| کد مطلب: ۱۴۰۳۸

عضو خانه کارگر:

با سقوط دستمزد، کارگران به سوی فقر سوق داده می‌شوند

 با سقوط دستمزد، کارگران به سوی فقر سوق داده می‌شوند

عضو هیئت اجرائی خانه کارگر استان قم گفت: سقوط ارزش واقعی حقوق و دستمزد کارگران طی سال‌های متمادی بدون در نظر گرفتن شوک‌های ارزی و تورم واقعی، فقط کارگران بسوی فقر بیشتر سوق داده می شوند.

به گزارش هم‌میهن آنلاین، ایلنا نوشت:

داوود کشوری با انتقاد از رویه غلط تعیین دستمزد کارگران به خبرنگار ایلنا گفت: برخی افراد با شعار، برقراری عدالت در تعیین دستمزد بر طبل تو خالی میکوبند، آخر چطور می‌شود بدون توجه به میزان تورم با افزایش حداقلی حقوق و دستمزد کارگران به عدالت اجتماعی رسید!

رئیس انجمن‌صنفی گچ‌کاران قم با بیان اینکه برخورد خوبی با نمایندگان کارگری در جلسات شورای عالی کار نشد و حاکمیت مطلق در تعیین حداقل حقوق و دستمزد با دولت است، در ادامه گفت: بهتر است دولت بجای سرکوب مزد و مقاومت در مقابل افزایش عادلانه و معقول حقوق و دستمزد کارگران کمی حد انصاف داشت و نیم نگاهی هم به وضعیت بغرنج کارگران می‌کرد.

او با طرح این سوال از مسئولان که چگونه و با چه معادله‌ای یک کارگر با دریافت حداقل حقوق زیر ۱۵ میلیون تومان می‌تواند حداقل‌های یک زندگی در تامین معاش، خوراک و پوشاک و مسکن و غیرو… را در یک خانواده ۴ نفره مدیریت کند، در پایان گفت: تا چه زمانی جامعه کارگری و بازنشسته باید تاوان تصمیمات نابخردانه و غلط برخی مسئولانی را بدهند که درکی از وضعیت بغرنج کارگران ندارند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی