| کد مطلب: ۳۷۲۹۸

درخواست شفاف‌سازی تعرفه‌ها

در پی افزایش تعرفه‌های خدمات تشریفات ترخیص کالا توسط اتحادیه ملی کارگزاران گمرک ایران در سال ۱۴۰۴، حسین فرهیدزاده، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با ارسال نامه‌ای به فرود عسگری، رئیس‌کل گمرک، خواستار شفاف‌سازی و بررسی این موضوع شد.

درخواست شفاف‌سازی تعرفه‌ها

به گزارش هم‌میهن آنلاین، در پی افزایش تعرفه‌های خدمات تشریفات ترخیص کالا توسط اتحادیه ملی کارگزاران گمرک ایران در سال ۱۴۰۴، حسین فرهیدزاده، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با ارسال نامه‌ای به فرود عسگری، رئیس‌کل گمرک، خواستار شفاف‌سازی و بررسی این موضوع شد.

به گزارش ایسنا، افزایش ناگهانی و بدون ضابطه تعرفه‌های خدمات گمرکی، به‌ویژه در حوزه تشریفات ترخیص، علاوه بر ایجاد نارضایتی در میان فعالان اقتصادی و واردکنندگان، قطعاً تبعات منفی گسترده‌ای بر بازار و قیمت تمام‌شده کالاها داشته باشد.

این افزایش هزینه‌ها در نهایت به زنجیره تأمین منتقل شده و منجر به بالا رفتن قیمت کالا برای مصرف‌کننده نهایی می‌شود؛ مسئله‌ای که سازمان حمایت با ورود به آن تلاش دارد از پیامدهای تورمی و فشار بر سبد هزینه خانوارها جلوگیری کند.

در نامه به بند (ج) تبصره (۳) ماده (۵) آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی اشاره و تاکید کرده است که نرخ هزینه انجام خدمات گمرکی توسط نهادهای غیردولتی باید پس از اعلام توسط ارائه‌دهنده خدمت و با تایید هیئت عالی نظارت تعیین شود.

به کانال تلگرام هم میهن بپیوندید

دیدگاه

ویژه اقتصاد
پربازدیدترین
آخرین اخبار