| کد مطلب: ۱۹۴۶۱

حقوق آوسبیلدونگ پرستاری و مقایسه آن با سایر مشاغل در آلمان

حقوق آوسبیلدونگ پرستاری و مقایسه آن با سایر مشاغل در آلمان

کشور آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی است که با روش های مختلفی می توان به آن مهاجرت کرد. یکی از بهترین و آسان ترین روش ها که کشور آلمان از سال 2020، آن را جزو روش های مهاجرتی به کشورش قرار داد، آوسبیلدونگ نام دارد.

اوسبیلدونگ یک دوره مهارت آموزی است که مطالب مرتبط با یک رشته بصورت تئوری و عملی به فرد آموزش داده می شود و وی کلیه مهارت های مرتبط با رشته خود را به آسانی فرا می گیرد. هرساله افراد بسیاری از این طریق به کشور آلمان مهاجرت می کنند زیرا لازمه اصلی آن داشتن مدرک دیپلم و مدرک زبان المانی است. همچنین اوسبیلدونگ بیش از ۴۰۰ رشته را شامل شده و برای آن نیازی به پرداخت هیچ شهریه ای نبوده و حقوق نیز به فرد داده می شود. در این مقاله به بررسی حقوق آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان که یکی از بهترین رشته های موجود در آلمان است، خواهیم پرداخت.

حقوق آوسبیلدونگ پرستاری

دوره آوسبیلدونگ بین سه تا چهار سال طول کشیده و کلیه مهارت های پرستاری به کارآموز آموزش داده می شود. بعد از اتمام دوره و دریافت مدرک آوسبیلدونگ پرستار می تواند در زمینه های مختلفی مانند بیمارستان، نگهداری سالمندان، نگهداری کودکان، مراکز خصوصی و... مشغول به کار شود.

در طی دوره آوسبیلدونگ مبلغی توسط کارفرما تعیین شده و بعنوان حقوق به کارآموز ماهانه پرداخت می شود تا بخشی از هزینه های زندگی در یک کشور اروپایی برای وی جبران شود و زندگی آسان تری را در این کشور تجربه کند. برای رشته پرستاری به علت بالا بودن حجم فعالیت های عملی و حساسیت آن و همچنین ارزش بالای این رشته در کشور آلمان، حقوق بسیار خوبی به کارآموز داده می شود که ممکن است در مسیر دریافت ویزا فرد را از اثبات تمکن مالی تنها با ارائه قرارداد بی نیاز سازد. در طی سال اول آوسبیلدونگ حقوق شما بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه بوده و این مبلغ سالانه افزایش می یابد تا در سال نهایی آوسبیلدونگ به مبلغ ۲۲۰۰ یورو خواهد رسید که حقوق مناسبی برای زندگی در کشور آلمان است. در قسمت بعدی مقاله به بررسی و مقایسه حقوق پرستاری در آلمان با سایر شغل ها و دوره های آوسبیلدونگ خواهیم پرداخت.

مقایسه حقوق آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان با سایر مشاغل

همانطور که در قسمت های قبلی بیان نمودیم، رشته پرستاری در آلمان بسیار با ارزش بوده زیرا نیروی کار در این زمینه کم است. برای جذب نیروی بیشتر در حوزه پرستاری از طریق آوسبیلدونگ، کارفرمایان حقوق مناسبی را برای این رشته تعیین می کنند که افراد بیشتر ترغیب به ورود به این دوره آوسبیلدونگ در المان داشته باشند. رشته پرستاری و رشته هایی که فعالیت عملی بالایی دارند، معمولا حقوق بیشتری نسبت به سایر مشاغل خواهند داشت.

بعنوان مثال آوسبیلدونگ نیروی پلیس به دلیل حجم بالای فعالیت بدنی جزو پردرآمدترین رشته های اوسبیلدونگ است. رشته هایی مانند اوسبیلدونگ آجرسازی، آوسبیلدونگ تکنولوژی چاپ و تصویربرداری، آوسبیلدونگ تکنسین مکاترونیک، آوسبیلدونگ دستیار آزمایشگاه فیزیک، آوسبیلدونگ کارمند بانک، آوسبیلدونگ کارمند بیمه، آوسبیلدونگ کنترل ترافیک هوایی، آوسبیلدونگ مکانیک کشتی و آوسبیلدونگ IT نیز درآمد خوبی مانند آوسبیلدونگ پرستاری دارند و حقوق آن ها بیش از ۱۰۰۰ یورو در ماه است. رشته هایی مانند اوسبیلدونگ دستیار دندان پزشک، آوسبیلدونگ نانوا، آوسبیلدونگ آرایشگر و آوسبیلدونگ منشی و... حقوقی کمتر از ۱۰۰۰ یورو داشته و جزو کم درامدترین رشته های اوسبیلدونگ هستند.

هزینه ها

عوامل موثر بر حقوق آوسبیلدونگ پرستاری

همانطور که در قسمت های قبلی بیان شد حقوق دوره آوسبیلدونگ پرستاری مبلغ مناسبی بوده و از حقوق پایه تقریبی 1000 یورو شروع شده و با گذشت هر سال بین 100 تا 200 یورو به آن افزوده می شود. در برخی مواقع شاهد آن هستیم که کارآموز پرستاری حقوق بیشتری دریافت نموده و این سوال طرح می شود که عوامل موثر بر حقوق آوسبیلدونگ پرستاری چیست؟ آیا می توان مبلغ بیشتری را بعنوان حقوق از کارفرما دریافت نمود یا خیر؟ اولین عامل تاثیرگذار در میزان حقوق آوسبیلدونگ کارآموز پرستاری، سطح توانایی و مهارت وی است که بصورت مداوم توسط کارفرما بررسی شده و ممکن است برای تشویق بیشتر وی، حقوق بیشتری را به وی اختصاص دهند.

همچنین محل کار فرد روی میزان حقوق وی تاثیر گذار است بدین صورت که افرادی که در شهرهای بزرگتر کار می‌کنند، حقوق بیشتری نسبت به افراد شاغل در رشته پرستاری در شهرهای کوچکتر دریافت می کنند. همچنین افرادی که آموزش عملی آوسبیلدونگ خود را در بیمارستان های دولتی می گذرانند، حقوق بیشتری نسبت به مراکز خصوصی می گیرند. مورد بعدی میزان اضافه کاری فرد است که هرچه فرد ساعات کارآموزی عملی بیشتری بگذراند، حقوق بیشتری دریافت می کند. در نتیجه می توان گفت میزان حقوق آوسبیلدونگ پرستاری به تلاش و انگیزه و مهارت شما و همچنین نظر کارفرما در رابطه با شما بستگی دارد.

تفاوت حقوق در بخش های مختلف پرستاری

در کشور آلمان پرستاران در دسته های شغلی متفاوتی برای دریافت حقوق دسته بندی می شوند. عده ای از پرستاران در این کشور در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی دولتی مشغول به کار می شوند که حقوق بیشتری نسبت به سایر پرستاران دریافت می کنند. بعضی از پرستاران در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی خصوصی کار می کنند که حقوق آن ها بطور تقریبی نزدیک به 5 درصد کمتر از پرستاران بخش دولتی است. برخی از پرستاران در مراکز نگهداری سالمندان و یا کودکان فعالیت می کنند که حقوقشان متفاوت از حقوق سایر پرستاران است.

برخی پرستاران نیز دوره های آموزشی تکمیلی را می گذرانند که می توانند بطور تخصصی پرستاری یک بخش را مانند مراقبت ویژه تحت نظر گرفته و یا بعنوان سوپروایزر یا مسئول بخش فعالیت کنند که بالاترین سطح حقوق پرستاری را دریافت خواهند نمود. همچنین هرچه مهارت ها و توانایی ها و بویژه سابقه کاری پرستار بالاتر باشد، حقوق بالاتری را دریافت خواهد نمود. بنابراین ما با توجه به بسیاری عوامل مانند سابقه کاری، شهر محل کار پرستار، میزان تحصیلات، میزان توانایی و مهارت پرستار و...  شاهد تفاوت حقوق در بخش های مختلف پرستاری در آلمان خواهیم بود.

حقوق پرستاری

مزایای مالی آوسبیلدونگ پرستاری

یکی از بهترین مزایای دوره های آوسبیلدونگ در آلمان دریافت حقوق است. هنگام گذراندن طول دوره آوسبیلدونگ در آلمان، ماهانه مبلغی بعنوان حقوق توسط کارفرما به شما داده می شود. این مبلغ بویژه برای رشته پرستاری مبلغ قابل توجهی بوده و بزرگترین مزیت آن این اسد که افرادی که قصد مهاجرت داشته اما شرایط اثبات تمکن مالی را ندارند، تنها با ارائه قرارداد کاری آوسبیلدونگ پرستاری خود نیازی به بلوکه کردن مبلغ قابل توجهی پول برای اثبات تمکن مالی ندارند. از طرفی دیگر زندگی در یک کشور اروپایی و خرج کردن برای اجاره منزل و تهیه پوشاک و خوراک و هزینه های درمان و.... به واحد پول یورو می تواند بسیار سنگین باشد که با دریافت حقوق با همان واحد پولی بخش زیادی از سختی آن را کم می کند.

سخن آخر

رشته پرستاری یکی از لذت بخش ترین رشته ها در دوره های آوسبیلدونگ آلمان است که ایرانیان بسیاری و بویژه بانوان از طریق آوسبیلدونگ پرستاری به آلمان مهاجرت می کنند. حقوق دریافتی در این شغل مناسب بوده و برای تمامی افراد فارغ التحصیل از دوره آوسبیلدونگ در همان شرکت یا خارج از آن موقعیت کاری وجود دارد. بنابراین می توان گفت آوسبیلدونگ پرستاری یکی از دوره های آوسبیلدونگ است که فرصت های شغلی بسیاری برای آن فراهم است و فرد می تواند از آینده شغلی خود اطمینان داشته باشد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی