| کد مطلب: ۲۳۱۵۲

تحریم‌ها از منظر حقوقی قابل بررسی هستند

تحریم‌ها از منظر حقوقی قابل بررسی هستند

حسین سلاح‌ورزی، رئیس سازمان ملی کارآفرینی ایران گفت: تحریم‌های اقتصادی و مالی اعمال‌شده توسط ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر آثار گسترده‌ای که بر نهادهای دولتی و زیرساخت‌های اقتصادی داشته، فشارهای سنگینی بر کارفرمایان بخش خصوصی و جامعه کارگری کشور وارد کرده است.

براساس منشور سازمان ملل متحد و کنوانسیون‌های سازمان بین‌المللی کار(ILO)، اگر این تحریم‌ها به حقوق اقتصادی و اجتماعی افراد، از جمله حق کار و معیشت آسیب بزنند، به عنوان نقض حقوق بشر و اصول حقوق کار تلقی می‌شوند و با توجه به تاثیرات مخرب تحریم‌ها بر کارگران و کارفرمایان ایرانی، می‌توان از طرف تشکل‌های بخش خصوصی برای اقامه دعوا در دیوان بین‌المللی دادگستری(LCJ) و سازمان بین‌المللی کار (ILO) اعلام آمادگی کرد.

حسین سلاح‌ورزی، رئیس سازمان ملی کارآفرینی ایران گفت: تحریم‌های اقتصادی و مالی اعمال‌شده توسط ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر آثار گسترده‌ای که بر نهادهای دولتی و زیرساخت‌های اقتصادی داشته، فشارهای سنگینی بر کارفرمایان بخش خصوصی و جامعه کارگری کشور وارد کرده است. وی ادامه داد: تحریم‌ها از منظر حقوق بین‌الملل به شدت قابل چالش هستند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی