| کد مطلب: ۱۴۸۵۸

اختلافات جمهوری‌خواهان بر سر اوکراین

اختلافات جمهوری‌خواهان بر سر اوکراین

برنامه‌های اخیر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا برای به رای گذاشتن کمک‌های درخواستی جو بایدن برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در قالب سه لایحه جداگانه نشان‌دهنده وجود اختلافات شدید میان این جمهوری‌خواهان در حوزه سیاست خارجی است.

«مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از برنامه خود برای پیشبرد و به رای‌ گذاشتن لوایح مربوط به کمک‌های خارجی درخواستی «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان به همراه یک لایحه چهارم با موضوع تحریم علیه ایران و روسیه و تصرف دارایی‌های روسیه در هفته آینده خبر داد.

جانسون گفت که او برنامه دارد تا به جای بسته امنیت ملی ۹۵/۳میلیارد دلاری که توسط مجلس سنا در ماه فوریه تصویب شد، این کمک‌ها را در مجلس نمایندگان در قالب چهار لایحه مجزا به رای گذاشته و تصویب کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ایندرجیت پارمار»، استاد سیاست بین‌الملل دانشگاه لندن ارزیابی کرد: «برگزاری این رای‌گیری‌ها به‌صورت جداگانه نشان می‌دهد اختلافات در داخل اعضای حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان چقدر عمیق هستند.

فراکسیون راست افراطی آزادی همچون دونالد ترامپ و گروه لابی‌گر سیاسی بنیاد هریتیج موسوم به هریتیج اکشن مخالف کمک‌های بیشتر به اوکراین بوده و جانسون را همچون کوین مک‌کارتی، رئیس سابق مجلس نمایندگان، به سرنگونی تهدید کرده‌اند.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی