| کد مطلب: ۱۱۰۵۳

فعالان خصوصی

poorian_mansoor منصور پوریان

افزایش عرضه گوشت 

عرضه گوشت قرمز در آذر نسبت به آبان ۱۳درصد افزایش یافت. بخش زیادی از این رشد عرضه، به گوشت‌های منجمد وارداتی مربوط می‌شود که وزارت جهاد کشاورزی با هدف تنظیم بازار آنها را وارد کرده است. منصور پوریان، رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور در گفت‌وگو با ایلنا از عرضه کافی گوشت قرمز در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر گوشت قرمز چه از نوع گوشت گرم تولید داخل و چه گوشت منجمد وارداتی به اندازه کافی عرضه می‌شود. او در تشریح قیمت گوشت قرمز اظهار کرد: قیمت گوشت‌های منجمد از ۳۰۰ هزار تومان در هر کیلو شروع می‌شود و تا ۴۰۰ هزار تومان ادامه دارد. قیمت گوشت قرمز گرم هم از ۳۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۴۲۰ هزار تومان پیش می‌رود. او گفت: هر قدر به روزهای پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم شمار دام‌هایی که کشتار می‌شود افزایش می‌یابد و عرضه را تقویت می‌کند.

noorani_seyed-reza سید رضا نورانی

صادرات بی‌برنامه 

بدون برنامه و هدف برخی محصولات کشاورزی را صادر می‌کنیم. سیدرضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی به ایسنا گفت: باید ابتدا آمار دقیقی از تولید و مصرف داخل داشته باشیم و سپس برای صادرات برنامه‌ریزی کنیم. او در پاسخ به اینکه آیا صادرات بی‌رویه پیاز صحت دارد یا خیر؟ گفت: وقتی صادرات پیاز و گوجه‌فرنگی آزاد است، صادرکنندگان به دنبال بازار مناسب هستند تا محصولات خود را صادر کنند. در نتیجه بدون هدف و میزان دقیق با خریداران قراردادهایی منعقد می‌کنند. بعد از آنکه در داخل با کمبود مواجه شویم و برای مصرف‌کننده گرانی پیش بیاید، به یکباره تصمیمات شبانه و خلق‌الساعه گرفته می‌شود که یا صادرات به‌طور کل ممنوع یا عوارض ۱۰۰درصدی برای آن وضع شود. او اضافه کرد: وضع عوارض ۱۰۰درصدی برای صادرات پیاز باعث تنظیم بازار داخل نمی‌شود، بلکه فقط منجر به کندی صادرات می‌شود.

sedighpoor صدیق پور

بهبود روند تامین نهاده

روند تامین کنجاله سویا بهبود یافته و ذرت به وفور در سامانه بازارگاه وجود دارد و از این جهت مشکلی وجود ندارد. محمدرضا صدیق‌پور، دبیرانجمن جوجه یکروزه ضمن اشاره به اینکه فروش جوجه بیش از ۲۴ هزار تومان مورد تایید نیست و گرانفروشی است، درباره بهبود روند تامین کنجاله سویا توضیح داد: ذرت به وفور در سامانه بازارگاه وجود داشته و از این جهت مشکلی وجود ندارد. او در پاسخ به چرایی افزایش قیمت جوجه یکروزه در بازار به ایسنا گفت: قیمت مصوب جوجه‌ یکروزه در ابتدای سال ۱۵ هزار و۹۰۰ تا ۱۶ هزار و۹۰۰ تومان تعیین شد. ولی این قیمت برای ابتدای سال بود و بعد از آن چند مرحله قیمت نهاده‌ها و ریزمغذی‌ها تغییر پیدا کرد. او ادامه داد: براساس توافق با اتحادیه سراسری مرغداران قیمت تمام‌شده جوجه یکروزه تولید داخل به‌ طور متوسط ۲۰ هزار تومان است که ۲۰ درصد هم نوسان دارد. 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی