| کد مطلب: ۶۱۹۲

مدیران

مدیران

440 هزار مسکن می‌سازیم

nikzad

440 هزار مسکن می‌سازیم

گزارش‌های زیادی از افزایش شدید قیمت مسکن در شهرستان‌ها و کلان‌شهرها از جمله تهران وجود دارد و ساخت و ساز مسکن هم چندان زیاد نیست. اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن گفت: «هزینه ساخت واحدهای یک طبقه نهضت ملی مسکن در بعضی روستاها متری ۶ میلیون تومان است و امسال به‌طور مرتب در هر ماه خانه‌هایی را تکمیل و افتتاح می‌کنیم. از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن، ساخت سالیانه ۴۰۰ هزار واحد به عهده بنیاد مسکن سپرده شده که ۲۰۰ هزار واحد شهری و ۲۰۰ هزار واحد روستایی است.» او گفت: «سال گذشته ۳۶۰ هزار واحد شهری و روستایی توسط بنیاد مسکن به مرحله اجرا رسید. امسال در گزارشی که به رئیس‌جمهور ارائه کردیم، متعهد شدیم که ۴۰۰ هزار واحد سهمیه سال جاری و ۴۰ هزار واحد، باقی مانده از قبل را احداث کنیم؛ بنابراین امسال ۴۴۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن به مرحله اجرا می‌رسد.»

farzin mohamadreza

8 بانک ایرانی در خارج از کشور

تحریم‌ها باعث شده تا بسیاری از تجار ایرانی در دریافت و انتقال پول به مشکل بخورند و مجبور شوند به‌جای بانک از صرافی استفاده کنند، اما رئیس بانک مرکزی از تاسیس 8 بانک ایرانی در خارج از کشور خبر می‌دهد. محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی گفت: «با وجود تحریم‌های بانکی، شاهد حضور تعدادی از بانک‌های خارجی در ایران و تاسیس بیش از هشت بانک با مالکیت ایرانی در خارج از کشور هستیم که ۴۹ شعبه فعال در کشورهای مختلف همچون انگلستان، آلمان، عراق، روسیه، فرانسه و... دارند. اقتصاد ایران دهه‌هاست با تحریم‌های کشورهای غربی مواجه شده و در یک دهه اخیر این تغییر شدت یافته و بخش‌های پولی و بانکی هدف قرار گرفته است. اما اقتصاد ایران با اتکا به توانمندی‌های داخلی و همکاری با کشورهای منطقه همچنان از بخش مالی گسترده و پویایی برخوردار است.» او گفت: «حجم تجارت صورت گرفته در سال ۲۰۲۲ به حدود ۱۶۰ میلیارد یورو رسیده که رشد بیش از ۱۸ درصدی را تجربه کرده است. همچنین کل ارزش تجارت خدمات ۲۵ میلیارد یورو بوده است که رشد ۴۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ داشته است.»

baradari jebraeel

مشکلی برای تامین مرغ نداریم

درحالی‌که بسیاری از مردم از قیمت گوشت و مرغ گلایه می‌کنند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به مردم در رابطه با تامین مرغ اطمینان داد. جبرائیل برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ورود مرغ گرم به استان تهران بیش از نیاز روزانه است، گفت: «استان تهران روزانه به یک هزار و ۲۰۰ تن مرغ گرم نیاز دارد که در حال حاضر حدود یک هزار و ۳۰۰ تن مرغ برای عرضه وارد این استان می‌شود.» او گفت: «هیچ‌گونه مشکلی برای تامین مرغ گرم در پایتخت وجود ندارد.» برادری با اشاره به توزیع مرغ گرم با قیمت مصوب در میادین شهرداری و مراکز توزیع اعم از عمده و خرد این محصول، تصریح کرد: «روند توزیع ادامه‌دار خواهد بود و کمبودی وجود ندارد.» او در زمینه تامین مرغ گرم به مردم اطمینان خاطر داد و گفت: «در حال حاضر این محصول با قیمت مصوب ۷۳ هزار تومان در بازار در حال عرضه است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی