| کد مطلب: ۷۲۶۸

انواع سنسور دما

انواع سنسور دما

گیج دما و ترانسمیتر دما از پرکاربردترین ابزارهایی هستند که در محیط های صنعتی از جمله: کارخانه ها، کارگاه ها و .... مورد استفاده قرار می گیرند و به تجهیزات صنعتی

گیج دما و ترانسمیتر دما از پرکاربردترین ابزارهایی هستند که در محیط های صنعتی از جمله: کارخانه ها، کارگاه ها و .... مورد استفاده قرار می گیرند و به تجهیزات صنعتی مهم شناخته می شوند. به صورت کلی تجهیزات صنعتی از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار هستند و در صورتی که به آنها دسترسی وجود نداشته باشد، شرایط پیچیده و سختی در صنایع ایجاد می شود و انجام امور غیر ممکن می گردد. از این جهت قصد داریم که گیج دما و ترانسمیتر دما را به عنوان مهمترین ابزارهای صنعتی از زوایای مختلف بررسی کنیم.

گیج دما و ترانسمیتر دما

گیج دما و ترانسمیتر دما دو ابزار مجزا از یکدیگرند که به منظور اندازه گیری دما در محیط های صنعتی استفاده می شوند. این دو ابزار به دستگاه های مورد نظر متصل می شوند تا امکان اندازه گیری و مشاهده دمای موجود در دستگاه وجود داشته باشد. انجام این کار در صنایع بسیار حائز اهمیت است زیرا افزایش یا کاهش دما و عدم کسب اطلاع از میزان دقیق آن بسیار مشکل آفرین و خطرناک است. لازم به توضیح است که این دو ابزار معمولا در کنار هم مورد استفاده قرار می گیرند و به عنوان مکمل یکدیگر شناخته می شوند.

قیمت سنسور دما ifm

انواع گیج دما و ترانسمیتر دما

این دو ابزار مهم صنعتی دارای انواع مختلفی هستند که آنها را میتوان از قبیل زیر شرح داد:

انواع گیج دما

عقربه ای : گیج های عقربه ای میزان دمای موجود در دستگاه ها را با استفاده از عقربه نمایش می دهند و همانند ساعت هستند که با تغییر دما عقربه های آنها نیز حرکت می کند تا دمای موجود را نمایش دهد.

دیجیتالی : گیج های دیجیتالی فاقد عقربه هستند و برای نمایش دما به کمک اعداد دیجیتالی این کار را انجام میدهند.

بی متال : گیج دمای بی متال دارای یک فنر است که با تغییرات دمای دستگاه این فنر باز و بسته می شود و سپس از طریق عقربه های موجود بر روی گیج دما نمایش داده می شود.

پرشده با گاز : گیج دمای پرشده با گاز به نحوی است که با تغییرات ایجاد شده در دما، فشار گاز تحت تاثیر قرار می گیرد و این موضوع باعث می شود تا تغییرات دما بر روی صفحه مشخص شود.

images 1689070917 64ad2d45c4fc9

انواع ترانسمیتر دما

هدمونت : این نوع ترانسمیتر برای اندازه گیری دما در دستگاه های مختلف استفاده می شود و آن را بر روی بخش بالایی دستگاه ها نصب می کنند. اندازه گیری دما توسط این مدل بسیار راحت است. برای تنظیم این نوع ترانسمیتر هیچ نیازی به تنظیم کردن پارامترها و یا دستگاه های مختلف نیست.

ریل مونت : ترانسمیتر ریل مونت به نحوی است که برای استفاده از آن باید آن را داخل تابلو و دین ریل نصب کرد. از این ترانسمیتر معمولا مواقعی استفاده می شود که با کمبود فضا در صنایع وجود داشته باشد.

فیلد مونت : ترانسمیتر فیلد مونت بر روی خط لوله و یا مخزن دستگاه نصب می شود و آن را به عنوان بهترین نوع ترانسمیتر معرفی می کنند زیرا استحکام و مقاومت خیلی خوبی دارد و به واسطه یک نشانگر میزان دمای موجود را نمایش می دهد.

کاربرد گیج دما و ترانسمیتر دما

گیج و ترانسمیتر دما از کاربرد یکسانی برخوردار نیستند و هدف از به کار بردن انها با هم متفاوت است. گیج دما به منظور اندازه گیری دمای موجود در دستگاه ها استفاده می شود و میزان دما را نمایش می دهد؛ اما ترانسمیتر دما علاوه بر آنکه میزان دمای دستگاه را نشان می دهد، اطلاعات به دست آمده را نیز به اتاق کنترل ارسال می کند تا امکان ثبت و ضبط انها وجود داشته باشد و بتوان مدیریت دقیق تری بر روی دمای دستگاه انجام داد.

images 1689070917 64ad2d45cd7eb

مزایای استفاده از گیج دما و ترانسمیتر دما

مهمترین مزایای استفاده از گیج و ترانسمیتر دما را میتوان مواردی از قبیل زیر در نظر گرفت:

  • امکان اندازه گیری دمای موجود در دستگاه های مختلف

  • توانایی کسب اطلاع از میزان کاهش یا افزایش دما

  • امکان جلوگیری از بروز حادثه های جانی و مالی

  • امکان جلوگیری از خارج شدن دمای دستگاه از میزان مورد نیاز

  • توانایی کنترل و مدیریت بهتر دستگاه های صنعتی

  • امکان حفظ اطلاعات به دست آمده از دستگاه

  • امکان بررسی و کنترل دمای موجود در دستگاه از اتاق کنترل

  • توانایی نگهداری اطلاعات دستگاه

  • امکان بالانس کردن دما بر روی یک نقطه

  • و...

قیمت گیج دما و ترانسمیتر دما

گیج و ترانسمیتر دما از قیمت یکسانی برخوردار نیستند و هزینه ای که برای خرید انها باید پرداخت شود متفاوت است؛ به صورت کلی گیج دما در مقایسه با ترانسمیتر از قیمت خیلی پایین تری برخوردار است و با صرف هزینه بسیار کمتر میتوان آن را تهیه کرد. اما ترانسمیتر تقریبا گران قیمت است و به صرف هزینه بیشتری نیازمند است. از طرف دیگر مسائلی نیز بر روی قیمت گیج دما و ترانسمیتر دما موثر هستند که می توانند باعث افزایش یا کاهش نرخ انها شوند که برخی از این مسائل عبارتند از:

  • نوع گیج و ترانسمیتر دما

  • فروشگاهی که از طریق آن خرید گیج و ترانسمیتر انجام می شود

  • تعداد گیج و ترانسمیتر مورد نیاز برای هر صنایع

  • میزان دمای قابل اندازه گیری توسط گیج و ترانسمیتر

  • صنایع مورد نظر

  • و....



خرید گیج دما و ترانسمیتر دما

خرید گیج دما و ترانسمیتر دما را میتوانید از طریق فروشگاه هایی که در زمینه تجهیزات صنعتی فعالیت دارند انجام دهید و به خرید این ابزارها بپردازید. اما به یاد داشته باشید که فروشگاه ها و عرضه کننده های ترانسمیتر و گیج تعرفه و شرایط متفاوتی دارند که این مسائل بر روی مبلغ قابل پرداخت شما موثر واقع می شود. از این محصولات در تکمیل خطوط ساخت Microcrystalline wax استفاده می شود.

به همین دلیل برای کسب اطلاع از این موضوع که قیمت فروشگاه مورد نظر شما مناسب است یا خیر، سعی کنید که قیمت چند فروشگاه را با هم مقایسه نمایید. لازم به ذکر است که معمولا عرضه کنندگان دست اول که بدون واسطه تجهیزات صنعتی را به شما ارائه می دهند از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار هستند زیرا با خرید از انها واسطه های فروش کنار زده می شوند و مستقیم از وارد کننده و عرضه کننده خرید خود را انجام می دهید. با این وجود سعی کنید که از این مدل فروشگاه ها برای خرید گیج دما و ترانسمیتر دما اقدام نمایید.

مطلب پایانی

مجموعه ابزار سنجش آریا یکی از بهترین و قدیمی ترین عرضه کنندگان و واردکنندگان تجهیزات صنعتی است که میتوانید خرید گیج دما و ترانسمیتر دما را از آن انجام دهید. با خرید گیج و ترانسمیتر از این مجموعه هزینه های شما کاسته می شود و مستقیم از وارد کننده خرید بهترین انواع ابزارها را انجام خواهید داد. به این منظور همین حالا برای خرید از طریق سایت این مجموعه به نشانی : co-asa.com اقدام نمایید و مراحل ثبت سفارش را انجام دهید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر با ما از طریق تلفن های تماس در ارتباط باشید.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی