| کد مطلب: ۱۰۶۹۹

سیاستمداران

Boris-Pistorius

ما متحد اوکراین نیستیم

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در واکنش به انتقاد دولت ولودیمیر زلنسکی از کمک‌های نظامی برلین گفت، کشورش به‌رغم پشتیبانی‌های نظامی و مالی برلین از کی‌یف، اوکراین را از متحدان خود قلمداد نمی‌کند. پیستوریوس گفت، آلمان هم‌اکنون بعد از ایالات متحده آمریکا بیشترین کمک‌های نظامی را به اوکراین ارسال کرده است. وزیر دفاع آلمان همچنین به این سوال پاسخ داد که «آیا کشورهای غربی واقعاً نمی‌توانند با روسیه متقابلاً بجنگند؟»: «در درجه اول، ما متحد اوکراین نیستیم. این به این معنی است که ما در وضعیتی نیستیم که ملزم به مداخله در چارچوب ائتلاف برای اوکراین باشیم.» پیستوریوس خاطرنشان کرد که علاوه بر آن، صنعت نظامی آلمان نمی‌تواند اسلحه و مهمات را با سرعت لازم به اوکراین برساند. وزیر دفاع آلمان متذکر شد: «این امکان وجود ندارد که تا مدت نامحدودی بر این وضعیت تأثیر بگذاریم.»

UN_emblem_blue سازمان ملل

۸۵‌درصد ساکنان غزه آواره شده‌اند

سازمان ملل اعلام کرد که به دلیل حملات اسرائیل به غزه حدود ۸۵‌درصد از ساکنان آن آواره شده‌اند. آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد: حدود 9/1میلیون نفر در غزه در داخل آواره شده‌اند. 2/1میلیون نفر از این آوارگان در ۱۵۶ تاسیسات وابسته به آنروا در سرتاسر نوار غزه هستند. هزاران آواره در ۱۲۴ مدرسه و بیمارستان و اماکن دیگری مثل تالارها، دفاتر و مراکز اجتماعات و بقیه نیز در نزدیکی پناهگاه‌ها سکونت دارند. به گفته سازمان ملل به دلیل ازدحام و شرایط بد بهداشتی در پناهگاه‌های آنروا در جنوب، بیماری‌هایی مثل اسهال، التهاب ریه، التهاب پوست و التهاب کبد و بیماری‌های دیگر گسترش یافته است. همچنین نگرانی‌هایی درباره قشر ضعیف مثل افراد معلول، زنان باردار یا زنان تازه‌زایمان‌کرده و شیرده و افرادی که به‌تازگی عمل جراحی انجام داده‌اند، وجود دارد.

WHO-World-Health-Organization-LOGO بهداشت جهانی

هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه می‌میرد

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که هر ۱۰ دقیقه یک کودک در نوار غزه جان خود را از دست می‌دهد و به شهادت می‌رسد. ریچارد پپرکورن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی فلسطین اشغالی در کنفرانس مطبوعاتی در شهر ژنو گفت: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در نوار غزه جان خود را از دست می‌دهد. به نظر من ما به بدترین و دردناک‌ترین لحظه در تاریخ بشریت نزدیک می‌شویم. ما به توقف دائم درگیری در غزه نیاز داریم. وی گفت: کمک‌های بشردوستانه‌ای که وارد غزه می‌شود، بسیار اندک است. با کوچ تعداد زیادی از ساکنان شمال غزه به جنوب آن، ما نگران ضعف سیستم بهداشتی در غزه هستیم. همان اتفاقاتی را که در شمال غزه شاهد آن بودیم در جنوب غزه نیز شاهد آن خواهیم بود. ما در آستانه یک فاجعه انسانی شدید هستیم. پپرکورن گفت: اسرائیل به سازمان وی دستور داده که کمک‌ها را از انبارهای خان یونس خارج کند چراکه این منطقه در روزهای آینده صحنه جنگ خواهد بود.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی