| کد مطلب: ۴۳۵۸

سیاستمداران

سیاستمداران

استقبال از عفو سیگنال مثبت انتقاد از طرح جدید مجلس

AtrianFar

استقبال از عفو

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره عفو محکومان ناآرامی‌های اخیر و اعلام رئیس‌جمهور برای بخشودگی دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «باید از اصل این اقدام از سوی رهبری و پیام رئیس‌جمهور در روز 22بهمن که با پشتوانه رهبری صورت گرفت، استقبال کرد. دوستان ما هم که پیش از این بابت این حوادث آسیب دیده بودند، از این تصمیم استقبال کردند.» او ادامه داد: «با این حال باید انتظار داشت که حاکمیت، نگاه آسیب‌شناسانه در این مسائل داشته باشد. در گذشته‌های دور بارها و بارها از سوی صاحب‌نظران و دلسوزان این تذکر داده می‌شد که در مورد تخلفات رسانه‌ای یا سیاسی نباید همانند برخوردی که با اراذل و اوباش می‌شود، رفتار شود، بلکه این عناوین اتهامی باید بر اساس قوانین خاص خود و با تکیه بر ظرفیت هیئت‌منصفه رسیدگی شود.» این فعال سیاسی تصریح کرد: «من معتقدم که اگر نگاه آسیب‌شناسی و پیشگیرانه‌ای وجود داشته باشد، دیگر نیاز نیست که از ظرفیت رهبری برای عفو استفاده کنیم.»

rabiee1

سیگنال مثبت

علی ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به صدور فرمان عفو و آزادی زندانیان ناآرامی‌های اخیر، گفت: «ای‌کاش ما حتی این دستگیری‌های گسترده را هم نداشتیم. معتقدم به‌طور مداوم باید این‌گونه نگرش‌ها، نسبت به غیرامنیتی کردن پدیده‌های اعتراضی را دنبال کنیم. وقتی سینما و فیلم و... را امنیتی می‌کنید و هرگونه کنش اجتماعی را نمی‌پسندید، در این شرایط، بدون تردید عفو گسترده قوه قضائیه و پیدا کردن کانونی برای رسیدگی به امنیتی‌سازی‌های بیهوده می‌تواند مغتنم باشد.» او در ادامه افزود: «بیش از ۹۰ درصد از کسانی که در روزهای اول بازداشت شده بودند، بر اساس اطلاعی که من دارم هیچ‌گونه سابقه‌ای نداشته‌اند و این نشان می‌دهد که این صدا، یک صدای طبیعی بود. یک سیگنال و کنش بزرگ در قبال این بازداشت‌ها عفوی بود که رهبری صادر کردند.»

vahid dastjerdi

انتقاد از طرح جدید مجلس

مرضیه وحیددستجردی، وزیر بهداشت دولت احمدی‌نژاد در برنامه «حضور» درباره تصمیمات مجلس گفت: «می‌خواهند طرحی را در مجلس تصویب کنند که قبل از اینکه مقامی در مورد یک موضوع صحبت کند، اگر کسی درباره آن نظر بدهد، جرم محسوب شود. این برای جمهوری اسلامی خیلی زشت است. شعار ما‌ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است. آزادی یکی از پایه‌های انقلاب است. باید به آزادی بها بدهیم و جوانان باید این را ببینند و درک کنند.» او با تأکید بر اینکه کشور برای همه است، اذعان کرد: «ما باید هنرمان این باشد که بتوانیم این کشور را با وجود این تفکرات، اداره کنیم. اداره کشور، با این مسائل و اینکه مردم را از خدمات بخواهیم محروم کنیم امکان‌پذیر نیست. اداره کشور باید با تدبیر باشد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی