| کد مطلب: ۹۰۴۶

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

درخواست تهران از بغداد

ahmadian aliakbar 2

درخواست تهران از بغداد

قاسم‌الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق که به تهران سفر کرده، صبح دیروز با علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران دیدار و با او درباره مسائل دوجانبه و نحوه اجرای کامل توافقنامه امنیتی میان دو کشور گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد. دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران با بیان اینکه توافق‌نامه امنیتی میان دو کشور تضمین‌کننده امنیت مرزهای دو کشور و نقشه راه معقول و مناسبی برای حذف مؤلفه‌های ناامن‌کننده در دو کشور و منطقه است؛ بر اجرای دقیق و کامل این توافق‌نامه تاکید کرد. احمدیان با اشاره به توافقات ایران و عراق در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه اقتصادی گفت: ظرفیت‌های بسیار زیادی برای ارتقاء همه‌جانبه روابط دو کشور در بخش‌های مختلف به‌صورت بالقوه وجود دارد که باید با تشریک مساعی و تلاش مضاعف آن را فعلیت بخشید.

kanani

انتقاد ایران از سوئد

سخنگوی وزارت امور خارجه اهانت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را به‌شدت محکوم کرد. ناصر کنعانی در این خصوص گفت: متأسّفانه همچنان شاهد تکرار جسارت به مقدسات اسلامی در اقدامی مغایر با مبانی اصیل حقوق بشر هستیم. این اقدامات نفرت‌پراکنانه، هتاکی و تعرض به حقوق و ارزش‌های بیش از دو میلیارد مسلمان، در مقابل حضور منفعل پلیس سوئد که حفظ امنیت و ممانعت از تعرض به حقوق دیگران مهمترین مسئولیت آن به‌شمار می‌رود، صورت گرفته است که البته از ذهن مردم آزاداندیش و حقیقت‌جوی جهان هرگز پاک نخواهد شد. سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: از منظر جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بدون عمل مقامات سوئدی در محکومیت و مخالفت با تعرض به قرآن کریم کافی نیست. بر این اساس از دولت سوئد انتظار می‌رود ضمن پایبندی جدی به اصول بنیادین حقوق بشر و تلاش برای ترویج اخلاق و همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان از طریق انجام اقدامات عملی و مؤثر، به بدیهی‌ترین مطالبه مسلمانان و موحدان جهان مسئولانه پاسخ دهند.

kazemighomi hasan

تذکر به طالبان در موضوع آب

حسن کاظمی‌قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان در پایان اجلاس روند افغانستان با اشاره به حضور ۱۳کشور منطقه از جمله ایران، روسیه، هند، چین، پاکستان، افغانستان، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، عربستان‌سعودی و امارات در اجلاس کازان گفت: چالش‌های اقتصادی و امنیتی در افغانستان بیش از هر چیز ناشی از ۲۰ سال اشغالگری آمریکا، ناتو و متحدان آنها در این کشور و نابودی زیرساخت‌های اقتصادی و بنیان‌های امنیتی در افغانستان است. حسن‌ کاظمی‌قمی مسئله آب را از دیگر دستور کارهای اجلاس امسال عنوان کرد و افزود: موضوع آب ممکن است برای کشورهای همسایه افغانستان نگرانی‌هایی ایجاد کند، به همین علت، این مسئله مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و مواضع و حساسیت کشورهای منطقه به وزیرامورخارجه حکومت سرپرستی افغانستان گوشزد شد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی