| کد مطلب: ۸۷۸۳

سیاستمداران

سیاستمداران

رحمانی خلیلی درگذشت

حجتالاسلاموالمسلمینعلیاصغررحمانیخلیلی

رحمانی خلیلی درگذشت

علی‌اصغر رحمانی‌خلیلی، نماینده ادوار مجلس و عضو مجمع روحانیون مبارز درگذشت. او در دولت اول هاشمی‌رفسنجانی معاون پارلمانی خاتمی در وزارت فرهنگ و ارشاد بود. سیدهادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در پیامی به مناسبت درگذشت وی نوشته است: «سوابق دوستی و همکاری با ایشان از سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی و پس از آن در مجمع نیروهای خط امام، سرشار از خاطرات نیک است. مرحوم رحمانی با دلی پرمهر و نگاهی کریمانه منشأ خدمات بسیاری در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بود که به علت پرهیز از خودنمایی و ریا از بیان آنها اجتناب ورزید. از خداوند متعال برای آن عزیز، رحمت واسعه و برای همسر مکرمه و فرزندان و جمیع بازماندگان، صبر و اجر مسئلت دارم.»
سیدحسن خمینی هم برای درگذشت علی‌اصغر رحمانی‌خلیلی نوشت:«درگذشت برادر گرامی جناب حجت‌‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ علی‌اصغر رحمانی‌خلیلی موجب تأثر دوستان و علاقه‌مندان به ایشان شد. اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت ایشان که عمر خود را در راه انقلاب اسلامی سپری کرد، به خانواده محترم و بستگان ایشان، از خدای متعال برای آن مرحوم غفران واسع و حشر با اولیاء مسئلت دارم.»

thumbs b c ef53eae25af8c947cfde66053593cfa0

بیانیه جبهه اصلاحات

جبهه اصلاحات ايران به مناسبت سالگرد آغاز اعتراضات 1401 بیانیه‌ای منتشر کرد، در بخشی از این بیانیه آمده است:«سوگمندانه اما باید گفت عقلانیتی که انتظار می‌رفت از خود نشان دهد، به مواضع روزها و ماه‌های نخست و وعده «تغییر و اصلاح شیوه حکمرانی» و «آمادگی برای شنیدن اعتراض‌ها» و... محدود ماند و اگر از اقدام شایسته صدور فرمان عفو عمومی بگذریم، صدای بخش‌های افراطی بلند و بلندتر شد و برخورد خشن و امنیتی کردن فضا جای همراهی و مدارا با مردم را گرفت.» در بخش دیگر این بیانیه آمده است:«نگرانی بیشتر این است که آرامش جامعه در سالگرد آغاز حرکت اعتراضی را به حساب کارآمدی تشدید امنیتی کردن فضای کشور و موج دستگیری‌ها و محدودسازی‌ها طی روزهای اخیر بگذارد و خوش‌باورانه آن را یک پیروزی و پایانی بر آن تلقی کند. حال آنکه نفس امنیتی‌سازی بی‌سابقه در شهرهای کشور در سالگرد این حرکت اعتراضی، خود بهترین دلیل بر زنده بودن و ادامه نارضایتی و اعتراض است.» همچنین در این بیانیه آمده است:«نگاه واقع‎بینانه این است که حاکمیت هوشمندی و عدم پاسخ مثبت جامعه به فراخوان‌های این و آن را دلیلی روشن بر بی‌پایه بودن اتهام‌هایی همچون‌ توطئه خارجی و وابستگی خیزش فراگیر تلقی کند و در عین حال این حقیقت را از نظر دور ندارد، مادام که رویکرد ناکارآمد و عقیم کنونی در اداره کشور و تلاش سازمان‌يافته برای «گذر از جمهوریت نظام به ناجمهوریت» برقرار باشد، تنش‌ها و تکانه‌های خسارت‌بار و پرهزینه ادامه خواهد یافت و توان و ظرفیت کشور و جامعه را تا نهایت آن به فرسایش خواهد برد.» در بخش پایانی این بیانیه آمده است:«جبهه اصلاحات ايران ضمن اداى احترام به همه‌ جانباختگان و آسیب‌دیدگان وقایع سال ۱۴۰۱ از هر جناح و سلیقه‌ای که بوده‌اند و با آرزوی تسلى و شکیبایی برای خانواده‌ها و بازماندگان آنها، بار ديگر تأکید می‌کند تنها راه ممکن و کم‌هزینه برای عبور از بحران‌ها و بن‌بست‌های کنونی، اقدام سریع حاکمیت به اصلاح ساختارها، رویکردها و رفتارها از طریق عمل به راهکارهای۱۵‌گانه آقاى سيدمحمد خاتمى است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی