| کد مطلب: ۱۰۶۴۲

سیاستمداران

Benjamin-Netanyahu نتانیاهو

محاکمه نتانیاهو ازسر گرفته ‌شد

محاکمه نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، در دادگاه منطقه اورشلیم از روز گذشته از سر گرفته شد. به گزارش الجزیره، به اغلب دادگاه‌ها در فلسطین اشغالی که در پی عملیات طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر تنها روی پرونده‌های اضطراری کار می‌کردند، دستور داده شده فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند. نتانیاهو از حضور در جلسات دادگاه معاف است اما ممکن است در چند ماه آینده فراخوانده شود. نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به کلاهبرداری، خیانت در امانت و فساد متهم است. او ادعای بی‌گناهی کرده و بارها در گذشته مدعی شده قربانی تعقیب قانونی سازماندهی‌شده از سوی رسانه‌ها و چپ‌ها با انگیزه سیاسی است. نتانیاهو به همراه همسرش سارا متهم است به دریافت هدایا از جمله شامپاین و سیگار از سوی آرنان میلشان، تهیه‌کننده هالیوود و جیمز پکر، تاجر میلیاردر استرالیایی در ازای خدمات متقابل سیاسی. اتهام دریافت رشوه می‌تواند تا 10 سال زندان یا جریمه‌ای را در پی داشته باشد. اتهامات کلاهبرداری و خیانت در امانت می‌تواند تا سه سال زندان داشته باشد. 

CJCS_Brown براون

بازدارندگی مهم‌تر از درگیری

رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده،؛ ژنرال چارلز کیو. براون جونیور در مصاحبه یکشنبه با فاکس‌نیوز گفت همه باید درباره جنگ با چین نگران باشند. براون به سوالی در برنامه فاکس‌نیوز ساندی درباره نگرانی‌های فزاینده در خصوص جنگ بین ایالات متحده و چین با استناد به نظرسنجی‌های اخیر مؤسسه ریگان پاسخ گفت. در نظرسنجی اخیر، ۵۱‌درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند چین را بزرگترین تهدید خارجی برای آمریکا می‌دانند و ۷۴‌درصد نگران وقوع این درگیری در طی پنج سال بودند. ژنرال چارلز براون گفت، همه باید نگران درگیری با چین به‌خصوص در ارتباط با حمله احتمالی به تایوان باشند. او با این ادعا که «قدرتی که ما به‌عنوان ارتش نشان می‌دهیم، صلح را به ارمغان می‌آورد»، در مورد حمله احتمالی به تایوان افزود: «اولین چیزی که می‌گویم این است که همه ما باید نگران باشیم که آیا این اتفاق رخ می‌دهد یا نه. این بخشی از این دلیل است که چرا بازدارندگی بسیار مهم است تا درگیری رخ ندهد.»

mohammed-ali-al-houthi الحوثی

برای ایجاد کانال بن‌گوریون بر باد رفت

محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که رویای صهیونیست‌ها برای ایجاد کانال بن‌گوریون بر باد رفت. بنابرگزارش شبکه المیادین، محمدعلی الحوثی درباره عملیات‌ تازه این کشور علیه کشتی‌های اسرائیلی گفت: «پس از عملیات دریایی ما، رویای رژیم اشغالگر برای ایجاد کانال بن‌گوریون دیگر به پایان رسید.» چندین دهه پیش، آمریکایی‌ها پیشنهاد داده بودند برای ایجاد کانال بن‌گوریون  از ۵۹۰ بمب اتمی جهت ایجاد شکافی میان دریای مدیترانه و دریای سرخ در صحرای نقب فلسطین اشغالی استفاده شود. هزینه ساخت این کانال حدوداً ۳۰۰ کیلومتری بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود. رژیم اسرائیل بر این باور است که حذف کامل نوار غزه و کوچاندن جمعیت آن به مصر می‌تواند چالش امنیتی کانال مذکور را برطرف کند. سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه یکشنبه تأکید کرد که نیروی دریایی این کشور، دو کشتی اسرائیلی را در باب‌المندب هدف قرار داده است.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی