| کد مطلب: ۱۷۸۳۱

اتحادیه اروپا تصمیم تل‌آویو را محکوم کرد

اتحادیه اروپا تصمیم تل‌آویو را محکوم کرد

گروه خبر: سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تصمیم کابینه اسرائیل برای مشروعیت بخشیدن به پنج کانون شهرک‌سازی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، «پیتر استانو» سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در واکنش به تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای مشروعیت‌بخشی به پنج کانون شهرک‌سازی در کرانه باختری اشغالی، «قویاً» این تصمیم را محکوم کرده و آن را «اقدام عامدانه‌ای دیگر» برای کارشکنی در تلاش‌ها برای ایجاد صلح تلقی کرد.

در بیانیه سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آمده است: در نشست این هفته شورای اروپا، رهبران اتحادیه اروپا تصمیمات دولت اسرائیل برای گسترش شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرده و از اسرائیل خواستند که از این تصمیمات صرف‌نظر کند.

اتحادیه اروپا طبق موضع دیرینه خود و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ایجاد هر گونه تغییر در مرزهای ۱۹۶۷ را، جز در صورت توافق طرفین، به رسمیت نخواهد شناخت.

استانو بیان کرد: اتحادیه اروپا تاکید می‌کند که اقدامات در راستای تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین باید متوقف شوند و از اسرائیل می‌خواهد درآمد مالیاتی مسدودشده آن را آزاد کرده و اقدامات لازم را برای اطمینان یافتن از برقرار بودن خدمات بانکی میان اسرائیل و فلسطین پابرجا بماند.

او افزود: اتحادیه اروپا تعهد خود نسبت به صلح پایدار مطابق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و مبتنی بر راهکار «دودولتی» را تکرار می‌کند که در آن اسرائیل و یک کشور مستقل، دموکراتیک، هم‌جوار، یک‌پارچه، کارآمد و کامیاب فلسطین در کنار یکدیگر در صلح، امنیت و به رسمیت شناختن دوجانبه به موجودیت خود ادامه دهند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی