| کد مطلب: ۱۳۵۲۷

اختیار تام به عبدالملکی در مناطق آزاد

روز گذشته خبر ابلاغ مصوبه هیئت وزیران توسط معاون اول رئیس‌جمهور مبنی براینکه حجت‌اله عبدالملکی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به‌عنوان «نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» انتخاب شده است، انتشار یافت. با این حکم تصمیمات او در حکم تصمیمات رئیس‌جمهور و هیئت وزیران بوده و لازم‌الاجراست.

۲۴ خردادماه ۱۴۰۱ حجت‌اله عبدالملکی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی وقت در نامه‌ای به رئیس‌جمهور استعفای خود را از تصدی این وزارتخانه اعلام کرد. او متن نامه را در فضای توئیتر منتشر کرد. آمدن و رفتن او از وزارتخانه کار با حواشی زیادی همراه بود. عبدالملکی، دکترای اقتصاد دارد و از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق محسوب می‌شود و در همان گرایشی تحصیل کرده است که علی باقری‌کنی، چهره نزدیک به سعید جلیلی، در آن تحصیل کرده است. او عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بوده و به اعضای جبهه پایداری نزدیک است. نزدیکی به جبهه پایداری بود که او در لیست اصولگرایان تهران قرار گرفت و به مجلس یازدهم راه نیافت. بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم با سهم‌خواهی پایداری‌ها سهم او وزارت کار شد اما در اداره این وزارتخانه موفق عمل نکرد و پیش از اینکه او را استیضاح کنند، استعفا داد. او ۱۵ آبان‌ ماه ۱۴۰۱ با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی، به‌عنوان دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب شد و حال به او اختیارات کامل داده شده است.

نظارت بر سازمان‌های مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین آنها، با سیاست‌های کلان اقتصادی دولت،‌ هماهنگی و هم‌افزایی جهت تقویت عملکرد مناطق آزاد تجاری - صنعتی در سطح داخلی و بین‌المللی با تاکید بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری،‌ پیشنهاد نصب و عزل اعضای هیئت‌مدیره و مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت ارائه به رئیس‌جمهور از وظایف جدید او محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی