| کد مطلب: ۲۴۲۱

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

تکذیب ارسال سوخت موشک به یمن

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک با ارسال یادداشتی به خبرگزاری آسوشیتدپرس، ادعای سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا در منطقه، مبنی بر ارسال محموله هفتاد تنی سوخت موشک از سوی ایران به مقصد یمن را تکذیب کرد. نمایندگی دائم کشورمان در این یادداشت تاکید کرد، ایران خود را پایبند به رعایت قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل متحد در موضوع ممنوعیت ارسال سلاح به یمن می‌داند. این قطعنامه هیچ اقدام خلافی انجام نداده و نمی‌دهد و همکاری فعالی با کمیته تحریم که ذیل این قطعنامه تشکیل شده است، دارد و تاکنون هم هر ادعایی که در این سال‌ها علیه ایران در نقض این قطعنامه مطرح شده، ثابت نشده است. نمایندگی ایران همچنین خاطرنشان ساخت، ایران نهایت تلاش خود را می‌نماید تا در کنار احیاء توافق آتش‌بس، هرچه سریعتر گفت‌وگوهای گروه‌های یمنی برای ایجاد صلح و ثبات در یمن برقرار شود.

مخالفت با اعمال فشار بر ایران

معاون رئیس نمایندگی دائم چین در سازمان ملل عنوان کرد که تحت فشار گذاشتن ایران هیچ کمکی به حل‌وفصل مسئله هسته‌ای نخواهد کرد. وانگ‌چانگ، معاون رئیس نمایندگی دائم چین در سازمان ملل گفت که پکن مخالف اعمال فشار علیه ایران از طریق صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس اتمی است. وی بیان کرد: «مشکلات پادمانی حل‌نشده ایران درواقع مشکلات دوجانبه میان ایران و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند و باید از طریق گفت‌وگو و رایزنی میان دو طرف حل شود.» این مقام ارشد چینی عنوان کرد که پکن خواستار اقدامات قاطع از سوی طرفین در حمایت از آژانس اتمی برای افزایش همکاری با ایران و حل‌وفصل مشکلات از طریق گفت‌وگو است. وانگ چانگ همچنین تاکید کرد که مذاکرات بر سر احیای برجام در مرحله حیاتی قرار دارد.

ادعای بلینکن

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی عنوان کرد که واشنگتن به تلاش خود برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها توسط ایران ادامه خواهد داد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «ما به مختل کردن تلاش‌های ایران برای دور زدن تحریم‌هایش ادامه می‌دهیم. وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت‌هایی را به دلایل قضایی مختلف به خاطر دخیل بودن در فروش نفت و گاز ایران تحریم کرده است. هرکس که این تبادلات را تسهیل کند، خطر تحریم‌های آمریکا را به جان می‌خرد.» سخنان بلینکن در حالی مطرح می‌شود که آمریکا و اروپا روز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای را در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران به تصویب رساندند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی