| کد مطلب: ۲۴۰۹۱

وضعیت بازارهای امروز پس از تجاوز به حریم هوایی کشورمان

وضعیت بازارهای امروز پس از تجاوز به حریم هوایی کشورمان

امروز تمام بازارها و شاخص های اقتصادی در جهت مثبت حرکت کردند

به گزارش هم میهن آنلاین، درحالیکه پس از حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به مراکز نظامی کشور برخی کارشناسان از ریزش بازار بورس نگران بودند و حتی پیشنهاد بسته شدن بازار و یا تعیین بازه ۲ درصد را مطرح کرده بودند، اما دقایقی پیش که زنگ پایان معاملات تالار بورس زده شد همه چیز نشان از این داشت که حتی این بازار هم حملات اسرائیل را جدی نگرفته است.

کارشناسان بازار بورس علت رشد ۶۰ درصدی شاخص کل را کم اثر بودن حملات اسرائیل و خروج بازار از بلاتکلیفی دانستند. با توجه به تبلیغات رسانه‌های غربی بیشتر بازار‌ها انتظار یک شوک به ساختار سیاسی و نظامی و اقتصادی را داشتند، اما در عمل این اتفاق رخ نداد. در واقع عدم تناسب این تجاوز به عملیات وعده صادق ۲ عامل اصلی جهش امروز بازار بود.

در بازار سرمایه، شروع معاملات حدود ۶۰ درصد نماد‌های بازار در بازه مثبت بود و ارزش صفوف خرید بازار به حوالی ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسید. این وضعیت از ۱۰ شهریور تاکنون بی‌سابقه بوده است.

در بازار غیر رسمی ارز نیز تا لحظه تنظیم خبر قیمت دلار بیش از ۳ هزار تومان در معاملات امروز کاهش پیدا کرد و به ۶۶ هزار و ۱۵۰ تومان رسید.
قیمت تتر نیز که تا مرز ۷۰ هزار تومان بالا برده شده بود، بعد از اتمام حمله رژیم صهیونیستی تا محدوده ۶۶ هزار و ۳۰۰ تومان افت کرد.

این درحالیست که در بازار آزاد تعداد فروشندگان سکه و ارز هر لحظه بیشتر می‌شود، اما خریداری وجود ندارد این یعنی بازار انتظار ریزش بیشتر قیمت‌ها را دارد.

به نظر می‌رسد بازار با درک محدود بودن حمله اسرائیل و دروغ بودن تهدیدات اسرائیل دوباره به روال عادی خود باز خواهد گشت.

منبع: برنا

 

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی