| کد مطلب: ۱۹۲۶۷

مقام کاخ سفید:

تهدید ایران برای پاسخ به اسرائیل را جدی می‏گیریم

تهدید ایران برای پاسخ به اسرائیل را جدی می‏گیریم

گروه خبر: مقام ارشد آمریکایی درباره تهدید ایران برای گرفتن انتقام ترور هنیه در تهران گفت: «وقتی ایرانی‌ها می‌گویند می‌خواهند پاسخ دهند، حرف آن‌ها را می‌پذیریم.»

به گزارش ایسنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه درباره تحولات مربوط به خاورمیانه اظهارنظر کرد.

 نزدیک بودن آتش‌بس در غزه؟

کربی درباره مسئله آتش‌بس در فلسطین گفت: «بیشتر از همیشه به توافق آتش‌بس بین اسرائیل و حماس نزدیک شده‌ایم.»

اظهارات کربی درحالی بیان می‌شود که «اسامه حمدان» یکی از رهبران حماس در گفت‌وگوی اخیر خود با خبرگزاری «آناتولی» گفت:‌ با انتخاب السنوار، روند مذاکرات ادامه خواهد داشت و مشکل این روند تغییری نیست که در جنبش حماس رخ داده، بلکه در اسرائیل و «بنیامین نتانیاهو» و در آمریکاست که صادقانه در میانجیگری و تلاش خود برای فشار در جهت تحقق آتش‌بس عمل نکرد.

به حرف ایرانی‌ها باور داریم

 کربی در بخش دیگری از اظهارات خود به تهدید ایران مبنی بر پاسخ به رژیم صهیونیستی در پی ترور شهید هنیه اشاره و روی اظهارات گذشته خود تاکید کرد و گفت: «وقتی ایرانی‌ها می‌گویند می‌خواهند پاسخ دهند، کاخ سفید حرف آن‌ها را می‌پذیرد.»

او روز یکشنبه و در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «فاکس‌نیوز» گفته بود: «وقتی رهبر معظم می‌گوید که ایران انتقام خواهد گرفت، ما باید این را جدی بگیریم. البته نمی‌دانم که در چه زمانی و به چه صورتی واکنش نشان خواهند داد، اما باید مطمئن باشیم که برای دفاع از منافع و تاسیسات خود و اسرائیل آماده هستیم.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی