| کد مطلب: ۱۶۷۵۸

صدور حکم قطعی برای وزیر سابق

صدور حکم قطعی برای وزیر سابق

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری این هفته در پاسخ به سوالی درباره اینکه اخیراً رئیس قوه قضائیه از محکومیت قطعی یکی از وزرای سابق به سه سال حبس و درخواست اعمال ماده ۴۷۷ در این پرونده خبر داده است، ولی اخیراً شخص مورد نظر در مراسمی حضور داشته، گفت: «قوه قضائیه هیچ مسامحه و کوتاهی در رسیدگی و اجرای حکم در مورد افراد مختلف نداشته و ندارد. حکم قطعی صادر شده در مورد این فرد در حال طی تشریفات قانونی اجرای حکم و در مرحله اجراست. درخواست ماده ۴۷۷ این شخص نیز در حال بررسی است که اگر پذیرفته نشود حکم وی اجرایی خواهد شد.»

اعلان قرمز برای یاسین رامین

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه حکم تبرئه «یاسین رامین» در دیوان عالی کشور نقض و این فرد محکوم به حبس و ردمال است، با توجه به اینکه در خارج از کشور هستند دستگاه قضایی چه اقداماتی در خصوص استرداد این شخص انجام داده است؟ گفت: «درباره همه کسانی که محکومیت پیدا می‌کنند و در خارج از کشور هستند، دستگاه قضایی بلافاصله اقدامات قانونی را در دستور کار قرار می‌دهد. در خصوص این فرد نیز بلافاصله پس از اینکه محکومیتش قطعی شد با پیگیری‌های صورت‌گرفته در اجرای احکام کارکنان دولت، اعلان قرمز در خصوص این فرد صادر شد و از طریق مبادی ذیربط بین‌المللی بحث پیگیری و اعاده ایشان به کشور دنبال خواهد شد.»

کاهش ۹۰ درصدی جرائم انتخاباتی

جهانگیر در پاسخ به سوالی درباره اینکه قوه قضائیه برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات چه تدابیری را اتخاذ کرده است؟ گفت: «قوه قضائیه در اجرای برگزاری سلامت و امنیت انتخابات یعنی ایجاد یک فضای امن و رقابتی تمام تلاش خود را از گذشته به کار گرفته و دنبال می‌کند تا اجازه ندهد کسانی با نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی شرایطی را برای دشمن فراهم کنند تا امنیت روانی جامعه را بر هم زنند. در همین راستا در هر دوره انتخابات با تشکیل شعب ویژه رسیدگی خارج از نوبت به تخلفاتی که در این عرصه اتفاق بیفتد در حوزه‌های مختلف قضایی رسیدگی می‌شود. همچنین ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز در دوره‌های گذشته فعال شده و نتیجه آن این بوده که در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی شاهد کاهش بیش از ۹۰ درصدی تخلفات و جرایم انتخاباتی بودیم. این نشان‌دهنده این بود که ورود پیشگیرانه دستگاه قضایی به عرصه انتخابات می‌تواند هم در رقابتی کردن و سلامت فضا کمک کند و هم امکان رقابت عادلانه‌تری را برای همه فراهم کند.»

شهادت رئیسی به نفع انقلاب تمام شد

محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور در جمع پاسداران قرارگاه ثارالله تهران گفت: «آیت‌الله شهید رئیسی، جمهوری اسلامی را یکجا پذیرفته بود، بنده در جلساتی که محضر مقام معظم رهبری بودم، شاهد بودم که برخی مسئولین در برابر مطالبات رهبری کاری را که خود [تشخیص می‌دادند] انجام می‌دادند، اما آیت‌الله رئیسی اگر متوجه خواسته مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان می‌شد بدون درنگ مسائل را پیگیری می‌کرد.»

او ادامه داد: «اعتقادم بر این است که حوادث مشابه شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را در طول انقلاب کم نداشته‌ایم و هر کدام از این حوادث ولو هزینه‌های سنگینی به نظام تحمیل کرد، اما در مجموع به نفع انقلاب تمام شد. حوادثی از این دست، یک تصویربرداری از حادثه کربلا است، امت اسلامی در واقعه عاشورا، سیدالشهدا فرزند پیامبر (ص) و ۷۲ تن  را از دست داد، اما این حادثه موجب بقای اسلام شد و بعد از ۱۴ قرن آثار قیام سیدالشهدا (ع) همچنان مشهود است.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی