| کد مطلب: ۵۰۶۴

از جامعه چه خبر؟

از جامعه چه خبر؟

دیالیزی‌ها عید کجا بروند؟ اهواز، آلوده‌ترین کلانشهر رقم سبد معیشت

6d320a246ef38a2745966894bae4cfc5a66fcb7e large

دیالیزی‌ها عید کجا بروند؟

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درباره وضعیت دارو و درمان بیماران خاص در نوروز گفت: «این بیماران در تعطیلات نوروز، داروهای مورد نیاز خود را از مراکز مبدأ دریافت کنند.» امیرحسام علیرضایی ادامه داد: «در مکاتبه‌ای با تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی، مقرر شده در صورت مراجعه بیماران خاص و نیاز به خدمات اورژانس، ارائه خدمت انجام‌شده و کمک‌های لازم ارائه شود.» او افزود: «به استان‌های پر سفر شامل تهران، گیلان، مازندران، اهواز، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز سهمیه دارویی بیشتری برای بیماران خاص داده شده است.» بر اساس اعلام او، در صورت مشخص‌شدن مقصد بیماران، قبل از سفر، اطلاعات مربوط به مراکز دیالیز ارسال شده و بیماران از دانشگاه مبدأ معرفی‌نامه دریافت می‌کنند تا در مقصد مشکلی نداشته باشند. علیرضایی گفت: «دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آمادگی کامل دارند تا در صورت مراجعه این بیماران و نیاز به همودیالیز، همچنین مراکز اورژانس برای ارائه خدمات دندانپزشکی اورژانسی خدمات لازم را به آنها ارائه دهند.»

ahvaz

اهواز، آلوده‌ترین کلانشهر

براساس اطلاعات مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست از هشت کلانشهر کشور دیروز اهواز دارای آلوده‌ترین هوا و شیراز دارای هوای پاک بوده است. بر اساس اطلاعات مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست، از هشت کلانشهر کشور 24 اسفندماه، اهواز به عنوان آلوده‌ترین کلانشهر با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از 5/2میکرون و رسیدن به عدد ۱۳۹ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است. پس از آن اهالی اصفهان، کرج و تهران هوای آلوده برای گروه‌های حساس را با رسیدن به عدد ۱۳۴، ۱۲۶ و ۱۲۰ تنفس کرده‌اند. آلاینده شاخص تمام این کلانشهرها نیز ذرات معلق کمتر از 5/2میکرون بوده است. مردم در کلانشهرهای مشهد، اراک و تبریز هوای مطلوبی را با رسیدن به عدد ۹۷، ۹۰ و ۷۱ همچنین با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از 5/2میکرون تجربه کرده‌اند.

khodaee ali

رقم سبد معیشت

علی خدایی، عضو کارگری شورای‌عالی کار گفته است که مذاکرات با دولت برای توافق بر سر رقم سبد معیشت ادامه دارد. او ادامه داد: «هنوز سر رقم سبد معیشت حداقلی خانوارهای کارگری به توافق نرسیده‌ایم؛ فاصله زیادی بین ارقام و اعداد پیشنهادی ما با اعداد دولتی‌ها و کارفرمایان وجود دارد.» خدایی گفت: «همچنان مذاکرات با دولت برای رسیدن به توافق ادامه دارد؛ ما همه‌ی تلاش‌مان را برای حصول توافق به کار می‌بندیم، البته باید تاکید کنم آنچه برای اعضای کارگری اهمیت دارد، پیش از هرچیز منافع مزدی کارگران است. امیدواریم شرکای اجتماعی پایبندی به قانون داشته باشند.» او ادامه داد: «جمعه، نشست رسمی شورای‌عالی کار برگزار خواهد شد. امیدواریم قبل از نشست روز جمعه بتوانیم سر موضوع سبد معیشت به توافق برسیم؛ ابتدا باید رقم سبد مشخص شود و بعد سراغ افزایش دستمزد سال آینده برویم.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی