| کد مطلب: ۲۳۴۳۲

واکنش وزیر اسرائیلی به احتمال تحریم از سوی انگلیس

واکنش وزیر اسرائیلی به احتمال تحریم از سوی انگلیس

وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از اظهارات نخست‌وزیر انگلیس مبنی بر تحریمش، به این موضوع واکنش نشان داد.

گروه خبر: وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از اظهارات نخست‌وزیر انگلیس مبنی بر تحریمش، به این موضوع واکنش نشان داد. ایتامار بن‌گویر وزیر متعلق به جناح راست افراطی کابینه نتانیاهو، در پاسخ به کی‌یر استارمر نخست‌وزیر انگلیس گفت: بریتانیا در تلاش است از موجودیت اسرائیل جلوگیری کند. بریتانیایی‌ها لازم است درک کنند که دوران حاکمیت آنها به پایان رسیده است. در هر صورت، آنها من را نمی‌ترسانند و من تنها بر اساس منافع مهم امنیت ملی اسرائیل عمل خواهم کرد.

به گزارش ایرنا، کی‌یر استارمر روز چهارشنبه در نشست پرسش‌وپاسخ از نخست‌وزیر در مجلس عوام انگلیس گفت: ما در حال بررسی تحریم اسموتریچ (وزیر دارایی رژیم صهیونیستی) و بن‌گویر (وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) به دلیل اظهارات مشمئزکننده آنها در مورد غزه و کرانه باختری هستیم.

وی ادامه داد: وضعیت انسانی در غزه وخیم است. تعداد قربانیان از مرز ۴۲ هزار نفر گذشته و دسترسی به خدمات اولیه بسیار سخت‌تر شده است. اسرائیل باید تمام اقدامات ممکن را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و انتقال‌ کمک‌های بیشتر به غزه انجام دهد.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین تصریح کرد که با ضرب‌الاجل تعیین‌شده از سوی کاخ سفید درباره انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه و یا توقف بودجه تسلیحاتی (رژیم) اسرائیل موافق است.

وی افزود: «انتقال کمک‌های بیشتر به غزه ضروری است و اسرائیل باید به تعهدات حقوق بشردوستانه بین‌المللی خود عمل کند.»

به گزارش فارس، اسموتریچ گفته بود که سیاست گرسنگی‌دادن به مردم غزه می‌تواند موجه و اخلاقی باشد. بن‌گویر هم شهرک‌نشینان صهیونیست که به خشونت علیه فلسطینیان دست می‌زنند را «قهرمان» توصیف کرده بود.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی