| کد مطلب: ۱۷۷۰۸

زندگی طبیعی با چوب ترموود

زندگی طبیعی با چوب ترموود

چوب ترموود نمادی از آشتی با طبیعت است. برای بررسی موضوع زندگی طبیعی با چوب ترموود و کاربردهای این چوب کلیک کنید.

منظور از زندگی طبیعی با چوب ترموود چیست؟

از گذشته تابه‌حال چوب در صنعت ساختمان‌سازی یکی از متریال‌های اصلی به‌شمار می‌رود. چوب ترموود نوعی چوب است که در صنعت ساختمان‌سازی کاربردهای فراوانی دارد. ترموود ‌حس و حال طبیعت را به منازل و محیط‌های کاری شما دعوت می‌کند. این چوب همچنین دارای ویژگی‌های مثبت بسیاری است. از جمله ویژگی‌های این چوب می‌توان به مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی اشاره کرد. در این مطلب به بررسی موضوع زندگی طبیعی با چوب ترموود می‌پردازیم.

چوب ترموود؛ ارمغانی از طبیعت

افزایش استفاده از موادی که به محیط زیست کمتر آسیب می‌زنند، در دنیای معماری و ساخت‌وساز همواره روند چشمگیری دارد. یکی از متریال‌هایی که با محیط زیست سازگاری دارد و زندگی شهری را به طبیعت پیوند می‌زند، چوب ترموود می‌باشد که طی فرآیندی چند مرحله‌ای تولید می‌شود. در ادامه مراحل تولید این چوب را با هم بررسی می‌کنیم:

  • خشک شدن: در مرحله ابتدایی که مهم‌ترین مرحله در این فرایند است، با استفاده از حرارت بالا که در دمایی حدود 100-130 درجه سانتی‌گراد انجام می‌شود، میزان رطوبت چوب تقریباً به صفر نزدیک می‌شود. این فرایند موجب جلوگیری از ترک‌های داخلی چوب می‌شود که دارای اهمیت است
  • عملیات حرارتی: مرحله دوم مرحله‌ای است که چوب را در فضای بسته حرارت می‌دهیم. این مرحله بلافاصله پس از مرحله اول انجام می‌شود که حدود 2 الی 3 ساعت زمان این مرحله است. دمای مورد استفاده در عملیات حرارتی، دمایی تقریبا بین 190-215 درجه سانتی‌گراد است. از بخار هم هنگام خشک کردن چوب به عنوان محافظ در برابر آتش‌سوزی استفاده می‌شود
  • تهویه نهایی: مرحله به مراقبت‌های فراوان احتیاج دارد. دلیل اصلی این مراقبت اختلاف درجه حرارت بین چوب حرارت دیده با هوای بیرون است که باعث شکاف چوب می‌شود؛ بنابراین برای جلوگیری از این مشکل، از تهویه‌مطبوع پس از مرحله عملیات حرارتی استفاده می‌شود. سپس باید سطح رطوبت چوب را افزایش داده، چرا که کار با چوب خشک بسیار سخت استپس در نهایت رطوبت چوب را به 5-7 درصد می‌رسانند

ویژگی‌های طبیعی چوب ترموود

در بررسی زندگی طبیعی با چوب ترموود می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که در طول فرایند تولید این چوب، از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود و در نتیجه به کارگیری آن در صنایع مختلف مشکلی برای افراد ایجاد نخواهد کرد. این نوع چوب دارای خصوصیات و ویژگی‌های بسیاری است که موجب محبوبیت آن در صنعت ساختمان‌سازی شده است. در ادامه این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم.

ماندگاری و طول عمر بالا

طول عمر بالا یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های چوب ترموود است. این مقاومت بالا نتیجه مرحله عملیات حرارتی است که کلاس مقاومتی این چوب را در برابر پوسیدگی به ۱ الی ۲ می‌رساند؛ بنابراین ترموود دارای ویژگی بیولوژیکی مقاومی است که این قابلیت بسیار مورد توجه کارفرمایان قرار می‌گیرد.

امکان بازیافت و تجزیه

با توجه به افزایش میزان آلودگی‌های زیستی، امکان بازیافت مصالح ساختمانی اهمیت بالایی پیدا کرده است. همان‌طور که پیشتر گفتیم ترموود بدون هیچ ماده شیمیایی تولید شده و تنها با استفاده از بخار آب و حرارت بالا فرآوری می‌شود. بنابراین زندگی طبیعی با چوب ترموود ممکن است زیرا این چوب امکان بازیافت دارد و هیچ‌ گونه آسیبی به طبیعت وارد نمی‌کند.

عایق در برابر اشعه آفتاب

باتوجه‌به این که مصالح ساختمانی به‌کاررفته در نمای ساختمان باید در برابر نور آفتاب مقاوم باشند تا در طول زمان دچار فرسایش نشوند، چوب ترموود انتخاب مناسبی برای نمای ساختمان است. سطح رطوبت این چوب بسیار پایین می‌باشد و به همین علت در اثر تابش نور آفتاب تغییر شکل و رنگ نمی‌دهد. همچنین این چوب به طور طبیعی عایق گرما است و در فصل تابستان از گرم‌شدن فضای داخلی جلوگیری می‌کند.

طراحی کاربردی

طراحی چوب ترموود به صورتی انجام شده است که به‌راحتی قابل‌حمل باشد و فرآیند برش و طرح دادن به آن آسان باشد. همچنین این چوب در اندازه‌ها و قطر‌های مختلفی به فروش می‌رسد که افراد می‌توانند باتوجه‌به نیاز خود هر کدام از آن‌ها را تهیه کنند. پارکت‌های ساخته شده از ترموود دارای شیارهایی هستند که روی یکدیگر چفت می‌شوند و از لغزندگی جلوگیری می‌کنند.

روش تشخیص ترموود اصل

شرکت‌های متعددی اقدام به واردات چوب ترموود به ایران کرده‌اند؛ اما متأسفانه برخی از این ترموودها از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند. وجود این چوب‌های تقلبی موجب بی‌اعتمادی بسیاری از خریداران شده است؛ اما با رعایت کردن یک سری نکات می‌توان از اصالت محصول مطمئن شد.

برخی از نکات خرید چوب ترموود اصل به شرح زیر هستند:

  • بررسی گواهینامه‌ها: شما می‌توانید با وارد کردن سریال گواهینامه‌ها در سایت‌ رسمی PEFC از اصالت گواهی‌نامه‌ها مطمئن شوید
  • رنگ طبیعی: ترموود اصلی قهوه‌ای تیره با رگه‌های قرمز است و این رنگ در اثر فرآیند حرارت‌دهی این چوب ایجاد می‌شود
  • سطح صاف و یکدست: سطح چوب ترموود صاف و بدون پوسته است و هیچ گونه خراشیدگی روی آن وجود ندارد
  • بوی خوب: ترموود اصلی بوی خوب چوب می‌دهد و در آن از هیچ ماده شیمایی استفاده نشده است. چوب تقلبی معمولاً بوی پلاستیک می‌دهد

زندگی طبیعی با کاربردهای متنوع چوب ترموود

معماری بایونیک یکی از شاخته‌های رشته معماری است که به الهام گرفتن از طبیعت می‌پردازد. معماران در این رشته اقدام به طراحی بر پایه مصالح طبیعی می‌کنند تا حس زندگی را در دل مخاطبان ایجاد کنند. د راستای زندگی طبیعی با معماری بایونیک، میتوانیم به چوب ترموود اشراه کنیم که یکی از مصالح پرطرفدار در این شاخه از معماری است. از این چوب که در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود، می‌توان برای ساخت انواع مبلمان اتاق نشیمن و کابینت‌های آشپزخانه استفاده کرد.

برخی دیگر از کاربردهای چوب ترموود عبارتند از:

  • کف‌پوش
  • اتاق سونا
  • کتابخانه
  • پوشش سقف
  • نرده کنار پله
  • میز ناهارخوری
  • آلاچیق

پارس آرای کوهستان؛ معتبرترین مرجع فروش چوب در ایران

پارس آرای کوهستان یکی از برترین فروشندگان چوب ترموود و پارکت چوبی در ایران است. ما چوب‌های به کار رفته در طراحی داخلی و خارجی ساختمان را با قیمت مناسب و کیفیت بالا به فروش می‌رسانیم. پارس آرای کوهستان همچنین اجراکننده پروژه‌های چوبی ساختمانی نظیر ساخت آلاچیق، سونا و دکینگ می‌باشد. کارشناسان مجموعه ما هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ آماده مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما هستند.

سوالات متداول

عوامل موثر بر قیمت ترموود شامل چه مواردی می‌شود؟

از عواملی که بر قیمت این نوع چوب پرطرفدار تاثیر می‌گذارند، می‌توان به ابعاد، تراکم، مقاومت و محل استفاده چوب و... اشاره کرد.

چوب ترموود چه کاربرد هایی دارد؟

از چوب ترموود می‌توان در نماهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها و همچنین در وسایل چوبی نظیر صندلی و میز استفاده کرد.

برای محافظت از چوب ترموود از چه ماده‌ای می‌توان استفاده کرد؟

برای محافظت می‌توانید از روغن ترموود استفاده کنید.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی