| کد مطلب: ۱۸۳۵۷

در مراسم تقدیر از اعضای کمیته‌های سلامت استان‌های ستاد پزشکیان مطرح شد

جان انسان‌ها از جناح مهمتر است

جان انسان‌ها از جناح مهمتر است

دو روز پیش مراسم تقدیر از اعضای کمیته‌های سلامت استان‌های ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در دانشگاه تهران برگزار شد. محمدرضا ظفرقندی، رئیس سابق سازمان نظام پزشکی نیز با بیان اینکه فعالان ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان و مردم ایران، کار بزرگ و دور از انتظاری را رقم زدند، گفت: «اگر یک‌ماه پیش از جمعیت حاضر در این مراسم سوال می‌شد، کمتر کسی فکر می‌کرد که این اتفاق رخ دهد. حضور مردم و انتخاب اصلح در انتخابات ریاست‌جمهوری هم اتفاق بسیار مبارکی بود و هم از یک اتفاق بسیار بد، جلوگیری شد.»

او تاکید کرد: «کار ما تمام نشده بلکه تازه کار ما برای مطالبه‌گری از رئیس‌جمهوری و وزارت بهداشت شروع شده، اما متاسفانه از روزهای گذشته، شاهد برخی کارشکنی‌ها هستیم. دکتر پزشکیان چندین‌بار تاکید کرده که محال است بدون حمایت بدنه مردمی و جامعه پزشکی بتوان در قبال کارشکنی‌ها، به موفقیت رسید.»

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد تغییر را مهمترین مطالبه جامعه پزشکی در حوزه سلامت دانست و گفت: «تغییر فقط محدود به تعویض افراد نیست، بلکه باید نگرش‌ها تغییر کند؛ اینکه باید جان یک انسان را از بسیاری از مسائل سیاسی و جناحی مهمتر دانست و به سمتی برویم که دستیاران و جوانان جامعه پزشکی مجبور به مهاجرت نشوند و خودکشی نکنند.»

ظفرقندی تاکید کرد: «در دوره‌ای ما به‌صراحت می‌گفتیم که اگر واکسن کرونا حتی یک روز هم زودتر وارد و تامین شود، هیچ منع سیاسی، اخلاقی و شرعی ندارد؛ چون مسئله، جان انسان است، اما نگرشی است که به نجات جان انسان‌ها و تامین سلامت آنها باور ندارد. همه شاهد بوده‌اند که در این مدت چه تعداد دانشجو و استادتمام دانشگاه به‌دلیل نگرش نادرست، اخراج، تهدید و تعلیق شده‌اند. آیا این احترام به شأن و جایگاه جامعه پزشکی است؟»

او ادامه داد: «در دو، سه سال گذشته حسرت ارتباطات علمی که ۲۰ سال پیش داشتیم را می‌خوریم. امکان سفرهای علمی و روابط علمی برای دانشمندان کشورمان از بین رفته که باید این رویه در جهت ارتقای علمی کشورمان اصلاح و بهبود نسبی در شرایط کلی کشور باشیم. اگر اف.ای.تی.اف حل نشود، در حوزه سلامت هم نمی‌توانیم پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشیم.»

در ادامه محمدجعفر قائم‌پناه، نماینده رئیس‌جمهور منتخب در این مراسم با بیان اینکه دکتر پزشکیان وعده‌ای جز عدالت و انصاف نداد، گفت: «مسلماً دکتر پزشکیان از تمام مردم ایران بدون در نظر گرفتن قومیت، جنسیت و مذهب دفاع می‌کند تا حقوق آحاد جامعه تامین شود. پزشکیان عمر خود را در مسیر سلامت مردم ایران گذاشته است. اعتقاد داریم همانگونه که در برنامه‌های توسعه پنج‌ساله هم تاکید شده، باید پزشکی خانواده و نظام ارجاع استقرار یابد و خرید راهبردی خدمات انجام شود.»

قائم‌پناه در مورد انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم هم توضیح داد و گفت: «دکتر پزشکیان تاکنون برای هیچ فردی حکم و ابلاغ صادر نکرده و هر چیزی که شنیده‌اید یا منتشر شده، گمانه‌زنی و نادرست است. هیچ فردی تا امروز وزیر، معاون اول و رئیس دفتر رئیس‌جمهور نشده است، بلکه براساس روندی شفاف، شاخص‌هایی تعیین شده تا اعضای هیئت‌دولت تکراری نباشد و دولتی جوان، شایسته، کارآمد و متعهد به‌دور از باندبازی و سهم‌خواهی گروه‌های مختلف تشکیل شود.»

او ادامه داد: «یکی از معیارهای اصلی کارگروه‌های تشکیل‌شده با حضور نخبگان، تشکل‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و نمایندگان اقوام ایرانی برای انتخاب وزرا و معاونان رئیس‌جمهوری این است که وزیری از دولت‌های گذشته انتخاب نشود؛ بنابراین اظهارات برخی افراد مبنی بر اینکه دولت دکتر پزشکیان، دولت سوم روحانی است مطلقاً صحیح نیست.»

سیدرضا رئیس‌کرمی، رئیس کمیته سلامت ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان نیز با بیان اینکه با اکثر اعضای کمیته‌های سلامت استان‌ها در انتخابات سال ۹۶ نیز سابقه همکاری داشتیم، گفت: «خوشبختانه اعضای ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان به‌دلیل اینکه منافع ملی و مردم برای آنها در اولویت است، با تمام توان فعالیت کردند که متاسفانه از هر سو تحت فشار بودند؛ هم از سوی طرفداران رقیب انتخاباتی و هم از سوی مخالفان مشارکت در انتخابات.»

در ادامه شاهین آخوندزاده، از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران و از پژوهشگران برجسته کشورمان نیز تصریح کرد: «آمارها و ارقامی که در برخی رسانه‌ها از کاهش تورم، مناسب بودن قیمت ارز و مواد غذایی، همچنین شاخص‌های علمی و سلامت ارائه می‌شود، باید مورد دقت قرار گیرد و در شروع دولت فراگیر و توانمند دولت پزشکیان باید آمارها و شاخص‌های واقعی نه آن‌ چیزی که برخی رسانه‌ها عنوان کرده‌اند، به‌صورت مدون و منسجم به اطلاع مردم رسانده و ثبت شود؛ چراکه ما حافظه کوتاه‌مدتی داریم و چندماه دیگر ممکن است این واقعیت‌ها فراموش شود.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی