| کد مطلب: ۱۸۲۶۱

راهنمای سفر زمینی به ترکیه

راهنمای سفر زمینی به ترکیه

در سفرهای خارجی همیشه بخش قابل توجهی از هزینه سفر به حمل و نقل اختصاص پیدا می‌کند. به عنوان مثال در سفر به آنتالیا از تهران، باید حداقل ۱۳ میلیون تومان برای خرید بلیط هواپیمای رفت و برگشت کنار بگذارید. اگر راهی باشد که بتوان هزینه حمل‌ونقل را کاهش داد، می‌توانید بودجه خود را صرف رزرو یک اقامتگاه بهتر مانند هتل کویینز پارک گوینوک آنتالیا کنید. سفر زمینی به ترکیه یک پیشنهاد هیجان‌انگیز است که می‌تواند سفری اقتصادی و ماجراجویانه را به شما هدیه کند. در این مطلب به نحوه سفر زمینی به ترکیه می‌پردازیم. همراه ما باشید.

چرا و چگونه سفری زمینی به ترکیه داشته باشیم؟

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که تنها راه سفر به کشورهای خارجی، سفر با هواپیماست. این در حالی است که کشورهای همسایه که فاصله چندانی از کشور ما ندارند، دستتان را برای انتخاب باز می‌گذراند؛ اگرچه در هر حال سفر با هواپیما راحت‌تر است و می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برسید‌.

یکی از دلایلی که مسافران سفر زمینی را انتخاب می‌کنند، کاهش هزینه سفر است. مجموع هزینه تمام شده برای سفر زمینی به مراتب کمتر از سفر هوایی خواهد بود و شما می‌توانید مابقی بودجه را به اقامت در بهترین هتل های آنتالیا یا تفریح در شهر مقصد اختصاص دهید. دلیل دیگر برای این موضوع، ماجراجویی و تجربه‌ای متفاوت از سفر است. در سفر زمینی ساعت‌های متمادی را با همسفرانتان می‌گذرانید، با آن‌ها معاشرت می‌کنید و از زیبایی‌های مسیر هم بهره‌مند می‌شوید. این تجربه تا همیشه در ذهنتان ماندگار خواهد شد.

برای سفر زمینی به ترکیه می‌توانید از اتوبوس یا قطار استفاده کنید؛ همچنین امکان سفر با خودروی شخصی نیز وجود داردبسته به این که شهر مد نظر شما در کدام قسمت ترکیه واقع شده، سفرتان می‌تواند کوتاه یا طولانی باشد. به‌عنوان‌مثال شهر وان ترکیه که در شرق این کشور و در نزدیکی ایران واقع شده معمولا توسط ایرانیان برای سفر زمینی انتخاب می‌شود. ترابزون نیز یکی دیگر از شهرهایی است که سفر زمینی به آن طرفداران زیادی دارد.

مرزهای ایران و ترکیه برای سفر زمینی به این کشور

از میان روش‌های سفر زمینی به ترکیه، قطار بیشتر طول می‌کشد. به همین خاطر اغلب افراد ترجیح می‌دهند با اتوبوس سفر کنند. سفر با اتوبوس اگرچه کمی خسته‌کننده خواهد بود، اما با رسیدن به هتل کویینز پارک گوینوک آنتالیا و کمی استراحت در اتاقی لوکس، همه خستگی از وجودتان خواهد رفت. برای آن که با اتوبوس از ایران به ترکیه بروید، باید یکی از سه مرز زمینی بین این دو کشور را انتخاب کنید.

مرز بازرگان

محبوب‌ترین مرز برای سفر به ترکیه، مرز بازرگان است. این مرز در استان آذربایجان شرقی واقع شده و 290 کیلومتر با تبریز فاصله دارد. به عبارتی پس از تبریز، مرند و ماکو به مرز بازرگان خواهید رسید. چیزی که سبب محبوبیت هر چه بیشتر مرز بازرگان می‌شود، فعالیت شبانه‌روزی آن است. در هر ساعت از شبانه روز که به این مرز برسید، می‌توانید اقدامات عبور از مرز را انجام دهید.

مرز رازی

مرز رازی دومین راهی است که مسافران برای سفر زمینی به ترکیه انتخاب می‌کنند. این مرز حدود 65 کیلومتر با شهر «خوی» در آذربایجان غربی فاصله دارد. مسافرانی که قصد سفر به شهر وان را داشته باشند، از این مرز عبور می‌کنند تا تنها با ۲ ساعت رانندگی، به مقصد برسند. البته باید توجه داشته باشید که این مسیر به دلیل جاده‌های کوهستانی و پیچ‌درپیچ، کمی صعب‌العبور است.

مرز سرو

سخت‌ترین مسیر عبور از مرز ایران و ترکیه، مرز سرو در ۶۰ کیلومتری ارومیه است. این مرز اغلب پوشیده از برف و یخبندان است و برای عبور با خودروی شخصی، باید به مهارت رانندگی و تجهیزات خود اطمینان داشته باشید. معمولا مسیرها از مرز سرو کوتاه‌تر و صد‌البته به مراتب صعب‌العبورتر هستند.

نکاتی درباره خرید بلیط اتوبوس ایران ترکیه

اگر می‌خواهید به‌جای خرید بلیط هواپیما آنتالیا این بار با اتوبوس سفر کنید، لازم است از مدت‌ها قبل به دنبال بلیط اتوبوس ترکیه باشید. طبیعتاً تعداد این بلیط‌ها در مقایسه با بلیط‌های داخلی، به مراتب کمتر است و ممکن است چند ماه یک بار شارژ شوند.

بلیط اتوبوس مستقیم برای سفر به آنتالیا وجود ندارد و برای رسیدن به این شهر باید ابتدا به آنکارا بروید و سپس از آن جا به آنتالیا سفر کنید. بلیط اتوبوس تهران آنکارا تقریبا ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان است. اتوبوس‌های تهران استانبول معمولا راحت‌تر در دسترس قرار می‌گیرند. در تابستان ۱۴۰۳ قیمت بلیط اتوبوس vip تهران استانبول، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. با این روش هزینه حمل‌ونقل شما تقریبا نصف می‌شود.

توجه داشته باشید که اتوبوس‌هایی از مبدأ تبریز، تعداد بیشتری دارند و راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را رزرو کنید. در نهایت ذکر این نکته الزامی است که سفر با قطار اگرچه راحت‌تر است، اما تقریبا به ۳ برابر زمان بیشتری نیاز دارد. برای رسیدن از تهران به هتل کویینز پارک گوینوک آنتالیا با قطار، به ۳ شبانه روز زمان نیاز خواهید داشت.

با فلای تودی برای سفر زمینی به ترکیه آماده شوید

فلای تودی یک پلتفرم نام‌آشنا در حوزه فروش آنلاین بلیط هواپیما آنتالیا و شهرهای دیگر دنیاست؛ اما حتی اگر بخواهید زمینی سفر کنید، می‌توانید از خدمات این پلتفرم بهره‌مند شوید. سایت فلای تودی امکان رزرو هتل آنتالیا و شهرهای توریستی دیگر در سراسر دنیا را برایتان فراهم کرده تا بی هیچ دغدغه‌ای سفر کنید. کافیست ظرف چند دقیقه هتل دلخواهتان را انتخاب کرده و پرداخت را به‌صورت ریالی انجام دهید؛ همچنین می‌توانید برای خرید بیمه‌نامه مسافرتی، رزرو تور گردشگری و اخذ ویزای توریستی به سایت فلای تودی مراجعه کرده و از خدمات ارزان و باکیفیت آن بهره‌مند شوید.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی