| کد مطلب: ۴۷۰۱

سیاستمداران

سیاستمداران

پیام سیسی به بشار اسد کمک‌های بلاعوض عربستان به اوکراین فرمانده ستاد مشترک ارتش اوکراین برکنار شد

Sameh Shoukry

پیام سیسی به بشار اسد

وزیر خارجه مصر در سخنانی در دمشق از سفر به سوریه و دیدار با رئیس‌جمهوری این کشور ابراز خرسندی کرد. سامح شکری، وزیر خارجه مصر پس از ورود به دمشق و دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فیصل‌المقداد، همتای سوری خود شرکت کرد. شکری در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: «از سفر به سوریه خوشحال هستم و مفتخر به دیدار با بشاراسد شدم.» شکری گفت: «پیام عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر و تاکید وی بر همبستگی با سوریه و آمادگی برای ادامه حمایت از آن در راستای مقابله با پیامدهای زلزله ویرانگر را به بشار اسد منتقل کردم.» وزیر خارجه مصر ادامه داد: «هدف از سفر به دمشق در درجه اول انسانی و برای انتقال پیام همبستگی و حمایت مصر از ملت سوریه است.»

benfarhan

کمک‌های بلاعوض عربستان به اوکراین

فیصل‌بن‌فرحان در کی‌یف یک قرارداد و یادداشت تفاهم به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار در زمینه ارائه کمک‌های بشردوستانه و مشتقات نفتی به اوکراین امضا کرد. از آغاز جنگ اوکراین، این اولین سفر در نوع خود توسط یک مقام سعودی و عرب به اوکراین است. وزیر خارجه عربستان سعودی به همراه «آندری یرماک»، رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف، در مراسم امضای قرارداد و یادداشت تفاهم بین عربستان و اوکراین به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار شرکت کردند. بن‌فرحان گفت: «این توافق شامل یک برنامه همکاری مشترک برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به اوکراین به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار است.» بن‌فرحان افزود: «این یادداشت تفاهم همچنین شامل تامین مالی مشتقات نفتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار به‌عنوان کمک بلاعوض ریاض از طریق صندوق توسعه عربستان سعودی به اوکراین است.»

Eduard Moskalow zr

فرمانده ستاد مشترک ارتش اوکراین برکنار شد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، سرلشکر ادوارد میخایلوویچ موسکالوف، فرمانده ستاد مشترک ارتش این کشور را از سمت خود برکنار کرد. موسکالوف در ماه مارس گذشته زمانی که سپهبد الکساندر پاولیوک به ریاست اداره نظامی منطقه کی‌یف منصوب شد، به‌عنوان فرمانده جدید ستاد مشترک ارتش اوکراین جانشین او شد. زلنسکی توضیحی برای برکناری موسکالوف ارائه نکرد، اما این آخرین مورد از تغییرات اخیر فرماندهان است که توسط دولت وی انجام شده است. مقامات اوکراین به‌تازگی مجموعه‌ای از جست‌وجوها و سرکوب‌های ضدفساد را در سراسر کشور انجام داده‌اند که انواع مختلفی از اخراج‌های بلندپایه را به دنبال داشته است. هنوز مشخص نیست که اخراج موسکالوف به پاکسازی فساد اخیر مرتبط است یا خیر. زلنسکی پیش‌تر نیز دو نفر از مقامات اوکراین را به اتهام خیانت به این کشور برکنار کرده بود. او اواخر مارس ۲۰۲۲ نائوموف آندری اولهوویچ، رئیس اداره امنیت داخلی سرویس امنیتی اوکراین و کریوروچکو اولکساندروویچ، رئیس دفتر سرویس امنیتی این کشور در منطقه خرسون را از سمت‌های خود برکنار کرد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی