| کد مطلب: ۱۶۴۴۱

رفتن شهادت‌گونه

پیام مقام معظم رهبری، سران قوا و چهره‌های ارشد سیاسی در یادبود سیدابراهیم رئیسی

رفتن شهادت‌گونه

مقام معظم رهبری: با اندوه و تأسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت‌گونه‌ی عالمِ مجاهد، رئیس‌جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه‌السلام جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج‌سیدابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان‌الله علیهم را دریافت کردم.این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست‌جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد. رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت.

در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و باارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه‌روزی‌اش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد.

در این حادثه‌ی سنگین شخصیت‌های برجسته‌ای مانند حجت‌الاسلام آل‌هاشم، امام جمعه‌ی محبوب و معتبر تبریز، جناب آقای امیرعبداللهیان، وزیر خارجه‌ی مجاهد و فعال، جناب آقای مالک رحمتی، استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند. اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم و به ملت عزیز ایران تسلیت می‌گویم.

جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار می‌گیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود. در پایان تسلیت صمیمی خود را به مادر گرامی جناب آقای رئیسی و همسر فاضل و بزرگوار ایشان و دیگر بازماندگان رئیس‌جمهور و خانواده‌های محترم همراهان به‌ویژه والد ماجد جناب آقای آل‌هاشم معروض می‌دارم و صبر و تسلای آنان و رحمت‌الهی برای درگذشتگان را مسألت می‌کنم.

2 اژه ایی

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای/ رئیس قوه قضائیه: عروج شهادت‌گونه خادم‌الرضا(ع) حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محبوب و مردمی، حضرت آیت‌الله آل‌هاشم، امام‌جمعه محترم تبریز، جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان، وزیر محترم امور خارجه، جناب آقای دکتر رحمتی، استاندار محترم آذربایجان شرقی و دیگر همراهان خدوم و صدیق ایشان در سانحه دلخراش هوایی، برای اینجانب حقیقتاً تألم‌برانگیز و جانکاه است.

بنده که توفیق همکاری و رفاقت قریب به پنج دهه با رئیس‌جمهور محترم را داشتم، از نزدیک شاهد مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر وی در عرصه مسئولیت‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده‌ام. اینجانب این ضایعه مؤلمه را به پیشگاه مقدس حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) و محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ملت رشید و مقاوم ایران، همکاران محترم در دولت و قوه قضائیه و خانواده‌های محترم معزا تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه حضرت باری تعالی علوّ درجات ایشان و سربلندی و عزت ایران اسلامی را مسئلت می‌نمایم. رجاء واثق دارم که این حادثه ناگوار، همه مسئولین دلسوز کشور را در خدمت‌رسانی بیشتر به مردم عزیز و شریف ایران، راسخ‌تر خواهد نمود.

قالیباف 2

 محمدباقر قالیباف/ رئیس مجلس: قلب ملت ایران سراسر اندوه و غم شد. با شنیدن خبر جانسوز عروج خادم‌الرضا (علیه‌السلام)، سید شهیدان اهل خدمت، آیت‌الله دکتر رئیسی (رضوان‌الله تعالی علیه) و همراهان ایشان، در حادثه سقوط بالگرد، غم و اندوه و بهت وجود این‌جانب و تمام دوستداران ایشان را فرا گرفت. علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) در شب میلاد خود و در دهه کرامت، خادم راستین و محبوب خود را در آغوش کشید و میهمان سفره ائمه اطهار (علیهم‌السلام) ساخت. حق خدمات صادقه رئیس‌جمهور شهید حضرت آیت‌الله رئیسی کمتر از شهادت در اثنای خدمت نبود.

در طول بیش از چهار دهه آشنایی و رفاقت از اولین روزهای مبارزات انقلابی و همچنین همکاری نزدیک و هم‌افزا در سال‌های اخیر شاهد خلوص‌نیت، صفای باطن و خدمات شایسته آن شهید سربلند در راه اعتلای اسلام و انقلاب بودم؛ مجاهدتی که همواره مایه امیدواری ملت سربلند ایران و خشنودی رهبر معظم انقلاب بود.

ایشان در سراسر عمر خود از اولین سال‌های انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلف برای خدمت به مردم و انقلاب متواضعانه، مخلصانه و شبانه‌روزی تلاش کرد...  شهید امیرعبداللهیان نیز، در قامت یک دیپلمات انقلابی، نماینده مقتدر و باکفایت مردم شریف ایران در مجالس و مجامع بین‌المللی بود؛ مجاهدت او در دفاع از حقوق ملت شریف ایران و ایستادن در مقابل زورگویی دشمنان این ملت تا همیشه ماندگار خواهد بود.

از خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر و شکیبایی مسئلت دارم. در این میان، مایه امیدواری ملت ایران و کشتی‌بان حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است؛ پیوند ایشان با امت در تمام این سال‌ها کشور را از سخت‌ترین بحران‌ها و حوادث به سلامت عبور داده است و امروز نیز حتماً حکمت و درایت و مدیریت و ارتباط وثیق ایشان با مردم راهگشا، آرامش‌بخش و دلگرم‌کننده خواهد بود و هیچ‌گونه خللی در مسیر کشور و انقلاب اسلامی پیش نخواهد آمد. رحمت خدا و درود بی‌پایان ملت بر خادم‌‌الرضا(ع) و خادم جمهور شهید آیت‌الله رئیسی، همراهان ایشان و تمام شهدای خدمتگزار انقلاب شکوهمند اسلامی. یادش جاویدان، راهش پررهرو باد.

احمد جنتی

احمد جنتی/ دبیر شورای نگهبان: شهادت رئیس‌جمهور جهادی و انقلابی؛ خادم‌الرضا(ع) آیت‌الله آقای حاج سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در سالروز میلاد حضرت ثامن‌الحجج «علیه آلاف التحیة و الثناء» اگرچه پاداش خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی ایشان نزد پروردگار متعال بود، ولی موجبات تأثر و تألم مردم ایران و آزادگان جهان که دل در گرو نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند را فراهم آورد.

این رئیس‌جمهور خدوم و خستگی‌ناپذیر در تمام عرصه‌هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به خدمتگزاری مشغول بود نمونه اتم و اکمل مدیران انقلابی و ولایی بود و در امور محوله از هیچ کوششی دریغ نورزید و با شهادت در راه خدمت‌رسانی به این مرز و بوم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مصداق آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا ا... عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» گردید...

روحانی

حسن روحانی/ رئیس دولت یازدهم و دوازدهم: خبر ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و همراهان، موجب تأثر و نگرانی فراوان شد. متأسفانه این حادثه دلخراش به شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌ محترم جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز، آقای دکتر مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز منجر شد و صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد.

انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته روزهای تلخ بسیاری دیده اما با عنایات الهی و هدایت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و حمایت مردم بزرگوار توانستیم این مصائب را به جلوه‌های ماندگار همدلی ملی و اتحاد اجتماعی تبدیل کنیم.

بدون تردید این مصیبت بزرگ را نیز با تکریم به‌یادماندنی شهدای گرانقدر توسط مردم عزیز و تقویت انسجام اجتماعی طی خواهیم کرد. اینجانب این ضایعه بزرگ و شهادت مسئولان خدمتگزار مردم را به حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری حفظه‌الله تعالی، هیأت دولت، خانواده محترم شهدا و مردم شریف ایران تسلیت عرض کرده و با طلب مغفرت و رحمت برای آن عزیزان، امیدوارم روح شهدا با اولیاء الهی محشور و حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در روز میلادشان مهمان‌شان فرماید.

خاتمی 2

سیدمحمد خاتمی/ رئیس دولت هفتم و هشتم: سانحه هولناک سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و خدمتگزار پرتلاش ملت و وزیر امور خارجه خیراندیش و امام جمعه محترم و استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان که به شهادت این عزیزان انجامید حادثه‌ای بود دردناک و خسارت‌بار که امیدواریم لطف ویژه حضرت پروردگار آن را جبران نماید.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت این فاجعه از پیشگاه حضرت حق برای این شهیدان عزیز آمرزش و رحمت و علو درجات و برای این عزاداران به‌ویژه خانواده و وابستگان این شهیدان صبر و اجر و سلامتی و برای ملت شریف   ایران پایداری، امنیت و انسجام و پیشرفت در همه زمینه‌ها مسالت می‌کنم.

احمدی نژاد

محمود احمدی‌نژاد/ رئیس دولت نهم و دهم: درگذشت جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای رئیسی، رئیس‌جمهور، جناب آقای امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، آقای رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، کادر پروازی و تیم حفاظت در حادثه تلخ سقوط بالگرد را به مقام معظم رهبری، همکاران ایشان در دولت، خانواده و بستگان آن مرحومان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای همه آنان رحمت و مغفرت مسئلت می‌نمایم.

علی لاریجانی

علی لاریجانی/ رئیس سابق مجلس: حادثه تأثرآور شهادت رئیس‌جمهور محترم و همراهان همگان را سوگوار نمود. برای ایشان و امام جمعه بزرگوار تبریز و وزیر خارجه تلاشگر و استاندار محترم آذربایجان شرقی و سایر همراهان رحمت واسعه الهی را خواستارم.

ان‌شاءالله خدمات ارزشمند آنان در پیشگاه الهی مرتبتی شایسته برای این سفرکردگان مهیا نموده است. محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگوار و خانواده محترم عزیزان، از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنم.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی