| کد مطلب: ۱۷۵۰۸

بی‌عدالتی تلویزیونی

بی‌عدالتی تلویزیونی

گروه خبر: برخورد محمد فاضلی که شب گذشته به‌عنوان مشاور مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در میزگرد فرهنگیِ شبکه دو حضور یافته بود، با شهاب اسفندیاری، رئیس دانشکده صداوسیما که به‌عنوان کارشناس فرهنگی این میزگرد حضور داشت به تنش منجر شد.

ماجرا بر این اساس است که اسفندیاری در این میزگرد فاضلی را نشانه گرفت و خطاب به پزشکیان گفت:«دکتر فاضلی که کنار شما نشسته‌ است عضو هیئت علمی پیمانی دانشگاه شهید بهشتی بوده‌ است. طبق مقررات عضو پیمانی هیئت علمی نه می‌تواند مامور شود و نه می‌تواند خارج از دانشگاه سمت بگیرد. اما او در ریاست‌جمهوری و وزارت نیرو سمت داشت و طبق گفته رئیس دانشگاه شهید بهشتی و مدیرگروه‌اش دو سال مراجعه و حضور هم در دانشگاه نداشت و خلاف مقررات عمل کرد. دوره پیمانی او ۸ سال طول کشید و اخراج شدند. اما چه الم‌شنگه‌ای در دانشگاه و رسانه‌ها راه انداخت. ما ۹۰ هزار عضو هیئت علمی داریم که در دانشگاه‌ها کار می‌کنند. به خاطر ۵ نفر حیثیت آموزش عالی ما را خدشه‌دار کردند. اینها بازی سیاسی است. مقهور بازی‌های سیاسی نشوید.»

فاضلی اما در پاسخ به این ادعاها عنوان کرد که «رئیس‌دانشگاه دروغ می‌گوید»، لحظاتی بعد اما درحالی‌که میکروفن اسفندیاری در حال ایراد اتهام علیه فاضلی روشن بود اما زمان دفاع فاضلی مجری برنامه اقدام به قطع میکروفن فاضلی و اسفندیاری کرد. این اقدام با اعتراض فاضلی منجر شد و تنش ادامه یافت تاجایی‌که فاضلی میکروفن را به سویی پرت کرد و از سالن مناظره خارج شد. 

پزشکیان در انتقاد به عملکرد اسفندیاری گفت:«وقتی ما هیئت علمی هستیم و معتقدیم فرهنگی هستیم در برنامه نباید مسائل شخصی را مطرح کنیم اما این کار را انجام دادیم. آن‌وقت انتظار داریم فرهنگ در جامعه درست شود. من نمی‌گویم کار مشاور من درست است یا شما، می‌گویم نباید پشت تریبون اختلافات‌مان را حل کنیم. این برخوردها نشان می‌دهد که ما نمی‌توانیم فرهنگ جامعه‌مان را درست کنیم زیرا نوع گفت‌وگو با یکدیگر را بلد نیستیم؛ اول باید خودمان را درست کنیم.» به دنبال این رخداد، تعداد قابل توجهی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای با انتشار توئیت‌ها و موضع‌گیری‌هایی در فضای مجازی به حمایت از محمد فاضلی پرداخته و از رفتار ناعادلانه و جانبدارانه صداوسیما انتقاد کردند. از سوی دیگر، شب گذشته توئیتی جعلی به نقل از فاضلی علیه پزشکیان منتشر شد که وی با رد انتساب این توئیت به خود نوشت: «من هیچ توئیتی نزده‌ام. صبر می‌کنم و در آرامش خواهم نوشت.»

پزشکیان: آقا گفته با مردم بدرفتاری کنید؟

همچنین در بخش دیگری از این میزگرد پزشکیان در پاسخ به پرسش رئیس دانشکده صداوسیما مبنی براینکه «شما در انتخاب همکاران‌تان در دولت خط قرمزی دارید یا خیر. خط قرمز مد نظر شما چیست؟»، گفت: «خط‌ قرمزها مشخص هستند. هرکس با سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری تطابق نداشته باشد و نخواهد آن را اجرا کند، خط قرمز است. اگر امروز فردی با هر دیدگاهی سیاست رهبری را پیاده کند و مردم از جهل و فقر و گرسنگی و تبعیض بیرون بیایند و یک زندگی راحت داشته باشند، این سیاست در خط رهبری است یا فردی که ادعا می‌کند مسلمان و در خط ولایت‌ است اما کاری می‌کند که فقر و گرسنگی و تبعیض در جامعه حاکم شود؟ کدام‌یک در خط ولایت هستند.»

او ادامه داد:«چرا در جریانات اخیر برخی به رهبری بی‌احترامی کردند؟ برای اینکه ما عُرضه نداشتیم جواب آنها را بدهیم و هر مشکلی پیش آمد گفتیم آقا گفته. آیا آقا گفته با مردم بدرفتاری کنید یا به آن‌ها زور بگویید؟ کجا آقا گفته؟ یک مورد نشان دهید تا خلافش را ثابت کنم. مثل اینکه همه تقصیرها برای بالاست و ما ایرادی نداریم.»

پزشکیان همچنین در پاسخ به سوال دیگر اسفندیاری تاکید کرد که نامزد جبهه اصلاحات است و درعین حال حق و عدالت اصول اساسی مورد نظر اوست.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی