| کد مطلب: ۲۴۰۸۳

افزایش چشمگیر مصرف گاز در ایران

افزایش چشمگیر مصرف گاز در ایران

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از افزایش ۵۵ درصدی حجم مصرف گاز در چهار روز نخست آبان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با توجه به کاهش ۱۲ درجه ای دما خبر داد.

به گزارش هم‌میهن آنلاین و به نقل از ایرنا، سعید توکلی در گفت‌وگویی گفت: حجم مصرف روزانه گاز نسبت به مدت مشابه پارسال در همین زمان حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه توده سرمای اسکاندیناوی وارد کشور شده است، افزود: براثر ورود این توده بیش از ۱۱ استان کشور دچار بارش برف و باران شده‌اند و این افزایش برودت هوا و کاهش ۱۲ درجه‌ای دما سبب شده است چهره برخی نقاط به‌ویژه نیمه شمالی کشور زمستانی شود و این سرما و بارش‌ها نسبت به پنج سال گذشته در هفته نخست آبان بی‌سابقه بوده است، درواقع در این فصل ما با سرمایی شبیه سرمای ماه آذر روبه‌رو هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز ملی ایران درباره حجم مصرف گاز بخش خانگی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: مصرف خانگی بسیار افزایش یافته است به‌گونه‌ای که طی چهار روز اخیر از روزانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب، ۵۵ درصد افزایش مصرف داشته‌ایم و حجم مصرف گاز به ۳۹۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

توکلی با اشاره به اقدام‌های شرکت ملی گاز ایران برای حفظ پایداری شبکه گازرسانی در دوره سرد امسال گفت: همکاران ما در بخش تأمین انرژی، در بخش‌های بالادست، تولید و انتقال و خطوط لوله و به‌ویژه بخش توزیع با آمادگی کامل پای کار هستند.

معاون وزیر نفت از مردم در سراسر کشور به‌ویژه در نقاط سردسیر و شمالی کشور درخواست کرد با رعایت الگوی مصرف همکاری لازم را با شرکت ملی گاز داشته باشند تا گرمای پایدار برای همه مردم در سراسر کشور برقرار باشد.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی