| کد مطلب: ۲۲۳۷۷

امیر قطر: ما خواستار اقدام جدی برای توقف تجاوز به لبنان هستیم

امیر قطر: ما خواستار اقدام جدی برای توقف تجاوز به لبنان هستیم

امیر قطر تمیم بن حمد آل ثانی امروز پنجشنبه تأکید کرد که تل‌آویو در حال سوءاستفاده از ناتوانی جامعه بین‌الملل است و فرصتی برای اجرای طرحش در لبنان یافته است.

به گزارش هم‌میهن، امیر قطر در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در دوحه با تأکید بر اهمیت تلاش برای مهار تشدید تنش و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها و کاهش تنش تصریح کرد که آنچه در نوار غزه در حال روی‌دادن است، یک نسل‌کشی است.
 
وی افزود که «اسرائیل از ناتوانی بین‌المللی برای توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری سوءاستفاده می‌کند و برای اجرای طرح خود در لبنان، یک فرصت می‌بیند. ما خواستار اقدام جدی برای توقف تجاوز به لبنان هستیم».
 
تمیم بن حمد آل ثانی تصریح کرد که کشورش همچنان از ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروعش حمایت خواهد کرد.
 
امیر قطر ادامه داد که جهان همچنان شاهد تشدید خطرناک جنگی است که توسط اسرائیل در غزه به راه افتاده است. امنیت بدون دستیابی به صلح عادلانه و ایجاد کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ محقق نمی‌شود.
 
وی مجدداً حملات و عملیات‌های نظامی اسرائیل علیه جمهوری لبنان را رد و محکوم کرد و گفت که پیش‌تر «درباره تبعات عدم بازخواست اسرائیل برای جنایات ارتکابی‌اش علیه بشریت، هشدار داده بودیم». اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا طی دو روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به میزبانی قطر با حضور ۳۵ رئیس‌جمهور و رئیس دولتهای قاره آسیا برگزار می‌شود.

 

منبع : فارس
اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی