| کد مطلب: ۸۷۵۸

سیاستمداران

سیاستمداران

باید به «اصلاح‌طلبان خوش‌خیم» میدان داد

Bahonar

باید به «اصلاح‌طلبان خوش‌خیم» میدان داد

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با ایرنا درباره احتمال حضور اصلاح‌طلبان در فراکسیون «اقلیت قدرتمند» در مجلس دوازدهم که از سوی خودش عنوان شده، گفت: «اصلاح‌طلبان در سطح بالا به دو بخش تقسیم شده‌اند؛ بخشی از آن‌ها عملا دنبال تحریم انتخابات هستند؛ اسم ‌این‌ها را می‌شود هنجارشکن یا هر چیز دیگری گذاشت. اما اطلاع دارم که تعدادی دیگر از اصلاح‌طلبان مشهور، باورشان این است که اگر بخواهند به قدرت برگردند، باید در انتخابات شرکت کنند. باید به «اصلاح‌طلبان خوش‌خیم» و سایر کسانی که حاضرند در چارچوب نظام کار کنند، میدان داد و از آن‌ها دعوت‌ کرد.» او درباره احتمال ائتلاف بخشی از اصلاح‌طلبان با علی لاریجانی و حسن روحانی گفت: «جریانات سیاسی در کشور ما برای انتخابات معمولا دوجناحی هستند؛ از دولت آقای روحانی به بعد، یک جریان سوم به نام «اعتدال» شکل گرفت. البته حزب اعتدال و توسعه و حتی تیپ‌هایی مثل بچه‌های کارگزاران، تا جایی که اطلاع دارم فعال هستند و دارند کار می‌کنند. اگر این‌ها به همین ترتیب کار کنند و فعال شوند و بتوانند لیست خوبی برای تهران و سایر شهرهای بزرگ بدهند، من استقبال می‌کنم.»

saliminamin abbas

رادیکال‌های اصلاح‌طلب گم می‌شوند

عباس سلیمی‌نمین، تحلیل‌گر سیاسی اصول‌گرا در گفت‌وگو با فردانیوز درباره وضعیت اصلاح‌طلبان گفت: «جریانی امروز در اردوگاه اصلاحات با اپوزیسیون خارج از کشور همراهی نشان می‌دهد و این اتفاق مغایر با رویکرد جریان دیگری از اردوگاه اصلاحات است که می‌خواهد در چارچوب نظام کار کند و توسعه سیاسی را به شکل نظام‌مند پیگیری کند. جریان هنجارشکن در اردوگاه اصلاحات خیلی جنجالی رفتار می‌کند و امیال خود را با هوچی‌گری پیش می‌برد.» او در بخش دیگری درباره شرکت یا عدم شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دوازدهم گفت: «عدم شرکت آنها در انتخابات قطعا به زیان خودشان خواهد بود چون نمی‌توانند از ساختارهای داخلی بهره‌مند شوند و بعد مدتی در فضای سیاسی گم می‌شوند.»

nemati behrooz

قالیباف نمی‌تواند از جبهه پایداری جدا شود

بهروز نعمتی، نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرآنلاین در تحلیل شرایط جریان‌های سیاسی کشور در انتخابات مجلس دوازدهم گفت: «براساس خبرهای منتشرشده و برخی گفته‌هایی که دوستان داشتند، ظاهراً ۸۰۰ نفر از عزیزان اصلاح‌طلب پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند. یک طیف دیگر مجموعه جامعه مهندسین و جبهه پیروان و نزدیکان آقای باهنر هستند. یک طیف اصولگرایان معتدل مثل ماها هم در میدان هستند. یک طیف هم جریان آقای قالیباف است که الان در مجلس حضور دارند. طیف پایداری و نزدیک به سعید جلیلی هم حضور دارند.» او درباره عبور قالیباف از جبهه پایداری گفت: «آقای قالیباف نمی‌تواند از جریان پایداری خود را جدا کند. آقای قالیباف رئیس مجلس است و این خونی که ریخته شده نذر او شده است و نمی‌تواند خود را جدا کند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی