| کد مطلب: ۱۷۹۰۹

انتقاد ایران از انگلیس

انتقاد ایران از انگلیس

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش هنجارشکنان برای ممانعت از اخذ رای ایرانیان خارج از کشور، اجازه برخی دولت‌های غربی مدعی دموکراسی برای نمایش اینگونه رفتارهای زشت و عدم برخورد قانونی و بازدارنده با اهانت‌کنندگان را سوال‌برانگیز خواند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در همین خصوص گفت که حضور هموطنان عزیز ایرانی خارج از کشور در پای صندوق‌های رأی، به‌رغم برخی سختی‌ها، یکی از جلوه‌های زیبای همبستگی ملی ایرانیان داخل و خارج بود. وی یادآور شد: البته عده‌ای هنجارشکن -که خود را مخالف جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌کنند- ناامیدانه و نافرجام تلاش کردند با تهدید و توهین به رأی‌دهندگان از طریق سخیف‌ترین رفتارها و زشت‌ترین کلمات، مانع مشارکت ایرانیان خارج از کشور در یک فرآیند دموکراتیک شوند. هرچند تنها نتیجه حاصله برای این به اصطلاح مخالفان، چیزی جز فلاکت و نمایش جهانی عمق ابتذال آنان نبود.

علی متین‌فر، سرپرست سفارت ایران در لندن هم گفت که مدارک رفتارهای خشونت‌آمیز با رای‌دهندگان، شعارهای نفرت‌آمیز و تعرضات فیزیکی به ایرانیان شرکت‌کننده در انتخابات جمع‌آوری شده و در کانال‌های مناسب برای پیگیری حقوقی در اختیار مقام‌های مرتبط در انگلیس قرار داده خواهد شد.

ناصر کنعانی همچنین بیان کرد: اجازه برخی دولت‌های غربی مدعی دموکراسی برای نمایش اینگونه رفتارهای زشت و عدم برخورد قانونی و بازدارنده همین دولت‌ها با اهانت‌کنندگان و ناقضان حقوق قانونی شهروندان اصیل و نجیب ایرانی، سوال‌برانگیز است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی