| کد مطلب: ۱۰۹۴۳

فعالان خصوصی

zarinbakhsh_ehsan احسان زرین بخش

چالش‌های توسعه اقتصاد دیجیتال

فناوری اطلاعات و تأمین تجهیزات زیرساختی یکی از مهم‌ترین چالش‌های جاری در کشور محسوب می‌شود. تحریم‌ها از یک‌طرف و از سوی دیگر خودتحریمی داخلی مانند قوانین دست‌وپاگیر موجود، پشتیبانی و توسعه زیرساخت‌های این حوزه مهم و استراتژیک را با چالش‌های فراوانی روبه‌روکرده است. احسان زرین‌بخش، عضو هیئت‌مدیره نصر تهران در این باره گفت: دولت با ایجاد چرخه‌های موازی و ناکارآمد علاوه بر تشکیل صف، باعث طولانی‌تر شدن روال‌هایی مثل اخذ ثبت سفارش در وزارت صمت، تخصیص و تأمین ارز در بانک مرکزی، ترخیص تجهیزات و مواد اولیه از گمرکات شده است. این فرآیندهای فرسایشی طولانی و هزینه‌بر، موجب تأخیر جدی در ورود این تجهیزات به کشور و همچنین رسوب تجهیزات وارد شده در گمرک می‌شود. او افزود: خروجی چرخه‌های طولانی و موازی، علاوه بر تحمیل هزینه‌های پیدا و پنهان به‌صورت مستمر به تمام حوزه اقتصاد دیجیتال، در نهایت باعث کاهش سرمایه در گردش فعالان اقتصادی شده و موجب عدم بهره‌مندی به‌موقع کشور از مزایا و خدمات حوزه فناوری اطلاعات می‌شود. 

kargar-(2) کارگر

تأیید کم‌فروشی برخی نانوایی‌ها

بازرسی اصناف کشور از کم‌فروشی در وزن چانه نان در برخی نانوایی‌های شهر تهران خبر داد. به گزارش ایرنا، بازرسی اصناف کشور اعلام کرد: در بازدید از نانوایی‌های لواشی سطح شهر تهران شاهد کم‌فروشی چانه نان در برخی نانوایی‌ها بوده‌اند، به‌طوری‌که نان‌های لواش این نانوایی‌های متخلف آب رفته و کوچک شده است. طبق مصوبه دولت وزن چانه نان لواش باید ۱۶۰ گرم باشد درحالی‌که بازرسی‌ها از برخی نانوایی‌ها نشان داده وزن چانه‌های نان ۴۰ گرم، ۷۵ گرم تا ۸۰ گرم است و این نانوایان اقدام به کم‌فروشی می‌کنند. بازرسی اصناف تاکید کرد با متخلفان و کم‌فروشان و گران‌فروشان نان برخورد قانونی می‌کند و در صورت کم‌فروشی در وزن چانه نان، به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

poorian_mansoor منصور پوریان

پیش‌بینی کاهش قیمت گوشت

رئیس شورای تامین دام کشور از افزایش ۱۳درصدی عرضه گوشت قرمز در بازار و تامین گوشت مورد نیاز کشور خبر داد. منصور پوریان در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت عرضه و قیمت گوشت در بازار با اشاره به گزارش مرکز آمار از کاهش ۳۰درصدی کشتار در کشتارگاه‌ها طی آبان‌ماه امسال، اظهار کرد: طبق آمار تولید، جمعیت دام زنده گوسفندی و گوساله کشور کاهش نیافته است و علت کاهش عرضه تنها به زایش‌های جدید در فصل پاییز و تداوم واردات گوشت باز می‌گردد. رئیس شورای تامین دام کشور بیان کرد: اکنون شاهد رشد ۱۳درصدی عرضه گوشت قرمز منجمد و گرم در آذرماه امسال نسبت به آبان‌ماه هستیم؛ بنابراین کاهش کشتار در کشتارگاه به معنای کاهش تولید دام زنده نیست. وی با بیان اینکه نرخ هر کیلوگرم دام زنده گوسفندی و گوساله، بین ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار تومان است و افزایشی در این خصوص نداشتیم، تصریح کرد: اکنون هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد بین ۲۶۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، گوشت گرم وارداتی بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان و گوشت گرم داخلی بین ۳۵۰ تا ۴۲۰ هزار تومان قیمت دارد. پوریان گفت: با وضعیت موجودی گوشت گوسفندی و گوساله‌ای که داریم تولید در بهترین شرایط قرار دارد، بنابراین در روزهای آینده باید منتظر کاهش مجدد قیمت گوشت قرمز باشیم.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی