| کد مطلب: ۱۵۰۹۳

ابعاد ترموود و اجرای آن در ساختمان

ابعاد ترموود و اجرای آن در ساختمان

ابعاد ترموود و اجرای آن در ساختمان باید طبق استانداردهای جهانی انتخاب شوند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، کلیک کنید.

ابعاد ترموود و اجرای آن در ساختمان؛ توجه به ابعاد استاندارد جهانی

یکی از عناصر بسیار مهم که امروزه در طراحی داخلی و نمای ساختمان نقش پررنگی دارد، چوب است. از طرفی چوب ترموود را می‌توان بهترین نوع این متریال برای این فعالیت‌ها معرفی کرد. ترموود چوبی است که با استفاده از درختان مختلفی مانند کاج تولید می‌شود. این چوب بعد از فرآیند حرارت‌دهی به سطح بالایی از مقاومت می‌‌رسد و در برابر عوامل طبیعی مانند رطوبت، حرارت و ... استحکام مناسبی پیدا می‌کند. یکی از نکات مهم در خصوص این چوب، ابعاد ترموود و اجرای آن در ساختمان به روش اصولی است. در این مطلب قصد داریم، این موضوع را بررسی کرده و به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.

ابعاد ترموود و اجرای آن در ساختمان به روش اصولی

ابعاد ترموود و اجرای آن در ساختمان به شیوه استاندارد موضوع بسیار مهمی است. این ابعاد ممکن است تفاوت‌های زیادی با یک‌دیگر داشته باشند. ضخامت چوب ترمو، در برخی از موارد ۱۵ میلی‌متر و در برخی دیگر از پروژه‌ها بیشتر است. عرض این چوب کاربردی نیز بسته به نوع استفاده متغیر خواهد بود و همچنین طول این چوب هم می‌تواند ابعاد گوناگونی داشته باشد.

یکی از اصلی‌ترین نکات در رابطه با این ابعاد، توجه به استانداردهای جهانی و ملی است. برای این ترموود را به صورت بهینه استفاده کنیم، باید سایز و ابعاد آن را با توجه به اصول و نیازهای ساختمان در نظر بگیریم. حتما شنیده‌اید که مزیت چوب ترموود در قیاس با چوب‌ها طبیعی، بادوام بودن این متریال نسبت به آفتاب، رطوبت، آتش و ... می‌باشد. علاوه بر این ترموود می‌تواند ابعاد و سایزهای گوناگونی را پوشش دهد. در واقع چوب ترمو از نظر ابعاد و اندازه بسیار انعطاف‌پذیر است.

ابعاد استاندارد ترموود چقدر است؟

همانطور که اشاره شد ابعاد ترموود و اجرای آن در ساختمان باید براساس نوع پروژه شما انتخاب شود. در رابطه با ضخامت چوب ترمو، باید اشاره کرد که این مورد به فرآیند تولید ترموود و همچنین نوع درخت آن بستگی دارد. به طور معمول ضخامت این چوب از ۱۵ الی ۱۵۰ میلی‌متر ممکن است متفاوت باشد.

عرض ترموود هم از ۱۲۰ الی ۲۰۰ میلی‌‌متر متغیر است و این میزان به نوع پروژه مربوطه بستگی دارد. طول ترموود هم ممکن است تفاوت‌های زیادی داشته باشد. علاوه بر این طول این چوب را با توجه به استفاده آن، از ۲ الی۶ متر انتخاب می‌کنند.

اگر قصد دارید برای انتخاب اصولی ابعاد ترموود و اجرای آن در ساختمان خود اقدام کنید، می‌‌توانید این فرآیند را پس از مشورت با تامین‌کننده و یا تولیدکننده چوب انجام دهید. در این صورت می‌توانید طبق نوع پروژه خود، سایز ترموود موردنظرتان را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که که ابعاد ترموود هرچقدر که استانداردتر باشند، مقاومت، طول عمر و همچنین زیبایی نمای چوبی یا طراحی داخلی ساختمان بالاتر خواهد رفت.

شاخه‌های ترموود و طول آن‌‌ها

برای انتخاب ابعاد شاخه ترموود و اجرای آن در ساختمان باید نیاز خود، فرآیند تیمار ترموود و همچنین نوع درخت آن دقت داشته باشد. در شرایط کلی شاخه‌های چوب ترموود از ۲ الی ۶ متر دارند، اما این اندازه ممکن است افزایش پیدا کند. به‌کارگیری این شاخه‌ها تاثیرات بسیار مفیدی را در پروژه ساختمانی شما خواهند داشت. در واقع استفاده از این شاخه‌‌ها برای اجرای ترموود در سقف، ستون، بالکن و سایر عناصر ساختمانی نتایج بسیار مطلوبی را به همراه دارد.

علاوه بر این، شاخه‌های چوب ترموود، می‌توانند به شکل ترکیبی یا تکی به منظور به وجود آوردن طرح‌های منحصربه‌فرد و خاص مورد استفاده قرار بگیرند. شاخه‌‌های این چوب در برخی از موارد حتی می‌توانند بیش از ۶ متر طول داشته باشند.

اما دقت کنید که این ابعاد ترموود و اجرای آن در ساختمان استثنا است و نیازمند سفارش ویژه می‌باشد. نهایتا جهت انتخاب طول استاندارد شاخه ترموود، پیشنهاد می‌کنیم که با افراد حرفه‌ای در این زمینه و یا کارشناسان مجموعه مورد نظر خود مشورت داشته باشد و با مطرح کردن نیازهای پروژه  خود، بهترین طول را برای این شاخه‌‌ها انتخاب کنید.

توجه به ابعاد ترموود طبق استاندارد بین‌المللی و اجرای آن

ابعاد ترموود و اجرای آن در ساختمان به روش اصولی، از استاندارد جهانی تعیین‌شده‌‌ای کشور فنلاند برخوردار هستند با توجه به این استانداردها و همچنین براساس نوع درخت ترموود و همچنین از آن‌جایی که اندازه و قطر این تنه‌‌ها، به طور تقریبی شباهت دارند، ابعاد ترموود هم یکسان می‌باشد.

بنابراین ابعاد این چوب، از نظر طول، ضخامت، عرض و ... با توجه به استانداردهای بین‌المللی و همچنین طبق ماهیت ساخت این چوب، تنوع بالایی ندارند. اما به هر صورت رعایت این استاندارد، بسیار مهم است و اثرات مثبتی را بر روی پروژه شما خواهد داشت.

نکات مهم اجرای ترموود در ساختمان:

  • افراد حرفه‌‌ای زیرسازی پیش از نصب را انجام دهند
  • سطح کلیه مصالح برای اجرای ترموود یک‌ اندازه باشد
  • استاندارد بودن زیرسازی مورد بررسی قرار بگیرد
  • ضخامت لایه سیمانی زیرسازی باید ۴ سانتی‌متر و حتی بیشتر باشد
  • نصب ترموود بر اساس وضعیت آب و هوا انجام شود
  • زیرسازی ترموود نباید به هیچ عنوان سنگین باشد
  • برای زیرسازی استاندارد باید از چوب‌هایی مانند چوب روسی استفاده کرد و ...
  • یک مجموعه حرفه‌ای اجرای ترموود را انجام دهد

اجرای استاندارد ابعاد ترموود در ساختمان توسط پارس آرای کوهستان

بسیاری از شرکت‌هایی که در زمینه فروش و اجرای ترموود فعالیت دارند، تنها به فکر سودآوری خود هستند و ممکن است شما را با مشکل و هزینه‌های بسیار زیادی مواجه کنند. از این رو شما باید یک شرکت حرفه‌ای با نصاب‌های مجرب و ... را انتخاب کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان با در اختیار داشتن مجرب‌ترین نیروهای اجرای ترموود در سراسر کشور، آماده است تا باکیفیت‌ترین و استانداردترین ترموودها را برای اجرا در پروژه‌های شما به کار بگیرد. مجموعه ما از خدمات پس از فروش، قیمت مناسب، اجرای سریع و دقیق، گارانتی و ... نیز برخوردار است.

سوالات متداول

ترموود مقطع UTV در چه ابعادی ساخته می‌‌شود و در چه زمینه‌ای کاربرد دارد؟

ترموود مقطع UTV در ابعاد و اندازه‌ای معادل ۱۶ الی ۲۰ میلی‌متر تولید می‌شوند و اغلب برای نمای ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابعاد درست چوب زیرسازی در اجرای ترموود چقدر است؟

چوبی که برای پیش از نصب ترموود برای زیرسازی استفاده می‌شود باید ابعادی بین ۲۵ در ۳۵ و یا ۲۵ در ۵۵ سانتی‌متر داشته باشد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی