| کد مطلب: ۲۲۶۱۶

درخواست ۵ شرکت برای تولید بنزین

درخواست ۵ شرکت برای تولید بنزین

به تولیدکنندگان بنزین از متانول، تخفیفی ۱۶ تا ۱۷درصدی در خوراک اعطا می‌شود تا بازدهی بهتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن عباس‌زاده، سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: یکی از راهکارها برای جبران ناترازی سوخت در کشور تبدیل طرح‌های متانول به بنزین یا MTG است که این یکی از روش‌های افزایش ظرفیت تولید بنزین در کشور است. عباس‌زاده با بیان اینکه ۵ شرکت متانول برای تولید بنزین در سامانه مجوزها ثبت‌نام کردند، گفت: قرار شده به این موضوع در قالب آیین‌نامه‌ای که هیئت دولت در خردادماه امسال ابلاغ کرد، به تولیدکنندگان بنزین از متانول، تخفیفی ۱۶ تا ۱۷درصدی در خوراک اعطا شود تا بازدهی بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی سرمایه‌گذاران دنبال این هستند با واردکردن واحدهای دسته‌دوم خارجی، ظرف یک‌ونیم سال آینده به این ظرفیت دست پیدا کنند اما برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال ایجاد واحد جدید هستند، این زمان سه سال خواهد بود.

هم‌اکنون ظرفیت اسمی صنعت پتروشیمی ایران در مرز ۱۰۰ میلیون تن است و ظرفیت تولید این صنعت تا پایان برنامه هفتم توسعه به سالانه ۱۳۱ میلیون تن می‌رسد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن عباس‌زاده، سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به رشد صنعت پتروشیمی که هم‌اکنون در مرز ۱۰۰ میلیون تن ظرفیت اسمی است، گفت: ظرفیت تولید این صنعت تا پایان برنامه هفتم توسعه به سالانه ۱۳۱ میلیون تن می‌رسد.

وی افزود: هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد ظرفیت صنعت پتروشیمی استفاده می‌شود و ۲۰درصد دیگر به دلایل مختلف از جمله خوراک، تعمیرات و مشکلات فرآیندی فعال نیستند.عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: اگرچه حدود ۶۰درصد عدم تولید در اثر کمبود خوراک است، اما موضوعات فرآیندی نیز در کاهش تولید مؤثر هستند.سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: بنابراین به موضوع ایمنی فرآیند در حالت عادی نیز باید توجه شود؛ به‌ویژه در مناطقی که صنعت به جامعه پیرامونی نزدیک است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی