| کد مطلب: ۲۴۲۲۲

افزایش قیمت بنزین در بودجه ۱۴۰۴ نیامده است

افزایش قیمت بنزین در بودجه ۱۴۰۴ نیامده است

بنزین سال دیگر هم گران نمی‌شود. حسین صمصامی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: معیشت یکی از موضوعات اساسی است و اولویت اول کشور باید باشد.

بنزین سال دیگر هم گران نمی‌شود. حسین صمصامی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: معیشت یکی از موضوعات اساسی است و اولویت اول کشور باید باشد. از ابتدای امسال تاکنون قیمت بسیاری از کالاها افزایش یافته است. وی ادامه داد: قند، شکر، حبوبات و بسیاری از کالاها از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است و زمانی که علل این گرانی را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که کاهش تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی منجر به این گرانی‌ها شده و تأثیر خودش را روی سفره مردم گذاشته است.

او گفت: جیب مردم ناتراز است و آنان مشکلات شدید اقتصادی دارند، اما متأسفانه درباره همه ناترازی‌ها حرف می‌زنیم اما درباره ناترازی جیب مردم و معیشت آنان حرفی زده نمی‌شود. صمصامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قیمت بنزین سال آینده افزایش خواهد یافت، گفت: در پیشنهادات و فروض اولیه لایحه بودجه سال آینده کشور مطرح شده بود که قیمت سوخت متناسب با تورم افزایش یابد، اما در لایحه بودجه ارائه‌شده به مجلس به صورت صریح این موضوع یعنی افزایش قیمت سوخت و بنزین نیامده است و دولت هم اعلام کرده که بنا ندارد سال آینده قیمت سوخت و بنزین را افزایش دهد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی