| کد مطلب: ۱۹۲۹۴

تفکر خالق هستی و زمان

تفکر خالق هستی و زمان

کتاب «چگونه هایدگر بخوانیم» نوشته‌ی مارک راتال، با ترجمه‌ی مهدی نصر در 165 صفحه و با قیمت 160 هزار تومان توسط انتشارات نی منتشر شده است.

مارتین هایدگر، فیلسوف بنام و اثرگذار قرن بیستمی آلمانی بود که در حیطه‌ی فلسفه غرب و مکاتب پدیدارشناسی، هرمنوتیک و اگزیستانسیالیسم کار کرد. مهم‌ترین اثر هایدگر «هستی و زمان» نام دارد.

مارک راتال که پیش از این کتاب دیگری به‌نام «دین پس از متافیزیک» نیز از او به فارسی ترجمه و منتشر شده است در کتاب «چگونه هایدگر بخوانیم» از تفکر هایدگر می‌گوید.

از نظر او، تفکر هایدگر تاثیرات درخور توجهی بر متفکران پس از او ازجمله فوکو، سارتر، آدورنو، لویناس، آگامبن، بارت و دیگران گذاشته است و علاوه‌ بر آن آثارش اصالت و استقلالی فکری در حوزه‌های علوم طبیعی، متافیزیک، انتوتئولوژی، ماده‌باوری و... دارد.

امروزه کرسی هایدگر در آلمان به فلسفه‌ی تحلیلی اختصاص دارد، اما فهم فلسفه، روانشناسی، نظریه‌ی سیاسی، هنر، معماری و... بدون درک تفکر هایدگر ناممکن است.

کتاب «چگونه هایدگر بخوانیم» نوشته‌ی مارک راتال، با ترجمه‌ی مهدی نصر در ۱۶۵ صفحه و با قیمت ۱۶۰ هزار تومان توسط انتشارات نی منتشر شده است.

چگونه هایدگر بخوانیم

نویسنده:‌ مارک راتال

مترجم:‌ مهدی نصر

انتشارات:  نی

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی