| کد مطلب: ۴۳۶۲

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

از تنش‌ها آگاه هستیم گفت‌وگوی مستقیم نداریم رابرت مالی در عربستان

Fuad Hussein

از تنش‌ها آگاه هستیم

وزیر خارجه عراق در جریان نشستی در واشنگتن تأکید کرد که «ما از تنش‌ها بین واشنگتن و ایران آگاه هستیم، اما روابط بسیار قوی با هر دو داریم.» در واقع، ما به هر دو طرف می‌گوییم که تنش بین هر دو کشور به‌هیچ‌وجه برای ما خوب نیست. گاهی اوقات هردوی آنها را به ادامه گفت‌وگو و ادامه مذاکره تشویق می‌کنیم و از روند مذاکرات آنها در وین خوشحال بودیم و خوشحالیم. امیدوارم یک‌بار دیگر مذاکرات را در وین آغاز کنند. ‌فؤاد حسین‌، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه عراق در جریان نشستی در واشنگتن به روابط نزدیک این کشور و ایران اشاره کرد و در این ارتباط گفت: «داشتن روابط خوب و نزدیک عراق با کشورهای همسایه و دیگر کشورها، به‌ویژه ایران، به این معنا نیست که از این روابط علیه سایر کشورها استفاده خواهد شد.» فؤاد حسین تأکید کرد که عراق قبل از هر چیز امنیت، اقتصاد، سیاست و راهبرد خود را در نظر می‌گیرد و روابط خود را با سایر کشورها بر اساس این منافع ایجاد می‌کند.

Bagheri

گفت‌وگوی مستقیم نداریم

علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران، در گفت‌وگو با شبکه المنار لبنان، درباره مذاکرات احیای برجام گفت: «مذاکرات در چارچوب تبادل پیام‌ها بین دو طرف همچنان ادامه دارد و طرفین در حال تبادل دیدگاه‌های خود با یکدیگر هستند.» باقری در خصوص نقش میانجیگری قطر در تبادل پیام بین ایران و کشورهای غربی به‌خصوص آمریکا گفت: «ما با آمریکا ارتباط مستقیمی نداریم و طبیعی است که تبادل پیام بین ما و آمریکایی‌ها از طریق یک واسطه صورت می‌گیرد که گاهی این واسطه یک کشور اروپایی ‌یا یک واسطه غیراروپایی است؛ ما بر این اساس تبادل پیام را بین دو طرف داشته‌ایم و الان این مسئله هم وجود دارد. مذاکرات ما معطوف به تحریم‌های اقتصادی است و تحریم‌های اقتصادی در چارچوب توافقی که در سال ۲۰۱۵ انجام گرفت، باید برداشته شود و همین‌طور تحریم‌هایی که جدیداً توسط دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده بود باید به‌طور کامل برداشته شود و این وظیفه آنهاست که تحریم‌ها را بردارند.»

Robert Malley

رابرت مالی در عربستان

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: «رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، به‌همراه یک هیئت عالی‌رتبه آمریکایی برای حضور در جلسات کارگروه شورای همکاری خلیج‌فارس و ایالات‌متحده در روزهای 13 تا 16 فوریه راهی ریاض، پایتخت عربستان سعودی خواهد شد. این هیئت با نمایندگان دولت‌های کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و همچنین دبیرخانه این شورا دیدار و در خصوص مسائلی از جمله «دفاع یکپارچه هوایی و موشکی و امنیت دریایی، ایران و همچنین مبارزه با تروریسم» مذاکره می‌کند. طبق این گزارش علاوه بر رابرت مالی، مقامات دیگری از جمله کریستوفر لندبرگ، سرپرست مبارزه با تروریسم و نماینده ویژه ایالات‌متحده در ائتلاف جهانی برای شکست داعش، دانیل بنایم، معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور عربستان و دانا استرول، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه نیز در این هیئت حضور خواهند داشت.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی