| کد مطلب: ۱۱۲۸۷

سیاستمداران

TimKaine تیم کین

انتقاد از دورزدن کنگره

«تیم کین» سناتور دموکرات آمریکایی از ایالت ویرجینیا به دیگر هم‌حزبی‌های خود پیوسته تا انتقال نامحدود مهمات آمریکایی به اسرائیل را زیر سوال ببرد و محکوم کند. تیم کین به‌عنوان عضوی از کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا گفت، انتقال تسلیحات باید تحت نظارت کنگره قرار بگیرد. روزنامه گاردین به نقل از او نوشت: همان‌گونه که کنگره نقش حیاتی در مسائل مربوط به جنگ و صلح دارد، باید نسبت به انتقال تسلیحات به هر طرفی کنترل کامل داشته باشد. کنار گذاشتن کنگره بدون دلیل منطقی به معنای نگه داشتن مردم آمریکا در تاریکی است. این سناتور آمریکایی افزود: ما به توضیحات علنی برای این تصمیم نیاز داریم؛ تصمیمی که برای دومین بار در ماه جاری گرفته می‌شود. برای دومین بار در ماه جاری، دولت بایدن کنگره آمریکا را دور زد تا فروش اضطراری تسلیحات به اسرائیل را تایید کند. تایید فروش اضطراری به این معناست که اقلام مدنظر دیگر مورد بررسی کنگره در مورد فروش نظامی خارجی قرار نخواهد گرفت.

Egypt پرچم مصر

دعوت مصر از گروه‌های فلسطینی

قاهره از تمامی گروه‌های فلسطینی برای آغاز دور جدید نشست‌های کمیته‌شان دعوت کرد. یک منبع فلسطینی آگاه از مذاکرات جاری گروه‌های سیاسی فلسطینی با میانجی‌ها درباره توافق جدید آتش‌بس در غزه در گفت‌وگو با سایت العربی الجدید فاش کرد که رایزنی‌های داخلی میان این گروه‌ها برای امضای قرارداد تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس هنوز ادامه دارد. این منبع با تاکید بر اینکه تا الان هیچ فرمت رسمی برای توافق حاصل نشده، گفت، حماس به دنبال آن است تا کشورهای ناظر توافق به صورت رسمی تعهد دهند که حملات به هیچ دلیلی ازسرگرفته نمی‌شوند. مصر در محورهای مختلفی برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل تلاش می‌کند و در این راستا یک هیئت از این کشور به اراضی اشغالی رفت تا با مسئولان این رژیم درباره عقب‌نشینی از نوار غزه گفت‌وگو کند.

40282043_2909273652448369_201224 عمران خان

عمران‌خان ردصلاحیت شد

کمیسیون انتخابات پاکستان درخواست‌های عمران‌خان، نخست‌وزیر سابق را برای رقابت در انتخابات ۲۰۲۴ در ۲ حوزه انتخابیه رد کرده است. تیم رسانه‌ای این سیاستمدار پاکستانی شامگاه شنبه اعلام کرد، عمران‌خان اوراق نامزدی را برای رقابت در لاهور و شهر زادگاهش میانوالی ارسال کرده بود. در این گزارش آمده است که کمیسیون انتخابات اعلام کرده نامزدی عمران‌خان در لاهور رد شده زیرا او یک رای‌دهنده ثبت‌نام شده در این حوزه انتخابیه نیست و محکوم شده است و قبلاً از نامزدی ردصلاحیت شده است. براساس اعلام تیم رسانه‌ای این سیاستمدار، عمران‌خان که سابقاً بازیکن کریکت بود و بعداً سیاستمدار شد، همچنین درخواستش برای نامزدی از شهر میانوالی در استان پنجاب که زادگاهش هست، رد شده است. این در حالی است که روز شنبه، خبرگزاری چینی سی‌جی‌تی‌ان از تایید صلاحیت عمران‌خان برای شرکت در انتخابات خبر داده بود. دستگیری عمران‌خان در پرونده اختلاس موجی از خشونت‌ها را در پاکستان به جریان انداخت.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی