| کد مطلب: ۷۲۶۵

فروش گیج فشار

فروش گیج فشار

گیج فشار و ترانسمیتر فشار از پرکاربردترین ابزارهای صنعتی هستند که در محیط های مختلف صنعتی مانند: کارخانه ها، سوله ها، کارگاه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرند

گیج فشار و ترانسمیتر فشار از پرکاربردترین ابزارهای صنعتی هستند که در محیط های مختلف صنعتی مانند: کارخانه ها، سوله ها، کارگاه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرند. این ابزارها جزو کوچک ترین تجهیزات صنعتی به حساب می آیند که هیچ فضای قابل توجهی را اشغال نمی کنند اما اهمیت استفاده از انها در محیط های صنعتی بسیار زیاد است و در صورت عدم دسترسی به انها بسیاری از امور با اختلال مواجه می شود.

گیج فشار و ترانسمیتر فشار

گیج فشار و ترانسمیتر فشار به صورت کلی دارای ماهیت و کاربرد نسبتا مشابهی هستند اما تفاوت هایی نیز میان آنها وجود دارد که باعث شده تا این دو ابزار از هم مجزا شوند. گیج فشار که تحت عنوان پرشر گیج نیز شناخته می شود به منظور اندازه گیری فشار مایعات، سیالات و گازهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و بر روی دستگاه های مورد نظر نصب می شود.

خرید گیج فشار از ابزار سنجش آریا

از سوی دیگر ترانسمیتر فشار که به عنوان سنسور فشار هم شناخته می شود ابزاری است که به نوعی مکمل گیج فشار است و زمانی که فشار مایعات موجود در دستگاه از طریق گیج فشار به دست آمد، این دستگاه فشار به دست آمده را به سیگنال های ضعیف الکتریکی تبدیل می کند و سپس آنها را به سیستم مانیتورینگ ارسال می نماید تا بتوان عملکرد انها را بررسی و مدیریت کرد.

images 1689071314 64ad2ed277924

انواع گیج فشار و ترانسمیتر فشار

گیج فشار و ترانسمیتر فشار دارای انواع مختلفی هستند که به بخش های ذکر شده در زیر تقسیم بندی می شوند:

انواع گیج فشار

بوردون تیوب : گیج فشار بوردون تیوب امکان اندازه گیری میزان فشار به صورت محلی و از راه دور را به وجود می آورد.

دیافراگمی : این نوع گیج همانطور که از نام آن پیدا است دارای یک سیستم دیافراگمی و پرده مانند است که هر گونه تغییر در وضعیت دیافراگم نشان دهنده تغییر در فشار می باشد. از این محصول در خط تولید پلاستیک و نایلون دسته دار استفاده می شود.

گیج اختلاف فشار : این نوع از گیج فشار در مواقعی استفاده می شود که نیاز به مقایسه اختلاف فشار میان دو بخش از دستگاه باشد. گیج اختلاف فشار به کمک دو پورت ورودی نقاط تحت فشار را تحت نظر و کنترل قرار می دهد.

گیج فشار دیجیتالی : این نوع گیج یکی از ساده ترین انواع گیج فشار است که به صورت دیجیتالی و با اعداد میزان فشار موجود در دستگاه را نمایش می دهد.

گیج فشار خشک : این نوع گیج از رایج ترین انواع گیج فشار است که دارای یک مخزن خالی است و فشار سیالات را به شکل عقربه ای نمایش می دهد اما میزان فشار به دست امده از طریق این گیج ها خیلی دقیق نیست و با نوسان همراه است.

گیج فشار روغنی : از دیگر انواع گیج باید به گیج فشار روغنی اشاره کرد که این مدل دارای یک مخزن روغنی است که روغن موجود در آن موجب کاهش ارتعاشات می شود و به شکل یک ضربه گیر عمل می کند. به همین دلیل میزان فشار به دست آمده از طریق این نوع گیج فشار بسیار دقیق است. از گیج فشار روغنی در خط تولید شرکت های تولید کننده کارتن استفاده می شود.

انواع ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر قلمی : ترانسمیتر فشار قلمی یکی از پرکاربرد ترین و رایج ترین انواع ترانسمیتر است که به شکل بسیار دقیقی اندازه گیری فشار را انجام می دهد. ترانسمیتر قلمی در واقع به منظور محاسبه اختلاف فشار و اندازه گیری میزان فشار موجود در دستگاه به کار برده می شود.

images 1689071314 64ad2ed27e9bf

دیافراگمی : ترانسمیتر دیافراگمی از صفحه ای فلزی و پلیمر قابل ارتجاع تشکیل می شود که به کمک آن میتوان میزان اختلاف فشار را بررسی کرد. این نوع ترانسمیتر در واقع دارای کاربردی نسبتا مشابه به گیج اختلاف فشار است.

تفاضلی : ترانسمیتر تفاضلی کاربرد بسیار گسترده ای در صنایع مختلف دارد و قادر است تا اختلاف فشار موجود میان دو پورت را احساس کند و سیگنال های اختلاف فشار را در خروجی خود نمایش دهد.

ترانسمیتر اختلاف فشار : این مدل از ترانسمیتر همان گونه که از نام آن مشخص است برای بررسی و محاسبه میزان اختلاف فشار مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از پر استفاده ترین ابزار دقیق در صنایع تلقی می شود.

ترانسمیتر ضد انفجاری : همانطور که می دانید برخی از مایعات و گازها خطرناک هستند و قابلیت اشتعال و انفجار دارند. با این وجود در فضاهایی که این چنین گازها و مایعات خطرناک به کار برده می شود مانند: پالایشگاه ها از ترانسمیتر ضد انفجاری استفاده می شود تا از بروز حادثه و انفجار جلوگیری به عمل آید و ایمنی محیط به میزان بیشتری حفظ شود.

این ترانسمیتر ها ضد شعله و ضد انفجار هستند و درپوش انها به گونه ای طراحی شده است که شعله و انفجار کاملا توسط آن مهار می شود.

صنعتی : ترانسمیتر صنعتی در واقع همه موارد ذکر شده در فوق هستند و از انجایی که این ابزار در محیط های صنعتی به عنوان یک ابزار اندازه گیری دقیق به کار برده می شود، آن را ترانسمیتر صنعتی نیز می نامند.

هوشمند : ترانسمیتر هوشمند یکی از پیشرفته ترین و بهترین انواع ابزارهای دقیق است که در داخل آن یک ریز پردازنده قرار گرفته است تا به کمک حافظه آن امکان محاسبه، تشخیص عیب، تولید کردن خروجی بهتر و تولید خروجی پایدار و با دقت تر وجود داشته باشد.

نمایشگردار : ترانسمیتر فشار نمایشگردار در واقع نوعی از این ابزار است که میزان فشار موجود در دستگاه از طریق صفحه نمایشگر آن قابل تشخیص است. به عبارت دیگر این نوع ترانسمیتر فشار دارای صفحه ای است که از طریق آن میتوان میزان فشار را متوجه شد و به کنترل وضعیت پرداخت.

تفاوت گیج فشار و ترانسمیتر فشار

همانطور که با مطالعه بخش های فوقانی متوجه شدید، گیج و ترانسمیتر فشار با هم متفاوت هستند. تفاوت گیج فشار و ترانسمیتر فشار را میتوان به مواردی از قبیل زیر اختصاص داد:

  • گیج فشار برای اندازه گیری فشار است اما ترانسمیتر فشار امکان ثبت،ضبط، مدیریت، برنامه ریزی و بررسی اطلاعات را نیز به وجود می اورد.

  • قیمت ترانسمیتر فشار در مقایسه با گیج فشار بیشتر است

  • کاربرد این دو ابزار دقیق با هم متفاوت است

  • انواع گیج فشار و ترانسمیتر فشار یکسان نیستند

  • مدیریت محیط صنعتی با ترانسمیتر فشار آسان تر است

  • ترانسمیتر فشار برای محیط های صنعتی بزرگ مناسب تر از گیج است

  • حفظ ایمنی فضای صنعتی توسط ترانسمیتر فشار راحت تر است

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی