| کد مطلب: ۲۲۵۸۸

تحقق تولید ۴ هزار و ۸۰۰ بشکه‌ای نفت خام در میدان «یاران»

تحقق تولید ۴ هزار و ۸۰۰ بشکه‌ای نفت خام در میدان «یاران»

مجری طرح توسعه میدان نفتی یاران گفت: تولید چهار هزار و ۸۰۰ بشکه‌ای نفت در هدف‌گذاری اولیه (FTP) در مرحله دوم توسعه میدان‌های یکپارچه و مشترک یاران محقق شد.

به گزارش هم میهن آنلاین، «سید حسین محسنی زنوزی» افزود: قرارداد این طرح ۱۷ مهر سال ۱۴۰۱ تنفیذ و عملیات اجرایی آن با هدف دستیابی به افزایش ظرفیت تولید از میدان به میزان ۳۹.۵ میلیون بشکه نفت خام طی ۱۰ سال دوره قرارداد توسعه و تولید میدان مازاد بر ظرفیت تولید طبیعی آن آغاز و تولید هدف‌گذاری شده اولیه (FTP) در این قرارداد، چهار هزار و ۸۰۰ بشکه نفت خام در روز مازاد بر خط پایه تولید طبیعی میدان است.

وی ادامه‌داد: تولید اضافی مزبور در نتیجه بخشی از عملیات توسعه این میدان اعم از روزآمد کردن مطالعات مخزن، انجام فعالیت‌های مهندسی رو سطحی، مهندسی حفاری، تامین و نصب ۱۰ دستگاه پمپ درون‌چاهی، تامین دکل حفاری سبک برای نصب پمپ‌ها، تامین تجهیزات و سرویس‌های مورد نیاز برای نصب پمپ‌ها بوده است.

محسنی زنوزی خاطرنشان‌کرد: تحقق این مهم پس از انجام موفق ۲۱ روز از ۲۸ روز آزمون پیوسته تولید حداقل چهار هزار و ۸۰۰ بشکه نفت خام در روز مازاد بر خط پایه تولید طبیعی، از سوی ناظران شرکت ملی نفت ایران تایید شد.

مجری طرح توسعه میدان نفتی یاران با اشاره به حضور نمایندگان طرح توسعه میدان نفتی یاران به‌اتفاق ناظران شرکت ملی نفت ایران و نظارت بر کنترل فعالیت‌ها و آزمایش‌های استاندارد مربوطه که از ۱۸ شهریور امسال آغاز شد، گفت: هم‌اکنون تولید از این میدان مشترک به حدود ۱۹ هزار بشکه در روز رسیده است.

میدان نفتی مشترک یاران از جمله میدان‌های نفتی مشترک با کشور عراق است که در فاصله حدود ۱۳۰ کیلومتری جنوب غرب اهواز در محدوده مرزی ایران و عراق قرار دارد.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی