| کد مطلب: ۲۳۵۸۶

ضوابط جدید پیش فروش قانونی مسکن در فضای مجازی ایجاد می‌شود

ضوابط جدید پیش فروش قانونی مسکن در فضای مجازی ایجاد می‌شود

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت با بیان اینکه آیین نامه جدیدی برای امکان پیش فروش املاک در بستر فضای مجازی در تدوین است گفت: در حال حاضر دو سکوی دولتی در حوزه معاملات مسکن در حال فعالیت هستند که امکان حضور سکوهای بخش خصوصی نیز فراهم شده است.

به گزارش هم میهن آنلاین، علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت اظهار داشت: زیرساخت‌های خوبی با سازمان ثبت اسناد برای سکوی‌های فعال در حوزه املاک و مسکن ایجاد می‌شود و امکان خرید و فروش، رهن، پیش فروش، خرید مشارکتی و انواع معاملات مسکن در بستر آنلاین ایجاد می‌شود.

وی افزود: آیین نامه جدیدی برای امکان پیش فروش املاک در بستر فضای مجازی در حال انجام است.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت ادامه داد: بر این اساس همه فعالیت‌های حوزه معاملات مسکن را می‌توان در حوزه آنلاین انجام داد که اکنون به صورت مرحله به مرحله زیرساخت‌های آن تکمیل می‌شود.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت ادامه داد:در حال حاضر دو سکوی دولتی در این بخش در حال فعالیت هستند که امکان حضور سکوهای بخش خصوصی نیز فراهم شده است.

توسعه خرید فروش خودرو در فضای مجازی

در حوزه خودرو نیز در قانون بودجه آمده بود که باید امکان خرید و فروش خودرو در فضای مجازی فراهم شود، به همین منظور زیر ساخت‌های آن فراهم شده و در حال تقویت است و تا به امروز سه سکوی اینترنتی در این بخش ایجاد شده است و امکان افزایش دارد.

اعمال ضوابط جدید در حوزه خرید و فروش طلا در فضای مجازی

وی تصریح کرد: در حوزه طلا نیز سند باکس ایجاد شده و فعالان خرید و فروش طلا در فضای مجازی، می‌توانند دقیق‌تر از قبل اقدام به فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: در سامانه‌های طلا رشد خیلی خوبی را تجربه کردیم و به نظر می‌رسد که در آینده نیز رشد جهشی داشته باشیم.

شامیرزایی گفت: در گذشته ضوابط خرید و فروش طلا به صورتی بسیاری سختگیرانه برای مقاضیان پلتفرم‌ها وجود داشت و از طرفی مردم نیز نمی‌توانستند به فروشندگان طلا در فضای مجازی اعتماد کنند؛ در سند باکس وزارت صمت، ضوابط جدیدی اعمال شده که مردم خیلی بهتر می‌توانند اعتماد کنند و کسب و کار های آنلاین این بخش نیز می‌توانند راحت‌تر مجوزهای مربوط را دریافت کنند و در کل نتایج خوبی به دست آمده است.

وی افزود: با توجه به اینکه سند باکس طلا در حال نهایی شدن است دیگر همه کسب و کارها بر اساس ضوابط جدید ایجاد می شود.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت گفت: طلای که در این معاملات خرید و فروش می‌شود در مراکز مالی مانند بانک و موسسات مالی نگهداری می‌شود که بتوانند تضمین لازم را ارائه دهند.

منبع : تسنیم

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی