا گذاشت. 

واکنش‌ها به توهین شبکه سعودی به رهبران مقاومت

شبکه تلویزیونی MBC که مرکز آن در ریاض، عربستان قرار دارد، در گزارش آخر هفته با عنوان «هزاره خلاصی از تروریست‌ها» که شنبه‌شب پخش شد، رهبران مقاومت اسلامی را تروریست نامید. به گزارش فارس، در این گزارش شهیدان سیدحسن نصرالله، قاسم سلیمانی، ابومهدی‌المهندس، اسماعیل هنیه، یحیی‌السنوار و دیگر شهدای شاخص مقاومت را تروریست نامید؛ اهانتی که با واکنش شدید کاربران عربی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی همراه شد. این شبکه سعودی، یحیی‌السنوار را قصاب خان‌یونس و شهید صالح‌العاروری را مسئول حملات تروریستی خونین معرفی کرد. بر اساس گزارش فارس، قتل‌عام بیش از ۴۲ هزار نفر از مردم غزه جایی در این گزارش نداشته است. 

جنبش حماس در بیانیه‌ای با ابراز نفرت از این گزارش، آن را یک فروپاشی اخلاقی برای این شبکه و مدیرانش دانست و خواستار عذرخواهی این شبکه شد. تجمعی نیز از سوی مردم عراق در برابر دفتر این شبکه در منطقه دانشگاه بغداد برگزار شد که در نتیجه آن، دفتر mbc به آتش کشیده شد. اداره رسانه و ارتباطات عراق نیز از لغو مجوز فعالیت شبکه «ام‌بی‌سی» عربستان در عراق و توقف فعالیت آن به دنبال پخش این گزارش خبر داد. 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی