| کد مطلب: ۱۹۷۹۸

سخنرانی پرشور اوباما در شب دموکرات‌ها

سخنرانی پرشور اوباما در شب دموکرات‌ها

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در دومین شب مجمع ملی حزب دموکرات به شیکاگو رفته بود، پس از سخنرانی همسرش «میشل» در کنگره حزب سخنرانی کرد.

 اوباما در این همایش که برای تایید نامزدی کامالا هریس برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ برگزار شده بود، گفت: «ما فرصتی داریم تا فردی را انتخاب کنیم که به دیگران فرصت می‌دهد و برای آمریکایی‌ها می‌جنگد. حزب جمهوری‌خواه مبتنی بر اشخاص شده است، در حالی که ما به کسی نیاز داریم که آرزوهای خود را کنار بگذارد تا به آرزوهای کشور برسد.» او گفت که «مشعل میان بایدن و هریس دست به دست شده و حالا نوبت همه ماست تا برای آمریکایی بجنگیم که به آن ایمان داریم. و اشتباه نکنید؛ این یک مبارزه نفس‌گیر خواهد بود.»

این سیاستمدار دموکرات سرشناس همچنین با اشاره به «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که از انتخابات کنار کشید، گفت: «تاریخ بایدن را به‌عنوان یک رئیس‌جمهور استثنایی به یاد خواهد آورد که از دموکراسی در دوره‌ای که در معرض تهدید بود، دفاع کرد.»

او در ادامه به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات تاخت و گفت: «ترامپ قدرت را ابزاری برای کمک به خود و دوستان ثروتمندش می‌داند. ترامپ لایحه‌ای را برای حفاظت از مرزهای جنوبی ما نابود کرد، زیرا دید که این لایحه به مبارزات انتخاباتی او آسیب می‌رساند. ما به چهار سال دیگر هرج و مرج نیاز نداریم، درحالی‌که ایالات متحده برای یک مسیر جدید آماده است.»

او گفت: «او یک میلیاردر ۷۸ ساله است که از زمانی که از آن پله برقی طلایی (برج ترامپ در نیویورک برای اعلام نامزدی‌اش در انتخابات) پایین آمد، دست از نالیدن نسبت به مشکلاتش نکشیده است. همین‌طور بی‌وقفه به شکایت ادامه می‌دهد.» اوباما گفت که آقای ترامپ «قدرت را چیزی بیش از ابزاری برای رسیدن به اهداف نمی‌بیند.»

اوباما در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ممنوعیت سقط جنین در برخی از ایالت‌ها گفت که ترامپ ظاهراً اهمیتی نمی‌دهد که زنان حق آزادی تولیدمثل را از دست بدهند چون شخصاً روی او تاثیری ندارد. زمانی که جمعیت با شنیدن نام دونالد ترامپ شروع به هو کردن کرد با این واکنش اوباما روبه‌رو شد که گفت «هو نکنید. رای بدهید.» بعد از آن بود که صدای شادی جمعیت بلند شد.

اوباما تاکید کرد: ایالات متحده آماده است تا کامالا هریس ریاست‌جمهوری را بر عهده بگیرد. ما باید تلاش کنیم تا بیشترین تعداد رای‌دهندگان را متقاعد کنیم که به دیدگاه هریس رأی دهند. ایالات متحده باید نیروی خوبی باشد و از دموکراسی حمایت کند و این همان چیزی است که کامالا هریس و اکثر آمریکایی‌ها به آن اعتقاد دارند. اگر هر کدام به وظیفه خود عمل کنیم و در روزهای آینده سخت تلاش کنیم، کامالا هریس به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده انتخاب می‌شود.

باراک اوباما همچنین درباره تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا و یار انتخاباتی کامالا هریس گفت، او از آن نوع آدم‌هایی است که باید در سیاست باشند؛ کسی که در یک شهر کوچک به دنیا آمده، به کشورش خدمت کرده، به کودکان آموزش داده، مربی فوتبال بوده و از همسایگانش مراقبت کرده است. اوباما همچنین تاکید کرد که انتخاب هریس و والز «آسان نخواهد بود» و اضافه کرد: «وظیفه ما قانع کردن مردم نسبت به این مسئله است که دموکراسی به حل مشکلات کمک می‌کند. کامالا این موضوع را درک می‌کند.»

باراک اوباما سخنرانی خود را خطاب به دموکرات‌ها و با گفتن اینکه «بیایید دست به کار شویم» به پایان رساند. باراک اوباما درحالی‌که سخنرانی اصلی خود در کنوانسیون دموکرات‌ها را به پایان می‌رساند، رو به جمعیت گفت، برای انتخاب کامالا هریس و «تیم والز» معاون او دست به کار شوند. او در پایان گفت: «ما به شخصی نیاز داریم که خواسته‌های خود را کنار بگذارد تا آرمان‌های کشور را برآورده کند.»

 

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی