| کد مطلب: ۲۳۰۸۲

حریق در بازار آهن شادآباد

حریق در بازار آهن شادآباد

بر اساس خبری که مهر به نقل از محمداسماعیل توکلی منتشر کرد، ساعت ۱۴:۰۹ دقیقه دیروز، یک مورد حادثه حریق به آدرس شادآباد بازار آهن نبش بلوک آذر در انبار چسب به سامانه ۱۱۵ اعلام شد.

بعدازظهر روز گذشته، ستون دود سیاهی که از جنوب‌غرب تهران برخاسته بود، از مناطق مختلف شهر مشاهده می‌شد. با توجه به شرایط خاص این روزها، اولین شایعه‌ای که به گوش رسید، وقوع حادثه‌ای در فرودگاه مهرآباد تهران بود. چراکه این ستون دود که خبر از وقوع یک آتش‌سوزی بزرگ می‌داد، از نزدیکی فرودگاه مهرآباد بلند شده بود. در نهایت مشخص شد که محل آتش‌سوزی در بازارآهن شادآباد در فاصله حدود ۳ کیلومتری مهرآباد رخ داده است.

دادستان تهران ساعتی پس از وقوع این حادثه در محل آتش‌سوزی حاضر شد.  براساس گزارشی که ایرنا درباره این حادثه منتشر کرد، آتش‌سوزی در وسعت ۱۰ هزار متری در بازار آهن تهران رخ داد که به واسطه آن تعدادی از انبارها و مغازه‌های اطراف نیز دچار آتش‌سوزی شد. محل حادثه انباری از مواد اشتعال‌زا از جمله سیلندرهای گاز، چسب‌های پولیکا و مصالح ساختمانی بود.

بر اساس خبری که مهر به نقل از محمداسماعیل توکلی منتشر کرد، ساعت ۱۴:۰۹ دقیقه دیروز، یک مورد حادثه حریق به آدرس شادآباد بازار آهن نبش بلوک آذر در انبار چسب به سامانه ۱۱۵ اعلام شد. ۵ آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ موتورولانس و دو خودروی فرماندهی به محل حادثه اعزام شدند.

احتمال وقوع حادثه در فرودگاه

با توجه به محل جغرافیایی آتش‌سوزی که پیش‌تر به آن اشاره شد، حدس و گمان‌های اولیه حول محور وقوع یک حادثه در فرودگاه مهرآباد تهران بود. اما جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به ایسنا گفت: در فرودگاه مهرآباد هیچ‌گونه صدایی شنیده نشده و صدایی هم گزارش نشده است. عملیات پروازی و سطوح پروازی نیز در حالت طبیعی در حال انجام است.

روایت سخنگوی آتش‌نشانی

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران در خصوص آتش‌سوزی چند باب مغازه در بازار آهن شادآباد عصر روز گذشته در توضیح این حادثه، گفت: «ساعت ۱۴:۰۷ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی بازار آهن شادآباد به سامانه ۱۲۵ اعلام شد. آتش‌سوزی در یکی از بازارچه‌های این محل رخ داده که دارای چندین مغازه دوطبقه است. هزاران افشانه اسپری بر زمین افتاده و در حال حاضر در حال منفجر شدن است. همچنین ظروف چسب ریخته و مغازه‌ها شعله‌ور  شده است، در این محل چند انبار موقت به وسیله داربست و سقف شیروانی ساخته شده که دچار آتش‌سوزی شده و در محل چند دستگاه ماشین سواری و وانت هم آتش گرفته است.

بخش بزرگی از آتش تحت کنترل قرار گرفته است، اما آتش خاموش نشده است و تا خاموش شدن آتش فاصله داریم. خطر سرایت آتش به مناطق اطراف برطرف شده است، هنوز گزارشی از تعداد مصدومان و تلفات جانی در دست نیست. ۱۱ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه ۱۱ دستگاه تانکر و چند دستگاه خودرو بالابر و چند دستگاه تانکر از سوی شهرداری تهران به محل حادثه اعزام شدند.» این روایت ملکی حوالی ساعت ۱۶.۳۰ دقیقه  روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. 

دادستان تهران: این حادثه امکان تکرار دارد

علی صالحی، دادستان تهران نیز ساعتی پس از وقوع آتش‌سوزی در شادآباد به این محل رفت و از نزدیک در جریان حادثه قرار گرفت. به گزارش ایرنا، علی صالحی روز شنبه در محل آتش‌سوزی در غرب پایتخت و منطقه شادآباد حضور یافت و در حاشیه بازدید از این محله، اظهار داشت: برخی مغازه‌ها شرایط لازم را در نگهداری اجناس و کالاهای خود رعایت نکردند و ممکن است این حادثه امروز اینجا روی داده باشد و فردا در جای دیگری اتفاق بیفتد. وی با تاکید بر تمکین و رعایت قانون تصریح کرد: قطعاً اگر عده‌ای بخواهند از قانون تبعیت نکنند با آنها برخورد می‌شود. شهرداری باید به تکلیف قانونی خود مبنی بر جمع‌آوری سد معبرها در این منطقه اقدام کند و ما نیز حمایت و پشتیبانی خود را انجام خواهیم داد. 

تلفات و خسارات

تا زمان تنظیم این گزارش، شمار مصدومان حادثه از سوی سخنگوی سازمان اورژانس استان تهران، سه نفر اعلام شد. به گفته شروین تبریزی، این مصدومان به صورت سرپایی توسط کارشناسان اورژانس درمان شدند. حریق در بازار پارسیانِ بازار آهن شادآباد، باعث سوختن ۱۰ دستگاه خودرو نیز شد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی