| کد مطلب: ۲۱۳۱۰

جبهه مقاومت در حمایت از غزه متوقف نخواهد شد

جبهه مقاومت در حمایت از غزه متوقف نخواهد شد

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به حملات تروریستی رژیم اسرائیل و تحولات منطقه روز پنجشنبه سخنرانی کرد. او شهات تعدادی از نیروهای مقاومت در جبهه نبرد با دشمن را تسلیت گفت و از بیمارستان‌ها و پزشکان و همچنین کشورهایی که کمک‌های خود را به لبنان ارسال کردند، تشکر کرد.

نصرالله گفت: «دشمن صهیونیستی هزاران دستگاه پیام‌رسان را هدف قرار داد و تمام قوانین و خطوط قرمز را زیر پا گذاشت. دشمن با یک ابزار غیرنظامی نه‌تنها نیروهای حزب‌الله بلکه مردم عادی را نیز هدف قرار داد.» سیدحسن‌ نصرالله گفت: «این جنایت در تاریخ درگیری با دشمن بی‌سابقه بود. حتی می‌توان گفت این جنایت در جهان نیز بی‌سابقه است.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «این واقعیت که دشمن با اتکا به غرب از توانمندی تکنولوژی برخوردار است غیرقابل انکار است؛ اما با تمام اطمینان می‌گویم این ضربه قوی ما را از مسیر خود متوقف نمی‌کند بلکه ما قدرتمندتر در مقابل آنها خواهیم ایستاد.» سیدحسن‌ نصرالله در ادامه به سالگرد عملیات «طوفان‌الاقصی» اشاره کرد و افزود: «یک روز پس از آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» جبهه مقاومت در لبنان فعالیت خود را آغاز کرد و تا امروز هم حمایت از مردم فلسطین ادامه داشته است.»

دبیرکل حزب‌الله در ادامه سخنرانی خود اظهار داشت: «وقتی دشمن می‌گوید آنچه در شمال می‌گذرد، اولین شکست تاریخی «اسرائیل» است، دلیل دیگری بر کارآمدی جبهه ماست. تمام نظامیانی که دشمن به شمال منتقل کرده است تایید می‌کند که او در این جبهه با تهدید واقعی روبه‌رو است.» سیدحسن نصرالله گفت: «جبهه لبنان، یکی از مهمترین عوامل فشار بر دشمن است و یکی از مهمترین ابزارهای مذاکره‌ است که در اختیار گروه‌های مقاومت فلسطین قرار دارد.»

نصرالله تأکید کرد: «به‌رغم تمام فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها و به‌رغم تمام تبعات و پیامدها، مقاومت از یاری رساندن به غزه و کرانه باختری منصرف نخواهد شد. به نتانیاهو و گالانت و همه اشغالگران قویاً می‌گویم جبهه مقاومت در حمایت از غزه متوقف نخواهد شد.»

او در ادامه سخنرانی خود اشاره کرد: «انفجارهای اخیر هیچ تاثیری بر ساختار مقاومت نداشت. دشمن بر این باور است که از نظر تکنولوژی برتر است، اما کاری که او با انفجارها انجام داد نشان داد که او بسیار کودن است.»

نصرالله همچنین گفت: «اقدامات رژیم اشغالگر روند آواره کردن صهیونیست‌ها را افزایش داده و فرصت بازگرداندن آنان را محال می‌کند. پیشنهاد فرمانده احمق منطقه شمالی در ایجاد کمربند امنیتی، امیدواریم عملی شود و آن را فرصتی تاریخی می‌دانیم و تاثیرات زیادی بر نبرد خواهد داشت. اگر دشمن کمربند امنیتی ایجاد کند باید بداند که همین کمربند امنیتی به دامی تبدیل خواهد شد که خودش در آن گرفتار می‌شود.»

دو فرمانده ارشد حزب‌الله کشته شدند

در جریان حملات هوایی اسرائیل در ۳۰ شهریور به ضاحیه در جنوب بیروت، ابراهیم عقیل، یکی از رهبران ارشد نظامی گروه حزب‌الله و چندین نفر از فرماندهان گردان رضوان کشته شدند. حزب‌الله هم با انتشار بیانیه‌ای ترور ابراهیم عقیل را تایید کرد. علاوه بر او رسانه‌های نزدیک به حزب‌الله تصویر ۱۲ عضو از «یگان رضوان» را که آنها را فرمانده خطاب کرده بود منتشر کردند.‌ احمد وهبی، دومین فرمانده ارشد حزب‌الله است که در حمله هوایی اسرائیل کشته شده است.

ابراهیم عقیل ملقب به «حاج تحسین» از فرماندهان نظامی بود که پس از شهادت «فواد شکر» به‌عنوان مرد شماره دو حزب‌الله و همچنین فرمانده نیروی رضوان، نیروی نخبه و رئیس دایره عملیات نظامی ویژه حزب‌الله شناخته می‌شود. پیشتر آمریکا برای پیدا کردن عقیل جایزه ۷ میلیون دلاری تعیین کرده بود. عقیل همچنین عضو مجلس جهادی حزب‌الله بود که پیشینه‌ای طولانی در فعالیت‌های مبارزاتی و سازمانی داشت.

از عقیل به‌عنوان یکی از بنیانگذاران حزب‌الله و از جمله شخصیت‌هایی یاد می‌شود که از زمان تاسیس حزب‌الله در اوایل دهه ۱۹۸۰ در تمام عملیات‌های این گروه مشارکت داشته است. از او به‌عنوان مغز متفکر بسیاری از عملیات‌های نظامی بزرگ حزب‌الله علیه اسرائیل از جمله نبردهای آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ یاد می‌شود. او همچنین در جنگ ۳۳ روزه نیز نقش‌های بسیار مهمی ایفا کرد. عقیل همچنین بر توسعه سیستم موشکی و تجهیزات نظامی حزب‌الله نظارت داشت.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی