| کد مطلب: ۱۸۵۵۰

ایران تصمیمی درباره ساخت سلاح هسته‌ای نگرفته است

ایران تصمیمی درباره ساخت سلاح هسته‌ای نگرفته است

مشاور امنیت ملی کاخ سفید جیک سالیوان روز جمعه در جریان سخنرانی در یک نشست امنیتی در کلرادو، تصریح کرد: «من تصمیمی از سوی ایران برای حرکت» به شیوه‌ای که نشان دهد در حال حاضر واقعاً تصمیم به تولید بمب اتم دارد، مشاهده نکرده‌ام.

طبق گزارش خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس»، سالیوان به خبرنگاران در نشست امنیتی آسپن گفت: «اگر آن‌ها (ایران) از این مسیر جلو بروند، واقعاً با آمریکا به مشکل برمی‌خورند.» برخلاف اظهارات سالیوان، وزیر خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن روز گذشته مدعی شد: «آن‌چه در هفته‌ها و ماه‌های گذشته شاهد بودیم، این است که ایران واقعاً در زمینه توسعه مواد شکافت‌پذیر پیش می‌رود.»

وی، خروج ترامپ از برجام را عامل پیشرفت هسته‌ای ایران دانست و گفت: «به جای آن‌که دست‌کم یک‌سال با قابلیت گریز هسته‌ای به منظور تولید مواد شکافت‌پذیر برای یک سلاح هسته‌ای فاصله داشته باشند، احتمالاً یک یا دو هفته از چنین چیزی فاصله دارند.» بلینکن ادامه داد: «در حال حاضر، آن‌ها سلاحی تولید نکرده‌اند..

اما این‌ها یعنی مواد شکافت‌پذیر و وسیله انفجاری را کنار هم بگذارند، سلاح هسته‌ای خواهند داشت». وزیر خارجه آمریکا سپس تصریح کرد که واشنگتن «بسیار بسیار با دقت» هرگونه تلاش ایران برای تولید بمب را تحت نظر دارد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی